TV Wat is er nu weer veranderd? Geen uitleg!

  • 20 February 2016
  • 4 reacties
  • 292 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Opnames Digitale TV: deze week heb ik vastgesteld dat alweer van alles gewijzigd is; onverwacht en onaangekondigd zoals gebruikelijk.
O.a.
° de snelheid om voor- of achteruit te spoelen is opnieuw 8x-32x-64x zoals ze 4 jaar geleden was (ipv tot voor kort 2x-16x-64x)
° opgenomen series worden nu blijkbaar gebundeld, ongeacht of ze op vaste schijf staan of niet (althans voor zover ik heb kunnen uitmaken)
° de opties bij het opnemen zijn blijkbaar ook gewijzigd
Na elke aanpassing moeten WIJ gebruikers telkens weer - met veel vallen en opstaan - zelf uitzoeken wat al dan niet gewijzigd is.
Waarom informeert Proximus ons hier niet over ipv ons al die nutteloze e-mails te sturen?
Op de Infochannel van Proximus moet je alleszins niet rekenen! Daar heeft nog nooit iets zinnigs gestaan.
Of is er ergens een pagina op de website - die ik zou gemist hebben - die alle wijzigingen oplijst en uitlegt hoe de nieuwe functies gebruikt moeten worden?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Anneke,

Je kan op de support pagina op de website van Proximus een filmpje vinden met de vernieuwingen in het nieuwe Proximus tv menu ,
zie http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_menu_tvtrouble/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/een-tv-probleem-oplossen/nieuwe-proximus-tv-menu.html
En dat staat niet toevallig onder "Tv: een probleem oplossen" > zeker :-))

namelijk: Proximus homepage > Support > Televisie > Uw digitale tv > Tv: een probleem oplossen > Nieuwe Proximus TV-menu
Dat staat daar inderdaad niet voor niks onder 🙂, nog altijd wel wat problemen met wissen van serie opnames die terug opduiken en de RF-koppeling van de afstandsbediening die niet werkt, of maar tijdelijk goed werkt, als je om één of andere reden een heropstart moet doen, is het om zeep.
Reputatie 7
Badge +1
opgenomen series worden nu blijkbaar gebundeld, ongeacht of ze op vaste schijf staan of niet (althans voor zover ik heb kunnen uitmaken)
Dat is met de nieuwste interface van de V4 ook altijd al zo geweest. Heeft zijn voordelen, want het is veel overzichtelijker. nadeel is, dat je niet écht kunt bepalen wat je in PVR wilt en wat in nPVR. Navenant wat je die bepaalde dag bijgeprogrammeerd hebt en wat met die serie samenvalt (en dus een conflict geeft) zal het PVR of nPVR worden. Groot voordeel is dat je geen conflicten meer kunt hebben. Voor de V4 zal tegen einde april in fasen de nieuwe interface uitgerold worden, die een duidelijker opname-optie systeem zal brengen (vrije keuze tussen PVR, nPVR 60 dagen, nPVR langdurige opslag). Het verdwijnen van sommige opnames hebben ze met een recente serverupdate blijkbaar kunnen oplossen, want ik heb sedertdien geen fouten meer (zie mijn aparte topic over de V4) al zit ik nu al aan 31 geplande serieopnames.
Over de V5c en V5 kan ik niks vertellen, maar er staan hier genoeg topics over.

Reageer