Twee opeenvolgende opnames.

  • 26 February 2011
  • 10 reacties
  • 696 Bekeken

Wanneer ik 2 opnames na elkaar op dezelfde zender probeer op te nemen dan geeft dit een conflict en dit omdat die dan overlappen. De workaround(s) is (zijn) duidelijk. Maar hallo ...... deze decoder is een modern stukje electronica en we zijn 2011 ..... waarom past de decoder dit niet zelf aan??? Ik ken er die dit wel automatisch doen ......

Koen

10 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Normaal niet. Twee opeenvolgende opnames op dezelfde zender geven bijna nooit conflicten, want in PVR (harder schijf) worden de eind- en begintijd van 1 en 2 automatisch op nul gezet (dat is al een paar maanden zo), en bij nPVR heb je nooit conflicten, zelfs niet met samenvallende programma's van verschillende zenders.
Bij mij worden de tijden NIET automatisch aangepast!
Reputatie 7
Badge +1
Heb je de decoder als eens gereset ? Bovendien gaat de decoder bij een conflict met een voor nPVR geschikte zender automatisch in nPVR plannen, waar conflicten uitgesloten zijn. Bij programmeren van 2 opeenvolgende programma's van dezelfde zender worden de tussentijden al sedert december 2010 op nul gezet, zelfs bij opeenvolgende series. Als dat bij jou niet lukt is er iets fout met de decoder en moet je de technische dienst bellen 0800 22700. Maar die zullen allicht ook zeggen dat je de decoder moet resetten. Uittrekken en als de display op 100 staat tegelijk start, ok en menuknop indrukken gedurende 10 seconden.
Heb de laatste dagen die decoder meer gereset dan dat ik hem gebruikt heb om TV te kijken! :D

Maar je hebt gelijk: het werkt nu! Het probleem is misschien dat ik het inderdaad nooit meer geprobeerd heb sinds het veranderd is. Een duidelijke communicatie over de fixes vanuit BGC zou natuurlijk mooi zijn .....
Reputatie 7
Badge +1
Tja, dat wordt eerst gecommuniceerd via de community hier, daarna via een banner bij het opstarten met verwijzing naar de blauwe knop optie info; maar die banner blijft niet zo lang staan. Best regelmatig eens gaan kijken naar de info achter de blauwe knop. Maar ja, ik vind het fijn dat het nu opgelost is hé Koen !

.
Badge
Gisteren had ik ook een conflikt bij 2 op een volgende opnamens.Heb hem nu eens gereset en ga afwachten tot ik nog eens 2 opnames na elkaar opneem.En als dan de nieuwe interfase er is en het is nog niet voorbij dan is er toch iets.Ik zit nu ook al wel met die nieuwe decoder vandaar misschien.
Al geprobeerd van 3 opeenvolgende programma's op te nemen? Nougatbollen ....

Badge
Op één en dezelfde zender gaat dit.Want eindtijd word op nul gezet.Bij mij ging dat ook eerst niet maar dan moet je eens de stekker uit trekken en trug in steken en dan moet het normaal lukken.
Reputatie 7
Badge +1
Opeenvolgende programma's van dezelfde zender geven in principe al geen conflicten meer sedert midden december 2010, ook niet bij serieopnames. Wel is er al een tijd een "bug" die soms een kruis zet achter een geplande opname. De laatste tijd zelfs bij nPVR opnames die al helemaal geen conflict kunnen geven. Gisteren had ik dat voor, vandaag niet. Mijn planning loopt al tot maandag, en voorlopig staan er geen kruisen achter. Toch moet je tegenwoordig voor zekerheid dagelijks eens checken. Niet erg handig voor mensen die niet thuiskomen voor de programma's starten....

Hoop dat die problemen enkel bij (of door) de overschakeling naar de nieuwe interface ontstaan en dat ze daarna opgelost zijn. Momenteel is de planning allesbehalve betrouwbaar vind ik.
Badge
Ja Sinds dat ik die decoder gereset heb heb ik nu geen problemen meer.Maar zoals je zei ik hoop dat nu bij die volgende update geen nieuwe problemen ontstaan en dat al die problemen nu ineens van de baan zijn.

Reageer