TV Overal wordt betalend

  • 20 August 2012
  • 34 reacties
  • 1223 Bekeken

http://www.zdnet.be/news/142383/tv%2doveral%2dwordt%2dbetalend/

Belgacom - Jullie zijn goed bezig !

De app ga ik nog vandaag verwijderen van mij Ipad

34 reacties

Reputatie 1
Badge
Inderdaad : behoorlijk domme zet. Voor 5 €/maand denk ik niet dat er nog veel mensen dit gaan gebruiken.

Ik in elk geval ook niet meer...

Programmeren van je decoder op afstand blijft blijkbaar wel gratis... (voor zover het werkt natuurlijk).
Gratis als je het pack MAXI hebt

Groetjes, Elsa
Ik ben ook verwonderd over dit nieuws. De iPad app werkt namelijk van geen kanten (ja, de laatste versie): het duurt meer dan 2 minuten om op te starten, de TV-gids reageert veel te traag, de video on mand is een regelrechte grap (4 oude films) en als je de app eindelijk live TV laat spelen dan crasht hij regelmatig. Heel jammer dat Belgacom deze kans niet aangrijpt om hun dienstverlening wat op te krikken... Betalen? nee dank u
Reputatie 7
Badge +1
Ik zal er al zeker geen gebruik meer van maken. Op PC gebruik ik het amper, op mijn Medion Lifetab werkt het niet naar behoren (enkel programmeren op afstand) en op mij smartphone gebruik(te) ik het ook enkel voor programmeren op afstand. Zoals Patrick V zegt werkt dat trouwens ook niet meer naar behoren sedert Charles zijn intrede deed. Vooruitgang moet er zijn, maar wél eerst na een grondige testfase. TV Overal was (is) in eerste instantie bedoeld om zoveel mogelijk 3G-gebruik te pushen, en dat zou dan ook voldoende moeten opbrengen om de app. gratis te houden. Zelfs als je het op Wifi gebruikt, blijft er ook nog het nogal hoge batterijverbruik. Enkel de PC-toepassing en eventueel de tablet-app. (als die correct zou werken) vind ik interessant, maar zolang ze Charles niet op orde krijgen voor het op afstand programmeren, vind ik er geen moer aan en gebruik ik zelfs de online TV-gids niet meer. Bij Telenet kan je zelf ook de PVR (harde schijf) opnames op afstand programmeren...
Het nPVR-systeem blijft een belangrijke troef, maar ze zijn die nu serieus aan het hypothekeren vind ik.
Ja Sinjoor, ik gebruik TV overal eerlijk gezegd nooit alleen eigenlijk als er mensen op het forum problemen melden,

probeer ik het dan eens om hen te kunnen informeren of het algemeen is of niet

maar voor de rest zullen ze mij daar niet veel kunnen mee liggen hebben.

Het is natuurlijk wat anders voor iemand die dit wel wilt gebruiken en een nuttige toepassing vindt.

Voor deze mensen is een Maxi pack dan mss interessant, waarschijnlijk is het de bedoeling om mensen te overhalen tot het nemen van een Maxi pack

affin dit is maar een gedachtengang van mij.

groetjes, Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Neen hoor Elsa, ze lokken je met vanalles naar dat Maxipack; ook voor TV is dat het enige pack dat voor 10.80€ boeketten incl. aanbiedt (of 7' tablet enz.). Vroeger zat dat(bij mijn oud pack nog) in TV Favorite (dat biedt ook nog eens 1 gratis credit per maand, tot max. 21 te cumuleren). Ook voor Internet Overal krijg je méér mobiel datavolume (1GB). Ik heb hier een tijd geleden eens een complete vergelijking gemaakt tussen oude en nieuwe formules. Alleen als je heel het aanbod van Maxi nodig hebt en daarvoor ook al veel mobiel datavolume gebruikte, komt dat gunstig uit, anders betaal je tot ca. 13€ per maand meer. Nu nog eens 5€ profijt erbij lokt misschien toch nog een paar extra overstappers...
Bovendien is de Yelodienst van Telenet nog steeds gratis. Niet écht een promotionele stunt dus. Betalen voor een dienst die zeker nog niet op punt staat, is geen optie voor mij.
Ja inderdaad en ik ben vroeger ook overgestapt van Maxi naar comfort.

En ik zal zeker niet betalen voor een maxi of betalen voor TV-Overal.

Natuurlijk moet ieder dat wel voor zijn eigen uitmaken want als iemand dat echt de moeite waard vindt dat moet hij dat dan maar doen ook hé.

Elsa
Reputatie 2
Badge
Waarom kan de tvoveral applicatie geen nPVR opnames weergeven? Wenselijk dat dit in de betalende versie beschikbaar zou komen.

Op Mac tvoveral in Safari browser verdwijnt de cursor steeds vervevelend van het scherm, eens de stream in gang steekt. Je kan wel

omzeilen door full screen mode te gaan, maar toch vervelend.

Op Mac tvoveral kan je geen op aanvraag films bekijken. Scherm blijft zwart met > pijl die niet reageert.
Reputatie 2
Badge
Het is normaal dat Belgacom uit TVoveral extra inkomsten wil halen. De app moet dan natuurlijk wel 100% werken, wat blijkbaar niet bij iedereen zo is...

- Op mijn iPad2 is de TVoveral app een van de traagtse apps. BBC iPlayer is bijv veel vlotter.

- Het zou inderdaad mogelijk moeten zijn om ook je opnames via de iPad te kunnen kijken.

- Het aanbod on-demand is zo goed als 0 maar ik vermoed dat dat wel gaat veranderen in september. Al denk ik dat al je echt een on-demand film wil kijken, je waarschijnlijk op TV gaat kijken (ik toch).

Ik vind TVoveral een goed idee maar 5 euro is toch te duur voor mijn sporadisch gebruik.
Hopenlijk geeft men dan ook een paketje data er bij want anders zie ik niet in waarom we er 5€ voor moeten gaan betalen. We betalen al immers om mobiel internet (volume), ik ben in ieder geval niet van plan om twee keer te gaan betalen voor dat beetje mobiel tv te kunnen kijken.
Reputatie 1
Badge
Heb hier net een e-mailke van Belgacom gekregen over het betalend worden van die TV overal. De titel is "Ook na 3 september kijkt u tv waar u maar wilt".

Alleen heb ik toch de indruk dat ze een foutje gemaakt hebben. Je wordt zowat gefeliciteerd omdat je gratis kan blijven kijken met je Maxi abonnement. Alleen heb ik wel maar een comfort, en dan komt dat wat pijnlijk over...

Ik vrees dat Belgacom andermaal zijn manier van "gebrekkige communicatie" in de verf zet.

Of ze willen je er van overtuigen dat je beter naar Maxi zou overstappen !-)

groetjes, Elsa
Reputatie 1
Badge
Dan zullen ze met betere argumenten mogen afkomen, zunne.

Die telecommunicatieproviders in België zijn behoorlijk duur (hoewel telenet voor wat ik nu heb, nog duurder is). En met die bijna 9 €/maand die ik nu uitspaar kan je al eens een pintje drinken, hé...
Reputatie 4
Badge +2
Ook ik kreeg een dergelijke e-mail terwijl ik een comfort-Pack klant ben

Belgacom TV Overal <newsletter@news.belgacom.be>

"De afgelopen maanden hebt u TV Overal gratis getest op pc, smartphone of tablet,
waarvoor dank.

Deze testperiode stopt op 3 september, maar als
Maxi Pack-klant blijft u ook daarna genieten van TV Overal
aangezien deze optie inbegrepen is in uw Pack (normaal €

4,95/maand).

Vanaf 3 september, kan u live kijken naar meer dan 30
zenders
, voetbal en vanaf oktober ook

basket. Uiteraard blijven de tv-gids en het
programmeren van opnames op Belgacom TV vanop afstand
beschikbaar."
Ook een dergelijk e-mail gekregen en ook ik heb een comfort abonnement. Ben al maanden op zoek naar een manier om tv overal te laten werken op mijn pc en aangezien het binnnenkort betalend wordt zou het mijn niet verwonderen dat de problemen plots van de baan zijn. Waarom nog energie, tijd en geld steken in een gratis dienst die toch betalend wordt.
Idem hier, ik denk dat iedereen met een comfort pack deze misleidende e-mail gekregen heeft...foei Belgacom :-(

(Btw de op afstand tv programmatie van het android tv overal tablet app werkt al meerdere weken niet meer (app loopt vast en sluit af)

Bij de gewone tv overal app werkt op afstand programmeren maar nu en dan eens...(maar op mn galaxy tab 2 7" vind ik deze niet meer in de google play store)

Dus volgens Belgacom mag ik met mijn comfort pack mij dus verwachten aan de gratis tv overal...:-p
Reputatie 1
Badge
Hier werkt die applicatie wel op die android GSM die bij het pack zat. Wel zit er om de 4-5 seconden een heel kort schokje in het beeld : ik vermoed dat dat GSM'ke wat te traag is voor de applicatie (hoewel filmpjes op youtube het meestal wel goed doen).

Bij de programmagids krijg ik ook meestal de melding dat de server niet gevonden wordt, maar als je dan verder gaat, werkt het wel.

Nu : dat speelt dus toch niet veel een rol meer : over enkele weken is het toch gedaan...
Badge +1
@kaise dan ben jij niet de enige met dit probleem. Hier werkt de tv gids ook niet meer op mijn android tablet. De app loopt vast als je op tv gids drukt en vervolgens kan je enkel nog op rapport drukken op op sluiten.
Eerst doen ze je de app testen , die krijgen ze niet naar behoren aan de praat , en nu moet je er nog voor betalen , bij telenet heb je nog altijd je analoog signaal dat je ook elders in huis kan gebruiken , bij belgacom word tv kijken dus enkel in de living , of er moet betaald worden voor tv overal of er moet een extra decoder worden gekocht , straks zal internet overal ook betalend zijn zeker .

Wie zou nu betalen voor iets wat van geen kanten werkt , ik denk nog altijd dat er bij belgacom mollen zitten die de boel om zeep helpen , infiltranten van telenet ;

Gelukkig ben ik niet veeleisend , maar liever 1 ding dat werkt dan 100 dingen die niet werken , zowel bij telenet , en de nederlanders is daar geen probleem mee .

Hier kunnen ze nog het formaat niet aanpassen , terwijl je vb het journaal gratis kunt bekijken via 7 in perfect beeld , betalen , neen zeker niet , vaarwel tv overal .

Wat krijgen we nu voor die testen , niks , dat ze zelf alles testen , voor iets dat niet werkt kan niet worden betaald .
Reputatie 2
Badge
De TVoveral app op iPad heeft ook problemen

- als ik TVgids kies heb ik vaak dat de top menu bar weg gaat en ziet er niets anders op dan de app te sluiten en terug op te starten om die top menu bar terug te krijgen.

- zenders zijn te vaak "niet beschikbaar"

- het starten van TVoveral is het record in traagheid

Ik heb de indruk dat de app met elke update slechter ipv beter is geworden
Reputatie 1
Badge
@Bernie : Dat weten we dan ook weer. Ik was eigenlijk redelijk verwonderd dat die Samsung mini 2 problemen had met dat vloeiend beeld. Het is zeker niet de snelste smartphone, maar het meeste lukt toch behoorlijk vloeiend.

Maar dat je hiermee dus de enige zou zijn, is dus zeker niet het geval...

groeten,

Patrick
@patrick , wil je alsnog de laatste dagen tv overal oude versie proberen , dan staat hier nog een 1.1.1 versie ergens in het forum , ik had de schokjes op mijn tablet .
Belgacom reageerde dat ze enkel op hun tablet konden testen die zij verkopen , dus je word van de kast naar de muur gestuurd blijkbaar , ik was altijd belgacom minded van voor dat belgacom al belgacom was nog de rtt , maar de nieuwe generatie is daar blijkbaar van een ander kaliber , nergens verslecht iets met nieuwe software bij belgacom wel , updates doen het slechter en er komen meer problemen in dan dat er waren .

Onvoldoende testen dat is de oorzaak en wat wij hier pennen leest geen kat volgens mij.

Hier te downloaden

♦ Download apk:

























Voor tablet Voor Smartphone
Versie 1.1.1 Versie 1.1.1
Versie 2.0.1 © Versie 2.0.1 ©
Versie 2.0.2 Versie 2.0.2
Versie 2.1.0 Versie 2.1.0







Zelfs al moest het perfect werken, en niet zo absurd supertraag opstarten, dan nog was het het mij niet waard om nog maar eens vijf euro bovenop de al dure factuur te smijten. Voor die paar minuten per maand wat het opstaat is het mij dat niet waard!

Is het gratis voor ALLE Maxi-klanten ? Of alleen voor de nieuwe Maxi-pack klanten ?

Niet echt duidelijk...

Reageer