Vraag

TV replay



Toon eerste bericht

64 reacties

Ik denk dat dit wel kan maar ben ook niet zeker (kan het ook niet proberen met mijn TR zonder + , alleen om de eenvoudige reden als je doorspoelt op hogere snelheid zit je vlug te ver en dan zou je niet wat kunnen terugspoelen, zou heel vervelend zijn.
Natuurlijk als je de + letterlijk neemt kan je niet in de - spoelen ;))
Reputatie 7
Badge +6

En de TV REPLAY + werkt niet en ik betaal er voor maandelijks. Kunnen jullie zelf uittesten BV journaal op één 19u10 start je de replay, kan voor uitspoelen maar probeer maar eens om terug te spoelen lukt niet. Plaats maar jullie rapport op deze test.


Ik heb geen TV Replay + maar ik denk niet dat het de bedoeling is dat je daarin kan terugspoelen. Je kan idd alleen maar doorspoelen, vooruitspoelen (om reclameblokken te omzeilen bv.). Het is niet zoals bij een opname dus. Zo zie ik het toch.
Ik vind dit echt droevig dat het wij al dik jaar lezen dat wij iedere keer het antwoord krijgen even de decoder van stroom halen met de problemen. Blijkbaar vind PX het normaal dat de klant dagelijks zijn box van stroom moet doen.

En de TV REPLAY + werkt niet en ik betaal er voor maandelijks. Kunnen jullie zelf uittesten BV journaal op één 19u10 start je de replay, kan voor uitspoelen maar probeer maar eens om terug te spoelen lukt niet. Plaats maar jullie rapport op deze test.
Die HDD uit swappen heb ik persoonlijk al enkele keren gedaan zowel bij mij in de tijd van mijn v5 alsook al enkele keren bij familie en geburen en daarbij is niks verloren gegaan.Moest dit waar zijn dan zou PX ook de HDD niet apart verkopen voor mensen die opnames willen bewaren als de eerste vol is om er eventueel een tweede te kunnen insteken om meer opnames te kunnen bewaren, dan zouden ze trouwens ook geen reden hebben om decoders uit te brengen waar je een HDD kunt swappen!
Reputatie 7
Badge +3
Ik durf die HHD niet uit te trekken, van schrik dat als ik hem terug zou insteken, alles erop gewist is. Dat liet die medewerker van Teleboetiek ook zowat uitschijnen. En hij is een kenner, in de praktijk. Dat hoor je duidelijk als je met hem praat. Het was gelukkig op dat moment niet druk in de winkel, dus ik kon eens serieus vragen stellen.
Aangezien mijn man al een hele tijd niet meer TV kijkt in de slaapkamer, ben ik erover aan het denken om die 2de decoder terug te geven (hij is in huur), maar soms heb ik hem nodig om serieopnames te kunnen programmeren, die ik niet op de 1ste gewrongen krijg. Als dat niet lukt, zoals voor vorige zondag het geval was, dan ga ik naar de PC om via de TV Gids op te nemen. Ik vind die wel niet zo handig (misschien omdat ik hem nog niet gewend ben). Ik zou graag zo een schuifbalk willen, waarmee je over de dagen heen kan schuiven en over de zenders heen. De huidige knoppen zijn voor mij echt niet handig. Maar het "laden" zal dan wel weer fout lopen, veronderstel ik. :8
De software mag misschien niet werken zoals hij zou moeten, maar ik krijg toch alles opgenomen, wat ik wil. Vorige zondag heb ik toch mijn 8 programma's, die allemaal tussen 19u en 23u uitgezonden werden, allemaal kunnen opnemen. En alles is gelukt. Dus voor wie zegt dat het niet werkt, even je fantasie en je doorzettingsvermogen aanspreken en het lukt. 😉
Reputatie 6
Badge +2
Ja Marleen bij is het nog erger, als ik ooit eens serieus problemen krijg met opnames dan kan ik zelf de HDD niet uittrekken ;-)

Natuurlijk, uw decoder bevat geen harde schijf dan valt er ook niks uit te trekken.:D
Ja Marleen bij mij is het nog erger, als ik ooit eens serieus problemen krijg met opnames dan kan ik zelf de HDD niet uittrekken 😉
Reputatie 7
Badge +6
Zoals ik al zei Elma, ik snap er niks meer van. Gelukkig hebben wij maar één decoder en zolang alles opgenomen wordt .... Hout vasthouden zeker.
Als alles werkt zoals ⌘ het voorzien heeft wordt de PVR opname ook in nPVR opgenomen 60 dagen dus is het normaal dat je de opname die je in PVR staan hebt op de ene decoder ook zal zien op je andere decoder en vice versa.
Alleen is dat niet altijd het geval door de tot nu toe nog altijd onopgeloste bugs die optreden i.v.m. met opnames dus kan je niet altijd zinnige conclusies trekken, enkel wel in het geval alles verloopt zoals ⌘ het voorzien heeft

NB:
- langere termijn is wel 3 jaar bewaren.
- Als de HDD uitrekt zit je in feite met een V5-compact dus alles wordt in nPVR opgenomen 60 dagen (in te stellen eventueel op 3jaar)
Reputatie 7
Badge +3
Die man in Teleboetiek zei me dat "60 dagen" op de server geplaatst worden en "lange termijn" in The Cloud geplaatst worden. Ik weet het niet zeker, maar als je links op je TV scherm kiest voor "korte termijn", dan zie je dat het allemaal opnames zijn van 60 dagen. Kies je voor "harde schijf" dan zijn dat allemaal opnames die in "langere termijn" opgenomen werden (dus tot 300 dagen zouden bewaard blijven). Ik zou mijn harde schijf eens moeten uittrekken, zoals Techo Tuerlinkx al eens gesuggereerd heeft, maar ik durf niet goed, van schrik dat ik dan een groot stuk kwijt ben. Maar als ik logisch nadenk stel ik toch het volgende vast: alle programma's die op mijn hoofddecoder op "langere termijn" staan, zie ik ook op mijn 2de decoder staan, behalve die ene film die ik opgenomen heb voor de update van in de herfst. Dus als die opnames echt op mijn harde schijf zouden staan, dan zou ik ze niet mogen zien op mijn 2de decoder. Logisch niet ?
Waarom veranderen bij ons op onze V5 HDD dan nog de percentages: nu na het wissen van een paar series nog 86%. Ik snap er niks meer van.
=====================================================================================
Omdat er normaal gezien, als alles normaal werkt, er zowel in nPVR als PVR opgenomen wordt, en dit is niet voor iedereen altijd het geval of voor de ene opnames wel en bij de andere opnames dan weer niet, er is geen algemene lijn te trekken, net zoals ik ook al die problemen niet heb op mijn v5-c zoals er velen dit hier melden en 't gaat zover dat er al zijn die mij niet meer geloven want volgens hun redenering kan het niet zijn als zij zoveel problemen hebben dat ik (en nog vele anderen trouwens) er gene hebben !
Dus bij u kan het bv wel normaal verlopen en wordt er ook op d HDD opgenomen en als je ze wist is het ook normaal dat je vaststelt dat je percentage van HDD opnames daalt zoals je aangeeft.
Reputatie 7
Badge +6
Waarom veranderen bij ons op onze V5 HDD dan nog de percentages: nu na het wissen van een paar series nog 86%. Ik snap er niks meer van.
Hier verloopt alles vlotjes, maar te zien aan de stortvloed van negatieve reacties over opnames hier op het forum de laatste tijd, zal er toch een serieuze update moeten gebeuren.
PS: om het dan toch nog eens over TV Replay te hebben: net een replay gestart en werkt prima: 1 minuutje voor het begin van het programma begonnen, dus geen ellenlang reclameblok.Ook hierover mag ik alweer niet klagen.
Straks krijg ik er nog een complex van.;-)))
Niet veel anders aan te doen dan afwachten tot ⌘ al die perikelen ivm opnames onder de knie gekregen heeft, en hopelijk brengt de NTE.....18 daar al wat verbetering met zich mee om uiteindelijk deze opname problemen definitief te kunnen vergeten.
Natuurlijk eens de decoders v5 de geest zullen geven, is het ook definitief gedaan met HDD opnames, maar laat ons hopen dat ze nog lang meegaan.
Reputatie 7
Badge +3
Ik zou het alleen nemen om het Nieuws te kunnen zien, omdat dit niet meer zo snel aangeboden wordt in de "op aanvraag" en ik het dus moet opnemen, met alle problemen die daar bij komen. De uitzendingen van 13u en 17u dagelijks terug wissen, conflicten omdat de uitzendingen te lang opgenomen worden (30 minuten) en daardoor botsen met andere opnames, ondanks dat ik praktisch alles in 60 dagen opneem. En om programma's te bekijken die ik niet opgenomen krijg.
Ik vind het echt vervelend dat ik niet meer op mijn harde schijf kan opnemen. Ze laten de mensen die een V5 HD hebben, hiermee echt in de kou staan. Ik heb speciaal nog rap 2 V5 HD gehuurd, speciaal om op die harde schijf op te kunnen nemen, omdat ik alles opneem wat ik wil zien. Ik krijg wel series te zien, die zogenaamd op "harde schijf" opgenomen zijn, maar dat zijn allemaal "lange termijn" opnames "In The Cloud".
Vooral nu zondagavond zit ik met botsende programma's. Ik heb van miserie X-Files, via PC moeten programmeren, want ik kreeg die niet samen met Air Ambulance, Eén tegen honderd en Mijn man is een klusser, geprogrammeerd. Noch in 60 dagen, noch in lange termijn. Had ik nu iets op harde schijf kunnen opnemen, dan was er geen probleem geweest. Ik heb deze week ook nog eens in Teleboetiek nagevraagd en die man zei ook dat het niet logisch is dat ik die niet samen kan opnemen in The Cloud. Maar hij wist ook geen oplossing. :@
Vrijdag wilde ik "The Voice" opnemen. Ik had niks anders geprogrammeerd en toch gaf hij mij alleen de heruitzending op zaterdag. :?
Reputatie 7
Badge +6
Ik heb het ook niet nodig, maar het gaat hier niet over ons, hé (;-)), maar over Elma die het wel overweegt /overwoog.
Echt TVR nodig heb ik het niet, aangezien het opnemen probleemloos verloopt bij mij, kan ik evengoed opnemen 't geen ik nodig heb of interessant vind en daar kan ik ook doorspoelen.
Maar ja ieder moet het nut of de behoefte aan TVR(+) voor zich maar uitmaken.
Reputatie 7
Badge +6
Tv Replay+ is in elk geval de eerste maand gratis, dat moet toch lang genoeg zijn om te zien of je het de moeite vindt of niet en hoe vlug het doorspoelen nu eigenlijk gaat.
Ik heb het tot nu toe nog altijd kunnen oplossen door te jongleren met ofwel te replayen voor het programma of replayen erna in functie van wat welk stuk er mankeert van het programma dat je echt wilt replayen, maar een plezante methode is het verre van natuurlijk en je zou er vlug de brui aangeven moest dit te frequent voorvallen.
Reputatie 7
Badge +6
Elma, ik heb geen TV Replay +, alleen TV Replay, maar behalve als de TV Gids eens tilt slaat op Vier, begint het herbekijken, volgens mij, gewoonlijk niet zoveel te vroeg. Sportprogramma's lopen idd nog het meeste uit (en programma's van RTL, die kennen er wat van).
Ik heb Sinjoor hier op het forum ook nog niet veel weten klagen over de snelheid van doorspoelen, maar Patrick heeft daar dus wel last van, persoonlijk kan ik daar dus niets over zeggen.
Is de eerste maand niet gratis, heb je dat al eens nagekeken? Kijk ook eens of de programma's die je wilt replayen' daarin wel beschikbaar zijn, anders is het ook de moeite niet.
Ik vind het wel een nuttig iets, hoewel hier wordt het meestal gebruikt voor het nieuws.
Replay van programma dat volgt erop lukt dat dan niet om het einde te zien?
Reputatie 7
Badge +3
Ik hoorde gisteren dat de TV Replay+ nu nog maar 5€ per maand zou kosten. Ik heb erover gedacht om mij daar dan maar voor te abonneren, want veel programma's die ik nu opneem, bekijk ik toch diezelfde avond/nacht. Maar als je maar 1 snelheid hebt om door te spoelen, welke is dat dan ? De traagste ? Dus als ik dan de sport van het nieuws wil doorspoelen, dan zit ik daar nog minuten te wachten ? Humm, dan denk ik dat ik het toch niet ga nemen.
BTW ik had deze week "Jani gaat vissen" opgenomen op Vier en inderdaad, het programma begon meer dan 40 minuten te laat. Ik heb het einde niet kunnen zien. Ik kon wel de herhaling opnemen maar die aflevering was toch niet zo goed, dus laat maar.
Reputatie 6
Badge +2
Dromen zijn bedrog, Elsa.
Dit is inderdaad ook maar bijzaak, moest alles zonder problemen verlopen dan hadden we zelf proximus hun forum en sociale netwerken niet meer nodig en als er dan toch nog sporadisch een probleem of een vraag is, zou het veel minder druk zijn aan de 0800 22 800 helpdesk en dit volstaan als support aanspreekpunt!.
Ik mag toch eens dromen ook hé :-)))
Heb ik ook gelezen ben nieuwsgierig en persoonlijk heb ik er geen goede hoop op Elsa
Toch wel, dat op vrijdag de dertiende het forum aangepast wordt. 😉

Reageer