Tweedehands decoder belgacom

  • 24 February 2013
  • 6 reacties
  • 283 Bekeken

  • Practitioner
  • 30 reacties

Ik ben van plan een tweede tv-toestel te installeren en heb de mogelijkheid een tweedehandsdecoder over te nemen.


Kan men dan onmiddellijk activeren met het tel. nr. of moet er eerst een andere actie ondernomen worden, bijv. het serienummer van het toestel doorgeven aan de technische dienst?

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Volgens mij kan je die onmiddellijk op je lijnnummer registreren. het systeem zal het serienummer wel herkennen. Die is ooit toch eens van Belgacom gekocht geweest. Voorwaarde is wel dat de vorige eigenaar hem uit het systeem heeft laten halen toen hij hem niet meer gebruikte. Als hij van provider veranderd is, zal dat niet altijd evident zijn en ik weet niet of Belgacom die decoders automatisch uit het systeem halen als iemand zijn contract opzegt. Er zijn hier op het forum (bv. Xenne) genoeg mensen die al een occasie-decoder gekocht en geïnstalleerd hebben. Zij zullen hierover met meer kennis van zaken kunnen spreken. Ik heb alleen ervaring met het aankopen en registreren van een nieuwe decoder bij Belgacom en uit het systeem halen van een oude gehuurde decoder.


















Lees ook eens wat op ricy's blog staat :


http://bgctv.skynetblogs.be/#bgctvdecregistratie ☜ Surf naar (door deze link te copy/pasten in je browser)


Bel anders gewoon eens naar de Technische Dienst of klantendienst van Belgacom 0800 22 800

en ze zullen u daar ook wel de nodige info kunnen geven wat je kan doen in dit geval.








Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter

met een Pearl bril op je snoet zie je beter wat je doet :-p





























0800 22 800 (gratis)


Openingsuren:





Klantendienst:

Maandag - Vrijdag: van 8 tot 22u

Zaterdag: van 8 tot 22u



Technische dienst:

Maandag - Vrijdag: van 7 tot 22u

Zaterdag - Zondag: van 8 tot 22u









Groetjes, Elsa
















Als je niet graag belt zou je ook de vraag via een privé bericht aan Eva van Belgacom kunnen stellen, al denk ik dat je hiervoor beter belt naar de TD van Belgacom en als je daar geen duidellijk antwoord krijgt zou je via Eva kunnen proberen



Een privé bericht naar Eva van BGC sturen door

http://community.belgacom.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blankhttp://community.belgacom.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blank http://community.belgacom.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blank








Groetjes, Elsa


PS: Hou ons op de hoogte als je meer te weten komt, altijd interessant voor de forumlezers.


























Er zijn hier op het forum (bv. Xenne) genoeg mensen die al een occasie-decoder gekocht en geïnstalleerd hebben. Zij zullen hierover met meer kennis van zaken kunnen spreken



dit is o.a. een antwoord van Xenne:

decoder moet niet bij belgacom aangekocht worden. in de packprijs is huur decoder inclusief, dus indien je eigen decoder aanschaft kan je €7 aftrekken van die prijs. als je een tweedehandse koopt kan deze nog aan abonnement/lijnnummer van iemand anders gekoppeld zijn, deze registratie moet ongedaan gemaakt worden, evt via 0800 99696












Groetjes, Elsa



Reputatie 7
Badge +1


Wat ik schreef klopt dus ergens; je bent nooit zeker of de aangekochte decoder al uit het systeem is; blijkbaar gebeurt dat niet altijd (of nooit?) automatisch. Want ofwel is de verkoper overgestapt naar een andere provider en heeft hij/zij geen nut meer van de decoder (zelfs de PVR opgenomen programma's kunnen niet meer bekeken worden) en dan hangt het af van Belgacom of zo'n decoder dan automatisch uit het systeem wordt gehaald bij afsluiten van de opgezegde lijn; ofwel is de verkoper wel nog klant met een lijnnummer in het TV-systeem, en heeft hij een nieuwe gehuurd of gekocht en heeft hij de aangeboden decoder niet meer nodig, en dan is het ook voor hem of haar wel aangewezen die uit het systeem te laten halen (om meer ruimte te maken voor streaming), maar dat gebeurt daarom niet altijd automatisch, zelfs niet bij een binnengebrachte gehuurde decoder. Altijd best dus dat op voorhand te checken, al zul je het wel merken als je de aangekochte decoder niet geregistreerd/geactiveerd krijgt...



Ondertussen mag je sedert 1.02.13 voor een aangekochte decoder 8€ huur aftrekken van de geafficheerde packprijzen.

Reageer