Vraag

Tv-Overal & Wireless Display

  • 6 October 2016
  • 1 reactie
  • 136 Bekeken

Even kort de situatie schetsen:

Voor de verbinding van de laptop (of ander toestel) naar de televisie toe gebruik ik een MS wireless display adapter (V2) (verder: de adapter). Deze werkt, als draadloze HDMI-adapter, perfect als 2e beeldscherm voor alle toepassingen, behalve TV-overal. Zowel de app als via de website geven een (niet gespecificeerde) fout bij het afspelen via de adapter.

Bij het afspelen van televisie via de app (Proximus TV-Overal via MS Windows store) op de laptop zelf speelt alles perfect af, idem website. De problemen starten eens de verbinding (draadloos) met het 2e scherm tot stand wordt gebracht. De foutmelding die komt geeft ook weinig verdere info: "FOUT. Er is een fout opgetreden, probeer het later opnieuw"

Deze komt in praktisch alle mogelijke verbindingsopties voor.
-> Beeldscherm dupliceren: FOUT
-> Enkel 2e scherm: FOUT
-> Alleen 2e scherm: FOUT
-> Beeldscherm uitbreiden: beeld speelt af op de laptop, geluid gaat over de adapter. Eens je het beeld naar het 2e scherm plaatst: FOUT
M.a.w. eens het beeld op het 2e scherm zou afspelen komt de fout tevoorschijn.

Aangezien het mogelijk is een 2e scherm te gebruiken met een bekabelde verbinding lijkt het me vreemd dat het met een draadloze HDMI adapter niet mogelijk zou zijn. Zijn er nog mensen die hier problemen mee ondervonden hebben en/of mogelijks eens oplossing gevonden hebben?

Dankjewel :?

1 reactie

Reputatie 4
Ik ben ook al dikwijls verder geholpen geweest op het ander forum ( https://userbase.be/forum ) , waar je eventueel ook eens ten rade kunt gaan.
Googlecast werkt ook via hdmi en daarmee werkt het in ieder geval.

Reageer