TV overal op smart TV?

  • 26 January 2013
  • 4 reacties
  • 342 Bekeken

Reputatie 2
Badge

In afwachting tot het in onze straat mogelijk is op Belgacam TV te ontvangen, kijken wij gewoon TV via een DVB-T antenne naar één en canvas (en ketnet voor de kindjes). Meestal volstaat dit wel, maar af en toe vind ik het wel spijtig dat ik geen programma op vier of zo kan zien.


Nu vroeg ik me af, of ik voorbeeld via TV overal kan kijken op mijn vaste PC ( gaat normaal wel op laptop) en eventueel op onze Smart TV van samsung, die al met de modem verbonden is om op internet te kunnen.


Als ik naar de site TV overal ga en inlog met mijn e-services account en op een zender klik, komt er een kader die zegt, dat ik Belgacom TV klant moet zijn.





Groeten,


Frederik

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Je moet altijd Belgacom TV hebben om van TV Overal te kunnen genieten.Kost 4,95€ extra behalve bij een Maxi pack.

Reputatie 7
Badge +1


Neen, alleen als extra bij TV apart of in een pack, wat in jouw geval geen zin heeft vermits je nog geen Belgacom TV kunt krijgen. Wil dat zeggen dat je nog geen VDSL2-aansluitiung kunt krijgen ?

Reputatie 2
Badge


Neen, alleen als extra bij TV apart of in een pack, wat in jouw geval geen zin heeft vermits je nog geen Belgacom TV kunt krijgen. Wil dat zeggen dat je nog geen VDSL2-aansluitiung kunt krijgen ?






Ik kijk regelmatig op de site van Belgacom om de beschikbaarheid van BTV te controleren. Krijg steeds als antwoord dat het nog niet beschikbaar is.


Ik woon zo'n 3 km buiten het centrum. Ik weet ook niet of het een kwestie is van nieuwe kabels leggen of aanpassen van kastjes...


Wat het beeld betreft, denk ik nu ook wel dat het niet denderend zou zijn op een grote TV. Het was eigenlijk maar eens een denkpiste... Gaan nog maar wat wachten dan. Bij onze bouw hadden we ervoor gekozen om alles via één provider te doen en het is Belgacom geworden. In de winkel werd ons toen gezegd dat maar een halfjaartje of zo ging duren (optimistische verkoper :)). Maar zoals eerder gezegd, we missen niet echt overdreven veel, zo af en toe eens een programma dat we zouden willen zien, zoals nu 'Met man en macht 'die eraan komt op vier.


Ik woon zo'n 3 km buiten het centrum. Ik weet ook niet of het een kwestie is van nieuwe kabels leggen of aanpassen van kastjes...



er zal altijd wel een goeie reden zijn waarom vdsl2 nog niet beschikbaar is, als klant heeft men daar geen zicht op natuurlijk.


't is wel zo dat voor VDSL2 er een glasvezelkabel moet getrokken worden om de ROP te verbinden met het BGC glasvezel netwerk. in de meeste gevallen breken zie hiervoor enkele straten open. die werken moeten toegelaten worden door de gemeenten, meestal gaan die proberen om die werken te combineren met andere werken, bijvoorbeeld heraanleg van nutsvoorzieningen. dus de vdsl Belgacom planning is hier ook afhankelijk van.


je kan vragen via privé bericht aan Eva of ze eventueel al iets in de planning ziet staan


succes.


mvg

Reageer