UHD uitzendingen?


Badge
Ik vraag mij af wanneer Proximus zal uitzenden in UHD ??? , hoe lang zal dit nog duren het is ten slotte zeer slecht voor de verkoop van UHD tv 's !

182 reacties

Badge
Telenet is trouwens ook nog maar een tijd geleden gestart met hun glasvezel aanleg.

Heb het gelezen. Telenet houdt vast aan coax, maar start ook met glasvezel
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/telenet-houdt-vast-aan-coax-maar-start-ook-met-glasvezel/article-normal-869967.html .Tegen 2019 moet vast internet aan 1 Gbit/s realiteit zijn in heel Vlaanderen
Die 1 Gbit/s snelheid zal tot bij de consument komen via glasvezel op het netwerk en coaxkabel van de straatkant tot in woonkamer.
We zullen zien hoe het loopt. Maar bij PX zullen maar weinig klanten tegen 2019 aan 1 Gbit/s zitten. Ben PX klant en concurrentie heb je hier niet zoals in Nederland, Frankrijk of Duitsland.
heel juist veel teweinig concurentie op gebied van internet .
Reputatie 7
Badge +1
Telenet is trouwens ook nog maar een tijd geleden gestart met hun glasvezel aanleg.
Heb het gelezen. Telenet houdt vast aan coax, maar start ook met glasvezel
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/telenet-houdt-vast-aan-coax-maar-start-ook-met-glasvezel/article-normal-869967.html .Tegen 2019 moet vast internet aan 1 Gbit/s realiteit zijn in heel Vlaanderen
Die 1 Gbit/s snelheid zal tot bij de consument komen via glasvezel op het netwerk en coaxkabel van de straatkant tot in woonkamer.
We zullen zien hoe het loopt. Maar bij PX zullen maar weinig klanten tegen 2019 aan 1 Gbit/s zitten. Ben PX klant en concurrentie heb je hier niet zoals in Nederland, Frankrijk of Duitsland.
Telenet is trouwens ook nog maar een tijd geleden gestart met hun glasvezel aanleg.
Reputatie 7
Badge +1
Zeker tot in 2020.Veeeeel te lang wachten , ze zijn er 10 jaar te laat aan begonnen aan het leggen van de fiber kabel !!!
Veeeeeel te lang wachten. Denk dat het er bij veel klanten nooit zal komen. Zie volgend artikel.
Dominique Leroy (CEO Proximus): 'Wij leggen glasvezel waar dat rendabel is'
http://trends.knack.be/economie/bedrijven/dominique-leroy-ceo-proximus-wij-leggen-glasvezel-waar-dat-rendabel-is/article-normal-918559.html
Nee ze maken een mus blij en als puntje bij paaltje komt heb je niks en betaal je teveel voor wat je nu hebt.
Badge
Zeker tot in 2020.Veeeeel te lang wachten , ze zijn er 10 jaar te laat aan begonnen aan het leggen van de fiber kabel !!!
Reputatie 5
Badge +3
Als PX eerst eens gaat beginnen met HD uitzendingen. Daar lopen ze al ver mee achter.

En dan liefst HD uitzendingen in full HD 1080p, nu wordt er op max. 720p uitgezonden. Even belangrijk is nu de HDR technologie (High Dynamic Range). HDR is een veelbelovende verbetering van de beeldkwaliteit. De eenvoudigste beschrijving is wellicht: helderder wit en tegelijkertijd donkerder zwart.
Dankzij de aanzienlijke hogere contrastratio komen de kleuren ook bij reguliere content veel meer tot leven.
Ook hier hetzelfde verhaal als HD, er is nog geen content in HDR opgenomen en uitgezonden die nog een realistischer beeld weergeeft.

mvg
Reputatie 6
Badge +2
Zeker tot in 2020.
Badge
Hoe lang hoeven wij nog te wachten naar de UHD
Reputatie 6
Badge +2
Ten eerste, France 2 is al jaren in HD te zien bij Proximus.
Ten tweede, Proximus kan niet zoals Telenet de SD versies van HD zenders doen verdwijnen omdat nog bij veel huishoudens nog op ADSL zitten en dus enkel naar SD zenders kunnen kijken, moest Proximus die SD zenders wegdoen dan zouden die mensen bijna geen zenders meer ontvangen en zou het nogal klachten regenen.
Dus Proximus moet er voor zorgen dat iedereen VDSL2 heeft en dus kan iedereen dan ook naar HD zenders kijken en dan kan Proximus die SD zenders uit het aanbod verwijderen.
Hallo allemaal
Wat misschien een goede suggestie kan zijn (op termijn), is de zenders die al in HD uitzenden daarvan de SD versie stilaan laten verdwijnen? Dan komt er toch ruimte vrij voor andere (HD)zenders, Want we wachten toch nog op NPO 1,2,3 in HD, Vitaya HD, BBC 1 2 HD, AMC HD, Nickelodeon HD, FRANCE2,3,4,5 HD, Of misschien Franse of Duitse zenders in HD, ... Afwachten wat Proximus in 2017 zal brengen.
Reputatie 6
Badge +1
Meer HD dat willen de klanten en ja, is normaal dat ze dat al beginnen testten, dan geraken ze er misschien op tijd klaar mee als het zover is.
Reputatie 7
Badge +1
Ben je echt blij Elsa. Heb niet te klagen bij PX. Maar meer HD zenders, hetzelfde als TN, zou welkom zijn.
correct!
Ik kan inderdaad nog altijd blijer worden dan dat ik nu al ben, en op meer HD zeg ik zeker geen nee 😉
Reputatie 7
Badge +1
Ben je echt blij Elsa. Heb niet te klagen bij PX. Maar meer HD zenders, hetzelfde als TN, zou welkom zijn.
Maar ik ben nu al blij 😃
Reputatie 6
Badge +2
Sinjoor, voor een gedeelte zou dit wel kunnen en hebben ze wel voldoende UHD bandbreedte, bijvoorbeeld voor deze die in vectoring zone 1 en 2 zitten,
maar de klanten die dan geen voldoende bandbreedte hebben dan moeten ze voor die deze UHD zenders in HD aanbieden en voor de nog grotere sukkelaars dan ook aanbieden in SD, of bijvoorbeeld voor deze via de kabel werken !!?? maar wat ze ermee gaan doen in de toekomst zullen we inderdaad moeten afwachten, duidelijk is het wel dat het zeker niet voor morgen is ;-))


Nog niet voor morgen? Zeg maar niet voor 2020 en dan zullen we al mogen blij zijn.
Sinjoor, voor een gedeelte zou dit wel kunnen en hebben ze wel voldoende UHD bandbreedte, bijvoorbeeld voor deze die in vectoring zone 1 en 2 zitten,
maar de klanten die dan geen voldoende bandbreedte hebben dan moeten ze voor die deze UHD zenders in HD aanbieden en voor de nog grotere sukkelaars dan ook aanbieden in SD, of bijvoorbeeld voor deze via de kabel werken !!?? maar wat ze ermee gaan doen in de toekomst zullen we inderdaad moeten afwachten, duidelijk is het wel dat het zeker niet voor morgen is ;-))
Reputatie 7
Badge +1
Maar geef eens een reden waarom PX schot moet zetten om de zenders om te zetten naar HD. Komen maar klanten bij dus denkt PX dat ze het goed doen. In Nederland ligt het anders veel concurrentie en dan moeten ze wel. Hier in Belgie heb je dat niet en dat is spijtig.
Reputatie 7
Badge +1
Op een UHDTV is HD al behoorlijk als je er niet met je neus gaat opzitten. Vooral bij héél grote schermen van belang (vanaf 55 ?). Ze hebben nu al onvoldoende bandbreedte om alles in HD aan te bieden. En ook bij de zenders is nog heel wat werk te verrichten.
Badge
.JQ in Belgie zijn ze het gewoon dat alle langer duurt en aansleept zeker wat betreft technische vooruitgang komen ze er vandaag niet misschien binnen 3 jaar !, in Nederland daarentegen zal het veel vlugger gaan volg het maar op . Simpelweg het netwerk is er nog niet klaar voor , reden ze zijn er veel te laat aan begonnen tenslotte zijn er al heel wat mensen die een UHD tv hebben gekocht. en zijn er ook niet veel FULL HD TV'S nog te koop ongeveer 90/10 % verhouding .zodus dat de zenders en TN & PX er maar schot bachter zetten dat het een beetje vlugger vooruit gaat en niet nog drie jaar zoals mij is medegedeeld door een PX werknemer.
Nochtans zou volgens geruchten al (met ik weet niet welke firma's) onderzoek zijn op UHD decoders !?
Maar of ze daar al iets zullen van bevestigen dat zullen we niet moeten verwachten denk ik 😉
Reputatie 7
Badge +1
UHD? Dat ze eerst maar eens zorgen dat de meeste zenders in HD worden doorgezonden.
volledig akkoord! Ik denk ook niet dat Px nu al van de verkoop van UHD-TV's zal wakkerliggen....
Reputatie 6
Badge +1
UHD? Dat ze eerst maar eens zorgen dat de meeste zenders in HD worden doorgezonden.
Reputatie 7
Badge +1
Volledig mee akkoord. Maar PX moet meer werk maken van SD naar HD. Liggen ver achter bij Telenet. Denk zelf dat we over 2 jaar bij PX nog heel veel SD zenders zullen zijn. Waarvoor zouden ze dit moeten aanpassen. PX krijgt genoeg klanten bij dus ?
Ik heb 43 inch (109 cm) UHD TV en van de tv naar mijn zetel is ongeveer 250 cm.

Klagen over UHD is zinloos en dit zit er nog niet in voor de toekomende jaren gelijk welke provider. Kijk maar nu gewoon maar het SD en HD aanbod van PX zijn nog zeer ver van UHD.

Op dit ogenblik kan je enkel UHD bekijken op je tv met diensten die dit aanbieden zoals bevoordeeld Netflix, hier heb je 2 voorbeelden Marco polo of House of cards.
Ben bijna 60 jaar en mijn ogen zijn achteruit gegaan ik als kijker merk geen verschil is het nu in HD of UHD, er is wel een zeer groot verschil als het in SD is.

Persoonlijk denk ik dat er binnen 2 jaar er geen SD zenders meer zijn, ze moeten meegaan met de tijd. UHD zeker nog 3 jaar voor ze dat aanbieden. PX wil best UHD aanbieden daar ben ik er 100% zeker van.

Maar de mensen vergeten dat de zenders zelf wel de programma's of reeksen moeten doorsturen in UHD. Dus fout ligt niet bij PX in mijn ogen ze kunnen moeilijk UHD aanbieden als er geen UHD uitzendingen zijn.

Reageer