De laatste tijd gebeurt het geregeld dat ik naar een programma zit te kijken en op het moment dat een opname op een andere zender begint wordt er gevraagd of hij moet overschakelen of de opname annuleren. Dat zijn de 2 mogelijkheden die worden aangeboden. Dan annuleer ik de opname en programmeer hem opnieuw. Dat gaat dan wel gewoon zonder problemen. Waarom zou ik dan eerst van zender moeten wisselen ?!
Vervelend hoor: als je gezellig aan het kijken bent moet je plots gaan programmeren...
Bladzijde 1 / 2
reboot eens je decoder door de netstekker effen uit te trekken en terug te steken om te laten rebootten indien dit blijkbaar niet zou helpen probeer dan een Factory reset van je decoder, surf naar FR-Dec
Deze decoder hebben we al lang. (V3)
het probleem is niet verholpen: vanavond kort voor Thuis begon schakelde hij weer over van eenHD naar een (waar Thuis als serie geprogrammeerd staat). Ik doe alle opnames in nietHD om geen conflicten te hebben, maar blijkbaar is dat tegenwoordig niet meer voldoende. Wat is er veranderd?
het probleem is niet verholpen: vanavond kort voor Thuis begon schakelde hij weer over van eenHD naar een (waar Thuis als serie geprogrammeerd staat). Ik doe alle opnames in nietHD om geen conflicten te hebben, maar blijkbaar is dat tegenwoordig niet meer voldoende. Wat is er veranderd?
Je lijnprofiel is toch om één of andere reden niet teruggevallen !
Surf eens naar je webinterface van je modem http://192.168.1.1
vul er je paswoord in, dat je vindt naast het SN: op de sticker van je bbox modem.
en lees daar het volgende af:
Downstream Line Rate: ??? kbps
Upstream Line Rate: ??? kbps
Downstream Training Marge: ??,? dB
Surf eens naar je webinterface van je modem http://192.168.1.1
vul er je paswoord in, dat je vindt naast het SN: op de sticker van je bbox modem.
en lees daar het volgende af:
Downstream Line Rate: ??? kbps
Upstream Line Rate: ??? kbps
Downstream Training Marge: ??,? dB
ik heb hetzelfde
Komt omdat je decoder met harde schijf niet opneemt op de harde schijf en alleen op de server opneemt
oplossing?Geen,uw profiel moet bij belgacom aangepast worden,maar eenmaal aangemaakt kan dit niet meer gewijzigd worden.
Komt omdat je decoder met harde schijf niet opneemt op de harde schijf en alleen op de server opneemt
oplossing?Geen,uw profiel moet bij belgacom aangepast worden,maar eenmaal aangemaakt kan dit niet meer gewijzigd worden.
Danny , Lieve haar profiel kennen we niet dus dit is niet zeker dat het dezelfde reden is als bij aangezien het vroeger wel werkte zou haar profiel voldoende moeten zijn !
Die vraag heb ik inderdaad ook al gesteld maar bij Lieve is dit blijkbaar niet het geval dus afwachten tot het lijnprofiel gepost wordt.
Downstream Line Rate: 25184 kbps
Upstream Line Rate: 2048 kbps
Downstream Training Marge: 9.3 dB
Als antwoord op Sinjoor74: Er is wel eens een oude decoder vervangen geweest al een hele tijd geleden toen de grijs/turquoise kleine decoders verplicht moesten omgeruild worden. Zou die niet van de lijn gehaald zijn misschien?
Upstream Line Rate: 2048 kbps
Downstream Training Marge: 9.3 dB
Als antwoord op Sinjoor74: Er is wel eens een oude decoder vervangen geweest al een hele tijd geleden toen de grijs/turquoise kleine decoders verplicht moesten omgeruild worden. Zou die niet van de lijn gehaald zijn misschien?
Dit kan je te weten komen als je belt naar Technische dienst 0800 22 800 en vraagt hoeveel decoders er op je lijn geregistreerd zijn , maar aangezien het vroeger wel ging is de kans klein dat dit het geval is !
Ik heb mijn post op het forum eens opgezocht: het dateert van februari 2013 en de oude is er af gehaald lees ook hier: http://community.belgacom.be/posts/21f6067c14?page=3" target="_blank
En wat vind je van mijn lijnprofiel?
Downstream Line Rate: 25184 kbps
Upstream Line Rate: 2048 kbps
Downstream Training Marge: 9.3 dB
?
En wat vind je van mijn lijnprofiel?
Downstream Line Rate: 25184 kbps
Upstream Line Rate: 2048 kbps
Downstream Training Marge: 9.3 dB
?
Je hebt dus 1 decoder en volgens de lijnwaarden die je post 25/2 hierboven zou je zonder probleem naar een HD programma moeten kunnen kijken terwijl je een HD programma opneemt.
moesten er twee decoders op je lijn staan dan kan je enkel in HD kijken en enkel een ander opnemen terzelfder tijd als je opneemt op de server 30 dagen, nPVR
Dus voor alle zekerheid eens bellen technische helpdesk op 0800 22 800 om te zien of er maar één decoder op je lijn staat.
moesten er twee decoders op je lijn staan dan kan je enkel in HD kijken en enkel een ander opnemen terzelfder tijd als je opneemt op de server 30 dagen, nPVR
Dus voor alle zekerheid eens bellen technische helpdesk op 0800 22 800 om te zien of er maar één decoder op je lijn staat.
Ik heb het gevonden! denk ik:
Onze 2de TV is geen HD TV en de HD heeft op die gekochte decoder altijd uitgeschakeld gestaan. Maar dat is onlangs gewijzigd. Ik zal dat eens terug op niet-HD zetten en zien of het dan terug in orde is. (moet haast wel he)
Onze 2de TV is geen HD TV en de HD heeft op die gekochte decoder altijd uitgeschakeld gestaan. Maar dat is onlangs gewijzigd. Ik zal dat eens terug op niet-HD zetten en zien of het dan terug in orde is. (moet haast wel he)
HD kijken en nPVR opnemen gaat inderdaad altijd , het moet wel een zender zijn die in nPVR mogelijk is natuurlijk.
Dit zijn je TV mogelijkheden
Mogelijkheden TV | -------1e tv------------- | --------2de tv ---------- | ||
Kijken | Opnemen PVR | Kijken | Opnemen PVR | |
2 tv's HD | HD | nPVR | HD | nPVR |
1 tv HD + 1 tv SD | HD | SD | SD | nPVR |
2 tv's SD | SD | SD | SD | SD |
Maar dat is onlangs gewijzigd. Ik zal dat eens terug op niet-HD zetten en zien of het dan terug in orde is. (moet haast wel he)
Dit wordt het dan inderdaad:
Mogelijkheden TV | -------1e tv------------- | --------2de tv ---------- | ||
Kijken | Opnemen PVR | Kijken | Opnemen PVR | |
1 tv HD + 1 tv SD | HD | SD | SD | nPVR |
beste, direct een privé-bericht want ik zou niet weten hoe ik een nieuw bericht start in het forum. Ik heb de laatste dagen al hééél veel gelezen, maar ik gekraak zelf niet uit ons probleem.
Wij gebruiken al gedurende jaren belgacom tv. Wij hebben wij 2 decoders v4 en een Bbox 2. Dit werkt zowel boven als beneden met PLC adapters.
Tot nu toe eigenlijk geen problemen mee gehad. Nu de laatste weken krijgen we op de decoder beneden steeds dat het beeld even weg valt en komt er 'geen signaal'. Dit gebeurt zo een 5 a 6-tal keren per uur. Niet leuk natuurlijk als je iets aan het volgen bent.
Maandag konden we bijna helemaal geen tv kijken omdat het beeld steeds 'blokjes' vertoonde. In extreme mate!
Op VTM hadden we het probleem niet. Na zelf wat proberen en uitzoeken (we hadden dit nog al eens meegemaakt met andere zenders) zijn we tot de conclusie gekomen dat dit te maken had met dat we op dat moment een programma (in SD) aan het opnemen waren op VTM. Andere zenders bekijken op dat moment was uit den boze :-(
Gisteren ben ik dan allerhande dingen aan het proberen geweest en uiteindelijk heb ik mijn PLC adapters een keertje verwisseld (ik wil wel vlug meegeven dat ons huisje op de plc adapter beneden al jaar en dag rood is, maar het heeft wel altijd zonder problemen gewerkt.) Ook het kabeltje dat de adapter met de box verbindt had ik vervangen want wie weet???
Bij het insteken van de nieuwe plc adapter was die ook rood, maar het probleem leek opgelost (dachten we!!!) Het werkte. We hebben een hele tijd ZONDER problemen kunnen kijken.
's Avonds dacht ik eraan dat ik de digibox boven nog niet had ingestoken (mijn man kijkt nog graag even tv in bed) dus ging ik het vlug al insteken (met een nieuwe plc) en opstarten (want dat duurt meestal wel een poosje) maar... probleem. De box beneden blokkeerde (beeld bleef staan, wat we ook deden. Zelfs standby hielp niet want bij het opnieuw aanzetten stond hetzelfde beeld) en het enige wat we konden doen was hem helemaal uitschakelen met de schakelaar achteraan (dit hebben we nog al enkele keren voorgehad)
Het lijkt er dus op dat het probleem zich misschien situeert omdat we 2 tv 's gebruiken.
Ik heb voor jullie deze info al even klaar
lijnnummer: 016/441958
klantnummer: 609282574
dat wijst er toch op dat wij normaal 2 tv's zouden moeten kunnen gebruiken (en zeker in SD) zonder problemen. (onze decoders zijn nog nooit omgewisseld geweest. Het kan dus normaal niet zijn dat er nog een andere decoder op onze lijn staat)
Wat me ook opgevallen is, is dat we tegenwoordig regelmatig zonder wifi vallen. Gewoon maar heel eventjes hoor. Dan moet ik op mijn pc even opnieuw verbinden en dan lukt het weer. Aan mijn pc ligt het niet, want ik heb net een nieuwe en had het met mijn vorige ook voor.
Dus ja... ligt het probleem dan bij de plc's of bij de modem?
Nu is mijn voorstel het volgende: eventueel de bbox 2 vervangen door een bbox 3 en die dan in combinatie zetten met de wifi-bridge? (ik heb gelezen dat dit in combinatie met bbox 2 niet zo goed werkt)
Ik hoop dat ik voldoende info gegeven heb (maar aangezien het een hele A4 vol is, veronderstel ik van wel) en dan wacht ik nu jullie voorstel/antwoord af.
Met vriendelijke groeten,
Helga
bvba Varodent
Wij gebruiken al gedurende jaren belgacom tv. Wij hebben wij 2 decoders v4 en een Bbox 2. Dit werkt zowel boven als beneden met PLC adapters.
Tot nu toe eigenlijk geen problemen mee gehad. Nu de laatste weken krijgen we op de decoder beneden steeds dat het beeld even weg valt en komt er 'geen signaal'. Dit gebeurt zo een 5 a 6-tal keren per uur. Niet leuk natuurlijk als je iets aan het volgen bent.
Maandag konden we bijna helemaal geen tv kijken omdat het beeld steeds 'blokjes' vertoonde. In extreme mate!
Op VTM hadden we het probleem niet. Na zelf wat proberen en uitzoeken (we hadden dit nog al eens meegemaakt met andere zenders) zijn we tot de conclusie gekomen dat dit te maken had met dat we op dat moment een programma (in SD) aan het opnemen waren op VTM. Andere zenders bekijken op dat moment was uit den boze :-(
Gisteren ben ik dan allerhande dingen aan het proberen geweest en uiteindelijk heb ik mijn PLC adapters een keertje verwisseld (ik wil wel vlug meegeven dat ons huisje op de plc adapter beneden al jaar en dag rood is, maar het heeft wel altijd zonder problemen gewerkt.) Ook het kabeltje dat de adapter met de box verbindt had ik vervangen want wie weet???
Bij het insteken van de nieuwe plc adapter was die ook rood, maar het probleem leek opgelost (dachten we!!!) Het werkte. We hebben een hele tijd ZONDER problemen kunnen kijken.
's Avonds dacht ik eraan dat ik de digibox boven nog niet had ingestoken (mijn man kijkt nog graag even tv in bed) dus ging ik het vlug al insteken (met een nieuwe plc) en opstarten (want dat duurt meestal wel een poosje) maar... probleem. De box beneden blokkeerde (beeld bleef staan, wat we ook deden. Zelfs standby hielp niet want bij het opnieuw aanzetten stond hetzelfde beeld) en het enige wat we konden doen was hem helemaal uitschakelen met de schakelaar achteraan (dit hebben we nog al enkele keren voorgehad)
Het lijkt er dus op dat het probleem zich misschien situeert omdat we 2 tv 's gebruiken.
Ik heb voor jullie deze info al even klaar
lijnnummer: 016/441958
klantnummer: 609282574
Downstream line rate | 30040 kbps | VDSL Version | Firmware-VTU-R:9.5.7.12IK105012 Time Jan 10 2014, 22:12:04 | ||||
Upstream line rate | 6048 kbps | ||||||
Downstream Training Margin | 27.9 dB |
dat wijst er toch op dat wij normaal 2 tv's zouden moeten kunnen gebruiken (en zeker in SD) zonder problemen. (onze decoders zijn nog nooit omgewisseld geweest. Het kan dus normaal niet zijn dat er nog een andere decoder op onze lijn staat)
Wat me ook opgevallen is, is dat we tegenwoordig regelmatig zonder wifi vallen. Gewoon maar heel eventjes hoor. Dan moet ik op mijn pc even opnieuw verbinden en dan lukt het weer. Aan mijn pc ligt het niet, want ik heb net een nieuwe en had het met mijn vorige ook voor.
Dus ja... ligt het probleem dan bij de plc's of bij de modem?
Nu is mijn voorstel het volgende: eventueel de bbox 2 vervangen door een bbox 3 en die dan in combinatie zetten met de wifi-bridge? (ik heb gelezen dat dit in combinatie met bbox 2 niet zo goed werkt)
Ik hoop dat ik voldoende info gegeven heb (maar aangezien het een hele A4 vol is, veronderstel ik van wel) en dan wacht ik nu jullie voorstel/antwoord af.
Met vriendelijke groeten,
Helga
bvba Varodent
Vandaag krijg ik dit in mijn mailbox. Op het forum vind ik het niet terug dus post ik hier maar een kopie:
helga . heeft een nieuwe reactie geplaatst in Proximus TV, op het bericht 'TV programma schakelt over op zender waar opname begint'.
Ga om de 22 reactie(s) te bekijken, en/of uw eigen reactie te plaatsen, naar: https://wlmailhtml:{D13EE326-318F-4B36-AE80-EF0062F8D157}mid://00000018/!x-usc:http://forum.proximus.be/posts/f6e14e7de4
geplaatst 10:59 AM CEST door helga .
---------------
en nu weer verwijderd
helga . heeft een nieuwe reactie geplaatst in Proximus TV, op het bericht 'TV programma schakelt over op zender waar opname begint'.
Ga om de 22 reactie(s) te bekijken, en/of uw eigen reactie te plaatsen, naar: https://wlmailhtml:{D13EE326-318F-4B36-AE80-EF0062F8D157}mid://00000018/!x-usc:http://forum.proximus.be/posts/f6e14e7de4
geplaatst 10:59 AM CEST door helga .
---------------
en nu weer verwijderd
Als het in je mailbox van het forum is dan kan dit komen door de problemen die er zijn met de forum-mailbox waar de platformbeheerder mee bezig is om een oplossing te zoeken.
Dat wifi-bridge voor minder problemen zorgen dan devolo's dat weten we ondertussen al vele jaren, dus nieuws is dat niet ;-)
Bladzijde 1 / 2
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.