Vraag

TV start spontaan

  • 27 December 2017
  • 8 reacties
  • 1665 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Af en toe begint mijn TV om 06u00 te spelen. Spontaan.
Ligt dit aan de Philips- Tv of ligt dit aan Proximus?

8 reacties

Dit is wel op je decoder dat je het uitzet op die manier
> Menu -> instellingen -> systeem -> beeld -> automatische HDMI selectie.

Maar in de menu van de TV zelf (via afstandsbediening van je TV zelf) kan je ook er ergens voor kiezen of je TV gaat eventueel reageren op signalen die binnen komen op je HDMI ingangen van je TV.
Anders eens in de gebruikershandleiding van je TV kijken
Reputatie 3
Badge +1
Sorry Martin.
U bent mij even kwijt.
Welke optie bedoelt u?

Menu -> instellingen -> systeem -> beeld -> automatische HDMI selectie. Zet deze op 'Nee'.
Dit is / was reeds zo.
Zet de optie op je TV eventueel eens uit om te zien wat dit geeft.
Reputatie 3
Badge +1
Op één andere hdmi hangt een hdmi-kabel om, indien nodig, te verbinden met mijn laptop.
Dus normaal is een uiteinde niet verbonden.
En neen, ik heb geen homecinema .

Toch bedankt voor de suggesties.

Paul
Reputatie 7
Badge +6
Maak je gebruik van een home cinema die tussen je decoder en de TV is aangesloten? Is de decoder dus rechtstreeks aangesloten op de TV of gaat deze via nog andere apparatuur? Dit kan soms ook nog de trigger zijn.
zijn er geen andere toestellen aangesloten op andere HDMI ingangen die je TV kunnen doen opkomen
Je kan natuurlijk ook in je TV instelleingen er voor kiezen dat hij niet regeert op de HDMI ingangen van aangesloten aparaten
Reputatie 3
Badge +1
Beste,
Bedankt voor uw snelle reactie.
Toen hetzelfde fenomeen zich 2 maanden geleden voordeed had ik de de door u voorgestelde instelling reeds gedaan. En het is dus 2 maanden "rustig" geweest. Tot vandaag om 06u00.
Heb de instelling net gecontroleerd en de "neen" is nog steeds actief.
Dus mijn vraag blijft gelden.

Mvg,
Paul
Reputatie 7
Badge +6
Hey PaulBonnyns, controleer volgende instelling eens:
Menu -> instellingen -> systeem -> beeld -> automatische HDMI selectie. Zet deze op 'Nee'.

Wanneer deze instelling actief staat zal je TV opstarten wanneer deze een HDMI signaal detecteert vanop de decoder. Wanneer de decoder een update krijgt 's nachts, kan het zijn dat de TV mee aanspringt.
Vaak heeft dit te maken met achterliggende apparatuur zoals een home cinema systeem waar je je HDMI kabels op aansluit ipv op de TV.

Reageer