Tv uitgevallen rond 22u10 (maandag 29/11)

  • 29 November 2010
  • 84 reacties
  • 9086 Bekeken

Reputatie 6
Badge +3
Tv gaat in schokken vooruit (1 beeld om de x seconden)

1e Decoder gereset + 2e decoder was uit, aangeschakeld: software update duurt abnormaal lang.

En dit op beide decoders > probleem globaal met belgacomtv? Ik zit in zone 050

Internet nog perfect zowel down als up.

84 reacties

Hamme, Oost-Vlaanderen zelfde probleem. Storing is ondertussen weg, maar mijn opgenomen programma kan ik niet bekijken...
Dit is nu de 2de keer in 14 dagen eerst met de regen dat alles is uitgevallen dan hadden we 5 dagen geen internet vaste telefoon en digitale tv en nu weer dit. Zou dit komen door een beetje sneeuw of koude amai dan staan we er deze week goe op. Heb al gevraagd om korting te krijgen maar dit ging uiteraard niet. Dit is een schande als dit nog 1 keer gebeurt zal ik twijfelen om over te stappen naar de concurrentie. Inge
Hier in Oostende probleem ook juist weer opgelost
heb ook gebeld naar 0800 nr, juist te laat 2 min voor 22u, kreeg nog de melding we kunnen u terugbellen, ondertussen is de tv terug opgestart, heb wel ook mijn favoriete programma moeten missen, benieuwd wat ze ons morgen gaan vertellen
Jammer dat Belgacom niets onderneemt om de klanten behoorlijk in te lichten via deze web-site bvb.

In Gent nog steeds geen beeld....
Zone Gent. Alles terug OK, na alles resetten
Hier is't ook terug inorde.

Maar de aflevering van Aspe die ik voor mijn vrouw had opgenomen, is voor een groot deel naar de botte. Zal ze niet leuk vinden.:O
in 014 terug in orde
TIENEN ZELFDE GEVAL wel terug in orde nu, maar de laatste tijd is dit wel meer aan de orde niet? Of ben ik de enige?

Ook het internet, steeds als alles weggevallen is moet ik de laptop opnieuw installeren want dan vind hij de draadloze instelling niet meer, raar dat dat telkens van mijn pc is na een recet, denk dat ik terug kabel ga gebruiken.

Reputatie 6
Badge +3
050 - 8200 : tv-gids: geen ...

correctie: werkt opnieuw.

Nota NPVR opnames zijn ook om zeep (in horten en stotenà
bij ons ook, zone 03

dit is de tweede keer deze maand

eerst telefoon ( kabel verzopen op straat)

technieker zegt dat er nog een probleem is wat verder op en dat het hoofdprobleem daar is maar heeft geen tijd.

voetpad beetje dicht gooien en zegt dat dit voor een ander ploeg is ( nu een week geleden en nog niet deftig gedaan)

begin sterk te twijfelen aan belgacom
zone 016 terug ok.
zone 03 ook
Badge
Zone 054 is nu ook opgelost,maar de opnames zijn natuurlijk naar de kl.......

Belgacom graag iets terug hé.
zelfde probleem in 059 zone, nu eveneens opgelost.

Wel een tijdje moeten zoeken naar nieuws over het probleem, communicatie kan beter Belgacom en dank u voor mijn programma's te verpesten vnvd.

Toch eens moeten kijken of ik een schotel kan plaatsen aan mijn appartement en Mobistar eens bekijken. Niet de eerste keer dat dit gebeurd :(
Dag allemaal,

Gisterenavond iets na 22.00 u ondervond een beperkt aantal Belgacom TV-klanten mogelijk een kwaliteitsprobleem bij het bekijken van een tv-programma. Zij konden wel opgenomen programma's bekijken op tv-op-aanvraag. Rond 22.45 u was het probleem verholpen. Belgacom verontschuldigt zich bij elke klant die dit heeft ondervonden.

Vriendelijke groet,
Eva van Belgacom
Een kabelbeschadiging is niet noodzakelijk de fout van Belgacom. Dit overkomt elke nutsmaatschappij.

In ieder geval chapeau dat het op 45 minuten weer in orde was!

(FYI: ja, ik zat ook in de probleemzone)
Badge +1
Ben nog maar net het forum aan het raadplegen en zie dat de panne kennelijk overal zat. Wij hadden er hier ook last van (054).

Ik vind het wel kleinzielig dat sommigen er direct een drama van maken. Kan overal eens gebeuren. Als het maar niet te dikwijls voorvalt :)
Ik denk dat de mensen echt niet mogen klagen.
Probleem in 40 minuten opgelost, wat veel sneller is dan het vorige mega landelijk probleem.
Eva heeft deze morgen de reden hier op forum gezet.
Info zelfs ook beschikbaar via de blauwe knop (!!!).. en zelfs in het Nederlands.
Is de eerste keer dat Belgacom zo goed is met z'n communicatie.
Bij deze een bedankt aan alle EVA's in deze wereld :)

Digitale tv gaat over heel veel componenten, en elke component failed wel eens.. redundancy is er wel, maar nooit 100% (zoals bepaalde 'kabels') en niet altijd automatisch. Hetzelfde voor de analoge tv... hoe vaak had je (vroeger) wel niet eens dat je heel de avond geen tv kon zien..

@Bart & Eva,

Niet minimaliseren graag. We betalen een duur abonnement en verwachten een 100% service.
Reputatie 3
Badge +2
Tja die 100 % service krijgt ge bij telenet ook niet hoor, de kabel is daar ook al uitgevallen.
Reputatie 5
Badge +2
Ja, ik moet zeggen dat ze er heel goed aan gedaan hebben om hun verontschuldigingen via de blauwe knop en dit forum te laten weten. Dat getuigt van een goede aanpak. Als het positief is, mag het zeker ook gezegd worden.

Mvg
Reputatie 6
Badge +3
Verontschuldigingen vind ik goed, extra credits om Aspe te kunnen huren is beter ('t is niet voor mij 't is voor mijn lief vrouwke ....)
@ JohnS : zo duur is het toch niet, zeker niet in vgl met de anderen. en daarbij heb het gratis in een pack
<quote="JohnS">
Niet minimaliseren graag. We betalen een duur abonnement en verwachten een 100% service.
</quote>

U verwacht misschien een 100% service, maar u betaalt er niet voor.

Uittreksel uit de algemene voorwaarden van Belgacom TV:





6. Waarborgen m.b.t. de Dienst





6.1. Belgacom verbindt zich ertoe haar expertise te benutten om de Klant een ononderbroken Dienst van de best mogelijke kwaliteit te waarborgen. Indien zich een probleem voordoet, dient de Klant Belgacom hierover zo spoedig mogelijk in te lichten. In dat geval dient Belgacom alle redelijke inspanningen te leveren om het probleem te verhelpen.

6.2. Belgacom kan de Dienst onderbreken met het oog op het onderhoud, de herstelling, de wijziging en de uitbreiding van het netwerk. Indien er m.b.t. de Decoder een ontoereikende beveiliging wordt vastgesteld, heeft Belgacom het recht om de Dienst te onderbreken totdat de veiligheid is hersteld. Belgacom verbindt zich ertoe om de duur van dergelijke onderbrekingen te beperken tot het strikt noodzakelijke. In de mate van het mogelijke, behalve in geval van nood en voorzover het redelijkerwijs haalbaar is, dient de Klant vooraf te worden verwittigd van de uitvoering van werken die mogelijk een impact kunnen hebben op de ontvangst van de Dienst. Indien de ontvangst bij een groot aantal Klanten is onderbroken, behoudt Belgacom zich het recht voor om dit d.m.v. een algemene publieke kennisgeving op de tv-interface van de Dienst of op gelijk welke wijze die Belgacom aangewezen acht, mee te delen.





Reageer