TV-Overal via FON op Samsung S5 werkt niet


Reputatie 4
Badge +1
  • Practitioner
  • 415 reacties

Mijn TV-Overal is inbegrepen in het 'pack TV + Internet'. Hierbij mijn bevindingen en probleem:

  1. TV Overal op mijn Laptop (Windows 7, Internet Explorer 11 versie 11.0.9): [list]
  2. Via Wifi: perfect
  3. Via 3G/4G: perfect
  4. Via FON('s): perfect


  • TV Overal op mijn Smartphone Samsung S5:
    • Via Wifi: perfect
    • Via 3G/4G (Bizz Smart XL20 + 1G kado): super
    • Via FON('s): onmogelijk tg systematische 'Foutmelding bij het opzoeken van het gebruikersprofiel'

    [/list]
    Heeft er iemand een tip?





  • 20 reacties

    Reputatie 4
    Badge +1
    Omdat het inloggen op 'TV Overal via FON' met mijn Samsung S5 problematisch blijft heb ik het probleem nogmaals voorgelegd in de Belgacom shop van aankoop.


    Na een vijftal mislukte inlogpogingen heeft de gerant de BUG nogmaals intern gemeld waarna ze mij in de loop van de namiddag zouden opbellen.

    Een nieuw toestel onder garantie kan niet afgeleverd worden omdat TV Overal perfect werkt via Wifi, 3G en 4G en soms (20%) via FON.


    De feedback was niet bemoedigend, namelijk:


    1. Er zijn inderdaad problemen met Samsung S5 voor 'TV Overal via FON'.
    2. Niet alle toestellen hebben problemen.
    3. Er zijn nog geen vooruitzichten voor BUG-fix

    Niet alle toestellen hebben problemen



    Dat is wat ik hier dus al tot vervelens toe gemeld heb dat er veel te weinig zijn die het probleem ondervinden en er dus bijna geen problemen gemeld worden met als gevolg dat er om die reden ook geen hoge druk of prioriteit aan gegeven wordt

    Dit alles bevestigd ook dat ik op alle forums en sites geen meldingen van dit probleem terugvindt.


    Er zal inderdaad niet veel meer opzitten dan afwachten tot er ooit eens een fix komt.
    Reputatie 4
    Badge +1
    Inderdaad vervelend en destemeer omdat ik bij mijn aankoop goedgelovig vertrouwde op drie zaken, namelijk:


    • TV-Overal: paradepaardje van Belgacom en betrouwbare partner
    • FON: idem (expliciete promotie voor gratis toegang)
    • Samsung S5: vlaggeschip?? van het merk Samsung en alternatief voor Apple en/of Nokia

    Inderdaad ik heb nog nooit slogans of reclame geweten waar er geen addertjes onder het gras zitten, een mens zou vooraleer de aankoop van iets doorgaat, eerst de tijd moeten kunnen krijgen om het product voldoende uit te proberen, maar nu ben ik wel luidop aan het dromen ;-)

    een mens zou vooraleer de aankoop van iets doorgaat, eerst de tijd moeten kunnen krijgen om het product voldoende uit te proberen, maar nu ben ik wel luidop aan het dromen



    Dromen? Helemaal niet. Koop online. Twee weken bedenktijd, met als enige voorwaarde dat je het product enkel gebruikt in die mate dat het noodzakelijk is om de gewenste werking ervan te controleren.


    Samen met de prijs de belangrijkste reden waarom ik zowat al mijn elektronische consumentengoederen online koop.
    Dat weet ik wel maar dikwijls kom je er veel later achter en zou je het product moeten kunnen binnenleveren als het niet voldoet aan wat men propageert , maar nu ben ik terug aan het dromen !


    Bewijs dit maar eens zelf via testaankoop en de ombudsman lukt het niet altijd (spreek van ondervinding , niet uit mijn duim gezogen!)
    Reputatie 4
    Badge +1
    Inloggen op 'TV Overal via FON' met mijn Samsung S5 blijft gokken (ik kom niet verder dan +/- 30% geslaagde logins).


    Gelukkig werkt het nog steeds feilloos via alle andere toegangen (Laptop op Windows7 en Samsung S5 via Privé Wifi's, -3G, -4G en Vodafone 3G/4G ontvanger).


    De 'TV-Overall FON' BUG verhuist bijgevolg naar 2015 maar ik heb weinig hoop dat ze't (Samsung?, FON?, Proxilmus?) nog zullen behandelen.
    Ik denk dat je toch (bijna) één van de enige bent met dit probleem nog altijd niemand gevonden die dit probleem heeft met zijn S5, maar ik geef niet op en blijf verder zoeken om er ene te vinden die het ook voor heeft, en als ik hem vind zal ik het hier zeker laten weten. En volgend jaar heb ik weer een volledig jaar om verder te zoeken, maar zoals je zegt 't zal ook nog weinig zin hebben want er zullen niet genoeg klachten binnen komen.

    Maar hoop doet leven dus 't is toch voor iets goed ;-)
    Reputatie 4
    Badge +1
    Ik geloof eerder dat er méérdere zijn bij wie het eveneens niet of slecht werkt maar het daardoor simpelweg niet meer proberen.


    Omdat het via alle andere inlogprocedures wél feilloos werk log ik voortaan in via mijn Samsung S5 in via 3G/4G (2GB volstaat als occasionele gebruiker), mijn persoonlijk privé-Wifi of privé-Wifi-code kinderen of Laptop Windows 7/IE11.


    Feit is dat de BUG nog steeds NIET behandeld werd, laat staan opgelost, spijts enkele beloftes van de 1ste lijns helpdesk die het zogenaamd via hun meerder doorgaven aan de ICT-experts van het 'TV-Overall FON team'.
    Wel raar dat het onder ander bij mijn vriend dan wel werkte, enfin ik snap het niet dat het bij de ene wel en bij de andere dan niet werkt, hoe je dit moet uitleggen weet ik helemaal niet, soit ik laat je verder proberen en uitvechten bij de experts, veel succes in ieder geval.
    Reputatie 4
    Badge +1
    Als het bij uw vriend werkt(e) ware het nuttig om weten:


    • als hij het dan idem dito dan ook frequent gebruikt en wat bij hem het percentage geslaagde logins is.
    • als hij het niet meer gebruikt waarom (te omslachtige en/of falende FON-TVOveral logins, gratis alternatief via 3G/4G, ....)
    niet alleen bij mijn vriend, die hij op e-bay al ondertussen verkocht heeft , nieuwe IPhone 6 onder kerstboom cadeau gekregen, onder mijn kerstboom ook al gekeken, maar had minder geluk 😉


    Hij gebruikte hem frequent op fon spots met geslaagde logins , zoals ik trouwens al zo dikwijls gezegd heb dat ook anderen mij dit gemeld hebben.


    Maar eigenlijk heb jij persoonlijk daar niet veel aan , dat weet ik wel, en heb ik het hier ter info gepost dat het blijkbaar niet voor iedereen het probleem bestaat zoals bij u, en daarom dat ik veronderstelde dat het meer aan je toestel zou liggen.


    ook heb ik dit herhaaldelijk gepost om reactie te krijgen eventueel van Proximus .


    Ik ga er ook niet meer achter zoeken op het internet want je vindt er niks over en blijkbaar zoals je zelf zegt is er weinig interesse voor, ik vindt er ook nergens vragen over, alleen die van u in feite :-)

    Hopelijk kom je het ooit te weten, aan wat het ligt .
    Reputatie 4
    Badge +1
    Vorlopige conclusie van mijn TV Overal FON ervaring:


    • Mijn volgende smartphone zal wellicht geen Samsung zijn.
    • Iets die niet goed werkt, zoals TV Overal via FON (nochtans paradepaardje Proximus), gebruik ik steeds minder.
    • Ik heb alles gekocht bij Belgacom evenals abonnement doch buiten wat doorverwijzingen (Shop, Helpdesk naar 'meerdere en experts') werd ik nog NIET duurzaam geholpen. Wie weet in 2015 ?
    • Daartegenover niets dan lof voor TV Overal via 3G/4G en mijn 2GB volstaat voor oordeelkundig gebruik.
    Reputatie 7
    Badge +1
    Ik heb een S4 mini (4,3' scherm), en daar gaat TV overal op met AUTO_FON (inloggen op basis van SIM) en niet met FON.
    met Auto_Fon , werkt het natuurlijk ook op toestellen zonder sim, al geprobeerd en het lukt
    Reputatie 4
    Badge +1
    Sinjoor75,


    uw waardevolle feedback bewijst dat ik niet de enige Samsung bezitter ben met inlogproblemen op 'TV Overall via FON'.


    Ik ga het een 10 tal keer testen via AUTO_FON en hou jullie op de hoogte.
    Het zou me totaal niet verwonderen dat je daarmee ook problemen hebt,

    want ik kan er nog altijd niet bij dat ik duidelijk de bewijzen gezien heb dat het met de S5 zowel werkte op FON en op Auto_Fon.


    En bij u was er wel duidelijk een probleem om in te loggen, mij interesseert het namelijk veel leer van te weten waarom het bij u dikwijls fout liep bij het inloggen op FON en bij mijn vriend bv niet, maar hoe ga ik dit ooit te weten komen ????.


    Stel dat het bij u nu wel werkt , wat ik tenslotte hoop voor u dan is mijn probleem nog groter en begrijp ik nog minder, soit ik ga er nu ook niet van wakker liggen zo erg is het nu ook niet.


    'k ben benieuwt of het bij u op auto_fon nu zal beter gaan!
    Reputatie 4
    Badge +1
    Sinjoor75 & Forumlezers


    hierbij het beloofde resultaat van 10 logins op TV Overall via AUTO_FON op lokaties in Vl. Brabant, West-Vl., Oost-Vl.: !! perfect


    Op dezelde lokaties inloggen via FON lukte slechts sporadisch waarna ik geen nieuwe pogingen heb ondernomen.


    Dé oplossing is er voor mij ditmaal niet gekomen via de helpdesks, TV-Overall experts, Eva's, Onze medewerkers, Shop, Samsung, FON, .... maar via de tip van Sinjoor75 (dikke merci) die met zelfde BUG zat op Samsung S4 mini.


    nb: AUTO-FON is wel nog niet overal actief maar ook dit evolueert positief.


    Uw probleem is opgelost, maar Ik had ook heel graag geweten waarom er dan weer bepaalde personen dan geen inlogproblemen hadden met een identiek toestel al u, maar daar zal ik waarschijnlijk nooit een antwoord op krijgen.


    Soit, voor u is het dan wel weer van einde goed alles goed ja
    Reputatie 4
    Badge +1
    Ik had het evenzeer graag geweten maar aan mij of sinjoor75 werd het alvast niet verteld en had ook nooit de perceptie dat ze't zouden oplossen omdat iedereen naar iedereen doorverwees.


    Nu ik ervaar dat TV Overall via AUTO_FON op mijn S5 wél perfect werkt sluit ik het hoofdstuk 'BUG TVO/FON S5' daarmee ook af.

    Reageer