Beantwoord

TV overal vs Yelo: Yelo wordt steeds beter dan TV overal!

• 20 maart 2014
  • 4 reacties
  • 875 Bekeken

Badge +1

Tot heden is in de vergelijking van Yelo en TV overal op zender niveau de duidelijke winnaar TV overal. Maar dit zal niet lang meer duren. Op Yelo zal vtm, 2BE, Vitaya, KZoom en Jim binnenkort ook beschikbaar zijn. (http://vtm, 2BE, Vitaya, KZoom en Jim" target="_blank).

Het enige voordeel dat Belgacom nog had bij tv overal was het zenderaanbod. Nu dit ook niet meer van toepassing zal zijn dan vind ik Yelo toch beter. Zeker als je weet dat je met Yelo opgenomen programma's kan bekijken (wel maar in eigen huis). Ook is er van Yelo al een Windows 8 app wat van tv overal niet het geval is. Ik weet dat er nog geen Windows Phone app is voor Yelo maar deze is in aantocht. (http://snap.telenet.be/in-de-praktijk/artikel/yelo-tv-app-op-windows-phones-8" target="_blank)

Dus Belgacom begint op vlak van TV overal toch van voordeel te verliezen zeker als je weet dat tv overal betalend is (tenzij je comfort of maxi pack hebt).

Wat Belgacom kan doen om terug wat voorop te lopen voor tv overal is:

• Het volledig gratis maken van TV overal
  • TV OVERAL echt overal beschikbaar maken (toch ten minste in heel België en dus ook op niet Belgacom/Proximus internet)
  • Opnames kunnen bekijken via tv overal (dan wel niet enkel op eigen netwerk om Telenet voor te zijn)
  • Misschien een idee: een tv overal app maken voor tv toestellen (smart tv)
  • De Windows Phone app update zodat er een tv gids in komt en opnemen ook lukt
  • Een Windows 8 app vrijgeven met alle functionaliteit (tv kijken, opnemen,..)

​Het zijn maar louter wat ik er van vind. Misschien hebben jullie nog aanvullingen?
icon

Beste antwoord door Bram 3 mei 2016, 16:41

Hallo,

je hebt hier wel een zeer oud topic opgevist... Intussen, door de upgrade van ProximusTV, wordt TV Overal meer en meer vervangen door de app Proximus TV.
Deze biedt meer mogelijkheden dan TV Overal en werkt beter samen met de televisie.

Mvg,
Bram
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Windows Phone app is voor Yelo

was er ongeveer gelijktijdig met Belgacom of anders hebben ze mij dikke blazen wijs gemaakt !

Eerlijk gezegd en gezwegen, TV Overal gebruik ik uiterst zelden maar gelukkig ben ik waarschijnlijk ook de referentie niet knipoog

Het enigste waarvoor ik het dan nog gebruik is voor de nPVR opnames via TVO/TV_Gids
Reputatie 7
Badge +1

Ik heb beide, maar van Telenet enkel dig. TV, van Belgacom de rest (Tv , internet, Telephony, smartphone met 3/4G).Ik kan dus Yelo niet gebruiken zonder internet van Telenet (login en paswoord zijn die van je internet-account). Dat is natuurlijk ook zo bij Belgacom, maar daar is opnemen dan onbeperkt met nPVR. Met beide kan je opnames op afstand programmeren (Yelo en TV Overal). Bij Telenet kan je de opnames van de harde schijf van de digicorder bekijken en eventueel wissen. Bij Belgacom kan je enkel opnames (nPVR) programmeren. Als Belgacom (of moet ik al Proximus zeggen) zijn nPVR opgenomen programma's zou beschikbaar stellen voor bekijken met TV Overal, zou dit best een grote vooruitgang zijn. Vooral omdat die toch al op de server staan en dus gemakkelijk kunnen beschikbaar gesteld worden.

Het nPVR-systeem maakt Belgacom voor mij superieur, omdat ik die nPVR-opnames meestal met mijn smartphone programmeer, enkel de series nog op mijn decoder. De beperkte beschikbaarheid van 30 dagen stoort mij eerder zelden, omdat ik het systeem enkel gebruik voor uitgesteld kijken. In uitzonderlijke gevallen moet ik dan een programma eens overkopiëren naar een DVD/HDD-recorder. Rechtstreeks of uitgesteld kijken (met TV replay, maar dan wél binnen de 36 uur) doe ik af en toe weleens met mijn tablet, smartphone of PC/laptop.

Kunnen we binnenkort een uitbreiding van het zenderaanbod en/of andere mogelijkheden op TV Overal verwachten?
Als ik me niet vergis zijn via Yelo Tv van Telenet bijv. NPO 1,2 en 3 te bekijken.
Reputatie 6
Badge +4
Hallo,

je hebt hier wel een zeer oud topic opgevist... Intussen, door de upgrade van ProximusTV, wordt TV Overal meer en meer vervangen door de app Proximus TV.
Deze biedt meer mogelijkheden dan TV Overal en werkt beter samen met de televisie.

Mvg,
Bram