Beantwoord

TV start opnieuw op


Nu al 3 dagen dat ik op mijn TV naar iets kijk en plots wordt mijn TV verbinding verbroken en zie ik staan zwart scherm en dat PX alles aan installen is.

Gisteren 4 keer PX check het maar na. Loop te balen tot en met je kijk naar iets en plots is alles weg. FRUSTREDEND IS DAT en vooral je bekijk iets op Discovery en daar is er geen TV replay+. Lap je ben 10 minuten kwijt.
Wat is de reden PX???????

N.B intussen nagecheckt als de tv uitvalt werkt intussen wel mijn internet en vaste telefoon.
icon

Beste antwoord door Elsa 15 July 2016, 22:24

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Patrick, op wat voor manier is je modem en decoder met elkaar verbonden ?
Via kabeltje naar de tv niet draadloos Jonathandr
Reputatie 7
Badge +4
Ik zie geen problemen op je lijn, het probleem ligt dus tussen modem en decoder
Reputatie 6
Badge +3
Patrick: de decoder geeft aan dat die nieuwe software is aan het installeren?
Heb je een v4 of een v5 met oude interface?

Mogelijks loopt er iets verkeerd bij het installeren van de nieuwe software.
=> Zet alles uit (modem + decoder) + 15 sec wachten
=> start modem op
=> Als alle lichtjes van de modem correct branden, start je de decoder opnieuw op

=> indien dit niet helpt reset to factory settings van de decoder.

uitleg herstarten van modem en decoder
jammer genoeg nog geen FAQ voor reset van decoder, maar is wel terug te vinden in de handleiding denk ik
Die procedure zal nu wel al iedereen kennen zeker die regelmatig het forum bezoekt :-))
zoals ze hier al verschillende keren gepost geweest is namelijk:
Algemene procedure bij decoder problemen

Je kan best eens het volgende proberen:
1. Zet al je toestellen uit en trek de stekker uit van modem, decoder, PLC of Wifi Bridge
NB: PLC en/of Wifi Bridge als je deze eventueel staan hebt tussen BBOX en decoder
2. Wacht 20 seconden.
3. Start ENKEL de modem op en WACHT 10 minuten of tot DSL ledje continu brandt.
4. Start nu je PLC of Wifi Bridge op en wacht 2-3 minuten.
5. Als alles is opgestart, kan je nu je decoder opstarten.
Mocht dit niet lukken kan je best eens bellen naar helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u)

==================================================
Probeer het eens op de volgende manier:
- Spanning onderbreken van zowel Bbox modem en decoder
- modem na 20 seconden terug opzetten tot dsl lampje continu brandt en je terug kunt surfen.
- dan decoder opnieuw onder spanning zetten.
- als het nog niet lukt kan je de decoder nog een factory reset laten doen
NB: zie voor factory reset Decoder ?? Klik hier
- lukt het nog niet bellen naar 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
FYI:
Algemene procedure bij decoder problemen
Reputatie 6
Badge +3
Daar ga ik mee akkoord, maar ik zie toch nog al te vaak (ook bij niet proximus dingen) dat het eens uitzetten en terug aan zetten veel te vaak helpt. En dat niet iedereen dit steeds doet.


Dat het (tijdelijk) is opgelost met een herstart neemt niet weg natuurlijk dat het vervelend is.

@Patrick, kun je anders een foto delen van de foutboodschap? Dat zou het ook wel duidelijker maken voor ons wat er juist gebeurt.
maar op Facebook en twitter kan je ook veel lezen dat het niet altijd helpt door deze resets ;)
Dus moet men dan toch uiteindelijk het laten verder opvolgen door de Technische dienst 0800 22 800.
Maar dat Patrick deze algemene procedure van resetten nog niet zou kennen en hier nog niet zou gelezen hebben; zou mij ten zeerste verwonderen 😉
Badge +4

Je kan best eens het volgende proberen:
1. Zet al je toestellen uit en trek de stekker uit van modem, decoder, PLC of Wifi Bridge
NB:
Probeer het eens op de volgende manier:
- Spanning onderbreken van zowel Bbox modem en decoder
- modem na 20 seconden terug opzetten tot dsl lampje continu brandt en je terug kunt surfen.
- dan decoder opnieuw onder spanning zetten.
- als het nog niet lukt kan je de decoder nog een factory reset laten doen
NB: zie voor factory reset Decoder ?? Klik hier
- lukt het nog niet bellen naar 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
FYI:
Algemene procedure bij decoder problemen

Bij mij waren deze decoder problemen opgelost door deze volgorde van resets, nu al paar weken totaal geen problemen meer gehad.
Reputatie 6
Badge +3
Daar het voorstel van Elsa gekozen is als antwoord ga ik er vanuit dat de herstart alles heeft opgelost?
Dat mag je spijtig genoeg niet altijd zo interpreteren !
Heb niets gedaan met kabel verandering wel alles heropgestart en nu werkt alles? Waar de fout lag weet ik niet bij PX zeker niet bij mij.

En is droevig dat na dik jaar de standaard oplossing van PX geworden is alles van stroom halen en heropstarten. Vinden het blijkbaar doodnormaal dat de klant per week paar keer alles van stroom mag halen.
Dat doe ik alle dagen voor het slapen gaan decoder en bbox af en 's morgens weer alles op maar ik doe het nog niet via een timer zoals er anderen zijn die het zo doen.
Reputatie 6
Badge +3
Heb niets gedaan met kabel verandering wel alles heropgestart en nu werkt alles? Waar de fout lag weet ik niet bij PX zeker niet bij mij.

En is droevig dat na dik jaar de standaard oplossing van PX geworden is alles van stroom halen en heropstarten. Vinden het blijkbaar doodnormaal dat de klant per week paar keer alles van stroom mag halen.


Dit is altijd al de standaard oplossing geweest, net als dat de standaard oplossing is voor als je pc niet meer werkt, of je radio of eender welke elektronica. Echter is de regelmaat bij de decoders echt wel te hoog. Maar waar heb je gehoord dat ze dit doodnormaal vinden? Er is een verschil tussen nog geen oplossing hebben en het normaal vinden.
Waar is de tijd dat je regelmatig de pc moest heropstarten omdat hij bleef hangen, deze tijd is gelukkig voorbij ik heb het al in jaren lang niet meer voorgehad.



Ja of je het nu normaal vind of niet je zit er mee en je moet een oplossing vinden, het enigste wat je kan zelf doen is alle toestellen resetten en dan is het aan proximus om je eventueel uit de nood te helpen, maar als er bugs inzitten zullen ze u ook maar mss tijdelijk uit de nood kunnen helpen tot ze zelf de vinger op de wonde kunne legen hebben.
Als je daar echt niet mee kunt leven is er maar één oplossing, veranderen van provider (voor wie dit kan tenminste) en hopen dat het daar beter is !!
Vandaag om 14u30 radio stond aan op Radio II en terug heropstart
14u35 werkt het terug en weer bakje moeten nemen om naar radio te gaan.

Julie hebben nu een uur PX om mijn lijn te controlen

Reageer