TV overal niet overal en niet voor iedere Proximus TV klant?

  • 17 December 2014
  • 7 reacties
  • 255 Bekeken

Hallo,




wij hebben sinds van bij het begin van ons abonnement een maxi combi pakket internet, vaste telefonie en belgacom TV. Daarvoor waren wij ook al jaren trouwe klant bij Belgacom met het hoogste internetabonnement en vaste telefonie.




Helaas voor ons is ons abonnement afgesloten in de goede ouwe tijd en kunnen wij dus geen TV Overal genieten. En meermaals heb ik al aangehaald dat er misschien, naast gratis cadeau's zoals tablets, smartphones, ... voor nieuwe klanten (om aan klantenwinning te doen) ook eens iets moet gedaan worden voor trouwe klanten. Steevast is het antwoord daar op dat wij van premium club kunnen genieten (een geschenk waar je eigenlijk niet veel mee bent want een normale particulier spaart niet duizenden punten per jaar waardoor de echte cadeau's zoals tablets en smartphones genomen kunnen worden). En tot onze grote spijt hebben wij nu ook moeten ontdekken dat wij niet kunnen genieten van de gratis dienst TV Overal.




Dit is wel heel jammer natuurlijk, zeker aangezien er in de app gesteld wordt dat iedere Proximus TV klant die ingeschreven is op MyProximus hier kan van genieten. Op MyProximus vinden we echter een ander verhaal terug als zijnde dat aangezien wij al een jarenlange trouwe klant zijn (meer dan 2 jaar), wij daar 5 EUR per maand voor moeten ophoesten, voor deze gratis dienst... Dit vinden wij toch wel heel jammer, zeker ten aanzien van trouwe klanten. Dit soort policy nodigt eigenlijk gebruikers uit om ieder jaar/iedere 2 jaar het contract op te zeggen en te vervangen door een nieuw contract om zo als nieuwe klant altijd van alle mooie cadeau's te kunnen genieten. En het verlies van die 1000 Premium punten (ofwel 50 foto's via Smartphoto ofwel 4 EUR) is dan maar een klein gemis bij die tablet en die smartphone en ... die je er allemaal bij hebt gekregen...




Graag dus kostenloze activatie en kostenloos gebruik van TV Overal, niet enkel voor nieuwe klanten maar ook voor echte, trouwe klanten van Belgacom en Proximus.


En graag ook enige positieve customer policies bij Proximus zodat bestaande, trouwe klanten niet genoodzaakt worden om nieuwe klant te worden bij Proximus om toch maar eens een voordeel te kunnen meepikken...

7 reacties

Dag Thomas,
Graag ontvang ik klantgegevens (lijnummer of klantnummer) voor nazicht.
Met vriendelijke groeten,
Heidi
Medewerkers,


Weer een antwoord met supersonische snelheid (7 min.) van 'Onze medewerkers'. Mag ik het raar vinden dat op mijn schriftelijke klachten met 'Verwachte datum van afsluiting 12 en 14 november 2014' op MyProximus niet de minste reactie komt. 40 jaar telefoonklant,16 jaar internetklant, 15 jaar gsm klant en 2 jaar tv klant. Deze klachten betreffen hoofdzakelijk het stuntelige gedoe van de technische ondersteuning maar evenzeer de klachten hiervoor geformuleerd door Thomas. Buiten de geschenken en promoties, voor het lokken van nog meer kanten, vraag ik al maanden de minimale dienstverlening m.a.w. een internetsnelheid van deze eeuw zodat HD tv, TV overal enz. werkt voor iedereen die ervoor betaald. Kan er mij iemand zeggen waar ik nog een Tv-toestel kan vinden dat GEEN HD kan weergeven.Ik ben op de hoogte van de gangbare technieken van verdeling van tv-signalen, maar als klant heb ik daar niets mee te maken en is geen excuus voor de belabberde dienstverlening bij sommige klanten die evenveel betalen als de gelukkigen.
Beste,




ik heb u een PM gestuurd met ons klantnummer.
Beste tjoksken,
Ook van u ontvang ik graag klantgegevens (lijnummer of klantnummer) voor nazicht.
Met vriendelijke groeten,
Heidi
Om gratis TV-overal te krijgen, hoef je uw contract niet op te zeggen. Het volstaat om over te schakelen naar één van de nieuwe packs (kan zelfs online denk ik).


Maaarrrr... let op dat je dan niet duurder uitkomt dan uw huidig pack +5 euro. En houd ook rekening met een verlies van de gratis VOD credits als je uw oud Favorite of Intense TV-abonnement stop zet.


(Ik vind persoonlijk overigens wel dat Belgacom regelmatig iets doet voor bestaande klanten, ik heb hier onlangs eens een lijstje gepost. Dit ter zijde.)
Beste wouter1984,


het volstaat inderdaad om over te stappen naar een nieuw pack, dit werd ook door de medewerkers van Proximus voorgesteld...


echter, zoals u zelf al aanhaalt komt dit voordeliger uit voor Proximus dan voor de klant


Tot zover klantenbinding mijns inziens.


En reply gerust maar met uw lijstje van dingen die Proximus doet voor haar bestaande klanten, ik ben benieuwd naar welke promoties en voordelen ik zoal gemist heb de voorbije jaren...
Inderdaad de ene krijgt met een comfort pack een getrouwheidscadeau van 7€ en tegen anderen zeggen ze dan dat dit niet voldoet.


Twee maten en twee gewichten ik dacht nochtans dat dit niet wettelijk was, maar zeker in ieder geval niet eerlijk.

Reageer