TV Replay is er

  • 26 November 2013
  • 32 reacties
  • 2182 Bekeken

Reputatie 6
Badge +1

Vannacht een update gehad en TV Replay is geactiveerd, zo te zien werkt het prima, eerst gaan slapen nu.

32 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Was een dag niet online, enkel op twitter met smartphone (moet kunnen hé). Inderdaad overkopiëren kan enkel door in real time af te spelen en tegelijkertijd op te nemen met een DVD-HDD-recorder. Tijdrovende bezigheid, tenzij je dat voor het slapengaan programmeert/start en 's anderendaags de opname met de DVD-recorder bewerkt (niet nodige stukken wegknippen). Daarna kan je bewerkte opname snelkopiëren naar een DVD-schijfje (formaat naar keuze). Heb ik al dikwijls gedaan.


Ja Sinjoor, dat zou ik ook wel willen weten en waarschijnlijk vele anderen ook.



Het enigste wat ik direct als mogelijkheid zie is terwijl de nPVR afspeelt opnemen op DVD bvb en dit dan nog via scart.

Reputatie 7
Badge +1


Dat klopt Elsa, die is nu spectaculair snel geworden! Ligt aan de nieuwe Dec(V4) SW-versie Charles 2_2.8.1.62 van Nov 2013. Die maakt er een échte turbo van. Zowel openen menu's als scrollen door de TV-gids en het starten van nPVR-opnames. De lijst van geprogrammeerde opnames en van opgenomen programma's opent nu onmiddellijk. nPVR-opnames starten nu zogoed als direct (het wachtscherm zie je nog amper); misschien bufferen ze nu meer op de decoder? of hebben ze een aantal supersnelle servers bijgezet in mijn regio? Allszins een héle verbetering, al had ik met de vorige softwareversie ook al geen problemen meer na de zware storingen in het begin (opgelost door mij door de lijst van geprogrammeerde opnames volledig te zuiveren van meer dan 500 oude lege serieopname). Ik voel me dan ook niet geroepen om een V5 aan te schaffen, en begrijp nog steeds niet waarom de V4 compleet uit het aanbod werd gehaald, terwijl de V3 nog steeds bestaat voor 2e TV's.

Reputatie 7
Badge +1


Over de werking van TV-replay ben ik best wel tevreden. Je moet het gebruiken voor wat het bedoeld is, en niet om iets weken later te bekijken. Een soort uitbreiding van de pauzefunctie. Anders moet je maar nPVR-opnames gebruiken voor programma's die je binnen de 30 dagen bekijkt (of overkopiëert) of wel de PVR-functie als je ze langer wilt bewaren, of voor serieopnames of opnames van buitenlandse zenders. Ik heb geen behoefte om programma's met TV-replay weken later te gaan bekijken, want je moet het dan onthouden of opschrijven en dan de hele TV-gids gaan terugscrollen (wat met de laatste V4-interface wel héél snel gaat), maar toch is het veel handiger via het PVR-menu en de lijst van opgenomen programma's te werken denk ik dan.

Reputatie 7
Badge +1


Anders doen de commerciële zenders alvast niet mee. En buitenlandse zenders is een ander verhaal (uitzendlicenties)..



De versie waarmee men de reclame niet kan doorspoelen lijkt me waardeloos



daarom zal het ook deze versie alleen zijn die eventueel gratis zou kunnen zijn ;-)



Reputatie 7
Badge +1


De nieuwste interface Dec(V4) SW-versie Charles 2_2.8.1.62 Nov 2013 is toch wel een hele verbetering. De bediening gaat veel sneller. Wél moet ik nog steeds mijn seriegeplande opnames in het oog houden. Die durven soms wel eens verdwijnen. Ook duiken er soms oude vroeger geplande opnames terug op in de lijst van geplande opnames. Maar over het algemeen werkt alles behoorlijk goed en snel. Ook het TV-replay systeem werkt correct. Ik stel vast dat ik het steeds meer ga gebruiken.

Reputatie 7
Badge +1


Stelde deze middag ook vast, zoals Annie, dat TV replay met de nachtelijke update van de TV-gids niet meegekomen was. Ik hdeb dan ook maar een herstart gedaan om het op te lossen. Misschien zou het ook opgelost zijn met de namiddagupdate, maar dat zal ik dan de volgende keer wel eens proberen.

Reputatie 7
Badge +1


Als je meer dan 36 uur terugwilt, moet je maar in nPVR opnemen, en als langer dan 30 dagen bewaren nodig is, in PVR (harde schijf decoder). Ik vind dat geen probleem. Denk niet dat het de bedoeling is de bestaande (betalende) systemen van VRT, VTM, Vier/Vijf te beconcurreren. Bij Net Gemist van de VRT kan je één week terug, maar ook niet voor alles.

Reputatie 7
Badge +1


Zo worden we misschien toch nog enthousiaste gebruikers...(als de meerkost acceptabel is). Leuk is dat het ook op PC/laptop, tablet en smartphone kan. Nu nog alleen nPVR-opnames op alle apparaten afspeelbaar maken? dan benaderen we de perfectie! als de lijnen mee willen...

Reputatie 7
Badge +1


Mijn gebruik qua opnames blijft momenteel hetzelfde als voorheen, alleen probeer ik het TV replay systeem nu dagelijks uit. Het systeem onthoudt ook waar je gebleven bent als je het kijken onderbreekt en tijdelijk live of naar een ander (opgenomen) programma kijkt. Het lukt dus eigenlijk perfect om mijn hele avond met TV replay te werken, in chaseplay of niet. Maar voor de zekerheid plan ik toch nog alle opnames (je hebt dan wél de overzichtslijst in het PVR-menu) en je moet dan wel in de TV-gids gaan terugscrollen op zoek naar de betreffende programma's. Toch is het soms wel handig als je bv. een stuk van het nieuws hebt gemist. Het is een goede aanvulling van het Pauzesysteem, waar je enkel kunt terugspoelen tot waar je de zender had opgezet.

Reputatie 7
Badge +1


TV replay neemt geen schijfruimte en is best wel handig en leuk als je programma's niet live maar op een later tijdstip wilt bekijken. (op TV binnen de 36 uur). En uiteraard is niemand verplicht om het te gebruiken/ Je kunt, om schijfruimte te sparen, zoveel mogelijk alles in nPVR opnemen (bij online programmeren is dat automatisch zo). Ik stel echter vast dat ik, nadat ik eerder sceptisch stond tegenover het nut ervan, er nu steeds meer gebruik van begin te maken, omdat ons kijkgedrag zo is dat wij eerder weinig rechtstreeks kijken maar meestal uitgesteld dezelfde dag, of binnen de paar dagen: tot nu toe dus door bijna alles op te nemen, 20% in PVR met het serieopnamesysteem, en 80% in nPVR. Ik zit daarom al maanden met een schijfsaldo van rond de 70%.



Met het TV replay systeem moet je nu zelfs niet meer de moeite doen om te programmeren.

Reputatie 7
Badge +1


Pieter,iIk heb ondertussen ook alles nog eens uitgeprobeerd, en inderdaad TV replay is nu ook in chaseplay mogelijk, zowel op TV als op PC in de TV Overal app. Bij mij ging dat een paar dagen geleden nog niet. Mogelijk TV gids slecht ingeladen? of ondertussen al aangepast bij Belgacom...



Ook worden replay-symvbooltjes in de TV -gids maar zichtbaar naargelang de programma's in de dag volgen. Ook logisch want 'replay' is geen 'preview' natuurlijk...

Reputatie 7
Badge +1


Dat lijkt me de logica zelve...VMM was al voorstander van door-en terugspoelen betalend te maken kwestie van hun reclameblokken volledig aan bod te laten komen, al kan niemand garanderen dat de mensen zullen bliiven kijken, of eerder een plas-of knabbelpauze zullen inlassen. Big Brother is gelukkig nog niet helemaal in je woon-of andere kamer binnengedrongen.

Reputatie 7
Badge +1


Zolang nPVR onbeperkt kan gebruikt worden, wens ik er niet al teveel geld aan uit te geven, en vind ik het voorlopig enkel een leuk gadget.

Reputatie 7
Badge +1


Even voor de goede orde: TV replay werkt maar als het programma volledig voorbij is, anders is er enkel de optie bekijken en kijk je in real time zonder mogelijkheid terug naar het begin te spoelen, dus dan werkt de normale pauzefunctie (terugspoelen tot waar je beginnen kijken bent). Dus m.a.w. chaseplay is niet mogelijk. Replay is dus echt replay van een voorbij programma. Eens het volgende programma op die zender begonnen is, werkt het dan wel. Misschien logisch. Heb het nu al verschillende keren uitgeprobeerd, en het is zeker een handige uitbreiding van de mogelijkheden die nPVR reeds biedt (als je niet vergeten te programmeren hebt...).

Reputatie 7
Badge +1


Ja Swimmer, en het is hetzelfde in de TV Overal app. op smartphone (Android). Voor de andere zenders werkt het perfect. Als testers maar best melden zeker ?

Reputatie 7
Badge +1


Ik stel ook vast, dat TV replay enkel werkt op de HD versies van de Vlaamse zenders in kwestie.op PC en smartphone/tablet, maar wél op TV via de decoder. Lijkt me niet logisch: op TV kijk je toch bij voorkeur in HD, terwijl op smartphone of tablet de SD-versie dikwijls voldoende is en vlotter om af te spelen en die vergt dan ook minder batterijlading.

Reputatie 7
Badge +1


Er is in de overgangsfase duidelijk wat verkeerd gelopen (nieuwe interface) met de serieopnames. Sommige waren verdwenen uit de lijst van geprogrammeerde opnames, andere dan weer niet. Bij herprogrammeren blijken die afleveringen niet automatisch bij de vorige (nog niet bekeken of gewiste) te komen in de lijst, maar in een aparte serielijst. Het probleem herhaalt zich na elke FacR. Maar ook sommige nPVR opnames staan dubbel geprogrammeerd in de geprogrammeerde lijst van de decoder. En als je er dan een van wist en de andere blijft staan, zijn ze toch verdwenen uit de online lijst van online geprogrammeerde opnames. Best is dan om alles terug op te bouwen en ze op de deoder allemaal te wissen en online of op decoder te herprogrammeren; daarna blijkt alles in orde. Dus doe ik voorlopig geen FacR meer. Een gewone herstart (of uit slaap komen, wat hetzelfde is) geeft geen problemen. Ik had voor het binnenhalen van de nieuwe interface voor TV replay al maanden geen FacR meer gedaan, en alles liep op wieltjes. Nu werkt ook alles terug normaal, alleen reageert nu alles veel sneller, ook het afspelen van nPVR.

Reputatie 7
Badge +1


Ik zit ook in de testgroep van TV replay en heb nog geen enkel programma in nPVR moeten missen. Wél verdwijnen er geplande series (PVR) nà een Factory Reset van de decoder (V4 in mijn geval), die je dan helemaal opnieuw moet ingeven. Maar opgenomen werd tot nu toe al wat ik had ingepland. Lewis op Canvas zaterdag was bv. als geplande serie verdwenen (de 2 reeds opgenomen afleveringen stonden mooi in de lijst van opgenomen programma's onder 'Lewis' met de naam van de aflevering). Van de nieuw ingegeven serie (voor opname van de laatste aflevering) werd deze wél opgenomen, maar stond in de lijst van opgenomen programma's apart vermeld, en niet geïntegreerd in de voorheen opgenomen afleveringen van deze serie. Ze stond er wel in vermeld, maar met 0 seconden opname. Ze is wél afspeelbaar in de dubbel vermelde versie. Een beetje rommelig, maar als je alles in nPVR opneemt staan ook alle afleveringen apart vermeld natuurlijk.

Reputatie 7
Badge +1


'Geen signaal' bij herstart komt bij mij toch nog soms voor (eenvoudig op te lossen met channel + - toets). Bediening menu's gaat nu flitsend snel, starten nPVR-opnames ook. TV replay nu uitgeprobeerd met 'Die Another Day' van gisteren op VTM HD. Deze middag afgespeeld met TV replay en simultaan met scart gekopiëerd op DVD/HDD recorder om later te kijken. Nederlands bij FacR nog niet uitgetest; doe ik nog.



Zoëven FacR gedaan: toch 'geen signaal' tussenscherm, maar wél nederlandstalige menu's.

Reputatie 7
Badge +1


Echt forceren lukt inderdaad niet altijd. Ze pushen dat ergens per zone of regio.

Reputatie 7
Badge +1


Elsa, ik moest nog antwoorden op je vraag over zappen vanaf zender 800 (radio) : als je snel zapt met de channel + en - kan de schermweergave idd niet volgen. Maar ik gebruik de radio nooit (zit nog op de analoge kabel voor RDS en digitaal op digicorder van Telenet).



Voor de b-box3 deel ik jouw mening om nog te wachten tot de kinderziekten er uit zijn.



Greetje, doet me plezier dat je problemen opgelost zijn. Ik zou me voorlopig zeker geen zorgen maken, want de combinatie b-box2 met een V4 werkt momenteel perfect bij mij sedert de de laatste versie van de Charles interface; flitsend en correct tot dusver.

Reputatie 7
Badge +1


anne-line zal er geen boodschap aan hebben, maar de laatste versie van Charles is een héle verbetering: ook het zappen gaat nu bliksemsnel, zelfs bij herinneringen zapt hij nu naadloos zonder eerst zwart scherm bij overschakeling. Dit benadert zelfs de perfectie. Ik hoop dat het ook voor haar snel in orde komt! Buiten het feit dat een aantal serieprogrammaties verdwenen waren (wat ik als controlefreak snel hersteld heb), heb ik verder geen negatieve bijeffecten kunnen vaststellen.






.









Reputatie 7
Badge +1


Ja, ik kan maar vaststellen, dat mijn V4 nog nooit zo vlot heeft gewerkt. Ook het online programmeren met TV Overal vanop mijn smartphone werkt zo snel dat er binnen de seconde een cirkeltje staat bij het programma in de TV-gids. Zelfs Telenet kan hier een punt aan zuigen hoor! Daar duurt het zeker méér dan 5 seconden vooraleer er een P komt in de TV-gids. En het scrollen naar de volgende dagen gaat daar tergend langzaam.

Reageer