TV Overal en online programmeren werken niet meer ?


Reputatie 7
Badge +1
Sedert gisteravond is mijn lijst van online geprogrammeerde opnames leeg. In de online TV-gids (ook in de TV Overal app.) zijn alle velden niet meer blauw maar wit. Prgrammeren niet meer mogelijk want er komr telkens 'Deze zender behoort niet tot uw abonnement ' in een pop-up, alhoewel ik gewoon ingelogd ben...Live TV kijken gaat trouwens wél. Nog iemand dit probleem?

21 reacties

Sinjoor, Bij mij werkt toch nog alles normaal 'k heb het juist nog eens gecontroleerd.
Reputatie 7
Badge +1
In de TV-gids doen ze of ik, alhoewel ingelogd, geen TV-abonnement meer heb...toch kan ik wél liveTV kijken zowel op PC als met de TV Overal app. In de lijst van geprogammeerde opnames van de decoder staat alles nog correct...Online programmeren gaat dus niet meer, kijken wél....
Sinjoor,


Bij mij hetzelfde probleem, allemaal witte velden.Geen reactie bij het programmeren van een zender.


Ik woon in het Antwerpse.
In Antwerpen is het toch altijd iets hé, verhuis gewoon naar de parking duivellach
Reputatie 7
Badge +1
Ik zit in de Voorkempen, dus ook regio Antwerpen.....besluiteloos


Dan moet daar toch iets grondiig fout zitten Pierre!


Ik krijg nu trouwens volgend tussenscherm, maar inloggen kan niet omdat ik al ingelogd ben.



heb je het al gePMd naar de medewerkers of ze op de hoogte zijn
Reputatie 7
Badge +1
Neen, maar dat ga ik ook nog doen.
Reputatie 7
Badge +1
Dir week-end weer problemen met nPVR-opnames die niet opgenomen (30 dagen VOD beschikbaar) waren. Ze waren online geprogrammeerd en stonden zowel in de decoder-als in de online-lijst van geplande opnames. Ook stonden ze in de TV-gids van de decoder tijdens de uitzending met een rood cirkeltje, dus liep de opname zogezegd; maar ze kwamen wél niet in de opnamelijst van de decoder terecht en waren dus niet afspeelbaar, ook niet na een herstart van de decoder. Vraag is, waarom die 2 niet en al de andere wél? Is er een beperking gekomen op het aantal nPVR-opnames die je dagelijks kunt doen?
Beste,
is het mogelijk te zeggen om welke opnames het precies gaat (naam, tijd en zender)? Dan kijken we na waar het is foutgelopen.
MVG,
Wim
Sinjoor, Beperking is er volgens mij nog niet (vraagt ook bijna niets aan data opslag op hun servers) want ik heb er gisteren nog 5 geprogrammeerd achtereen van de zelfde dag
Mevrouw,Mijnheer,


Sedert TV-Replay aan mijn account toegevoegd is loopt het volledig uit de hand met de nPVR opnames.


Volgende opnames werden geprogrammeerd maar niet opgenomen:


11 juni : vier : van 20.35 u tot 22.50 u Indiana Jones


11 juni : Vitaya : Van 22.25 u tot 23.25 u Masters of Sex


11 juni : Acht : van 21.50 u tot 22.30 Almost Royal


12 juni : een : van 18.15 u tot 18.30 u Dagelijkse kost


14 juni : VTM : van 23.35 u tot 0.30 u Rush.


Programmeren via TV-Overal met de ipad lukt niet.


Programmeren via de decoder lukt dan weer wel dan weer niet.


Gisteren verschenen de geprogrammeerde opnames in de lijst van de te op te nemen programma's, vandaag weer niet.


Ik dring nogmaals aan op een oplossing en niet zoals bij mijn laatste vraag aan uw dienst waar men er zich van af maakt door te stellen dat serie-nPVR opnames niet mogelijk zijn.


Met vriendelijke groeten,


Pierre Wijnants


Tel:032529218.











Ik weet niet of het helpt of dat je het reeds gedaan hebt , eerst decoder netstekker uittrekken, dan bbox modem 15 seconden volledig spanningsloos zetten, dan nadat de bbox volledig terug opgestart is en je terug kunt surfen dan de decoder zijn netstekker terugsteken.
Reputatie 7
Badge +1
Wim,


zaterdag13 /06 - 19.34u VIER HD - The Sky is the limit


zondag 14/06 -17.55u VTM HD - Expeditie Pairi Daisa en 19.56 Geert Hoste LOL


19.50u Een HD - De Zoo Achter de schermen


Ik kon alles wel zien via TV Replay+ maar dat kan toch niet de bedoeling zijn?


Het rare is het fenomeen dat tijdens de uitzending er een rood cirkeltje in de TV gids staat als bewijs dat het opgenomen wordt, maar dat het niet in de lijst van opgenomen programma's beschikbaar komt voor weergave....


En ja, ik heb een herstart gedaan zonder effect, en neen, ik heb geen FacR meer gedaan, want uit ervaring weet ik dat dan de meeste nPVR-geplande opnames dubbel staan in de lijst van geprogrammeerde opnames en dat je dan best alles wist, zowel in de decoder als in de online lijst...want als ze in de decoderlijst nog staan, en je wist ze online, dan kan je ze online niet meer herprogrammeren (foutmelding), soms na een uurtje of zo wél weer? Ik heb nu voor deze week alles terug online geprogrammeerd en heb er ook nog een aantal als serie PVR geprogrammeerd staan (die lopen meestal correct, behalve als ze bij de VRT het idee hebben de naam van het programma een-of tweemalig van naam te veranderen zoals Café Corsari, dat eens Café Coucke en Café Tura heette, wat dus niet werd opgenomen...maar TV-replay+ loste dat op, als je het binnen de 36 uur doet tenminste). Ik volg het verder op en zal alle anomalieën melden.


En Elsa, ik heb de modem al verschillende keren terug opgestart ook, maar geen FacR, want dat is teveel zever om mijn Wifi terug in te stellen en mijn printer terug een vast IP-adres te geven.
Sinjoor, wel straf dat dat bij mij dan wel in orde komt! of is dat dan alleen bij de V4 decoders dat het probleem het grootst is ?


NB: Factory reset van de bbox is niet nodig, maar wel een reboot van de modem kan soms helpen met VOD en nPVR problemen.
Reputatie 7
Badge +1
Reboot van de b-box2 doe ik ook als mogelijke remedie. Gisteren is nu weer alles gelukt. Maar ik kreeg ondertusen ook een persoonljke mail van 'Social Media Proximus' dat ze het laten controleren en mij nog iets zouden laten weten.


Die V4 is trouwens nog maar een goed jaar oud, want verleden jaar april/mei vervangen wegens bliksemschade (toen werd ook de b-box2 trouwens vervangen). En ja, die heb ik destijds gekocht. Ik kan dus moeilijk een V5 en een b-box3 gaan vragen.
Reputatie 7
Badge +6
Ik twijfel er sterk aan of het iets met die b-box of de decoder te maken heeft.


Bij mij werkt het online programmeren online trouwens nog wel, zowel via laptop als WP, maar alle andere problemen zoals het terugkeren van gewiste opnames als het moeten herstarten van de decoder omdat een opgenomen programma niet wil beginnen zijn, ondanks het feit dat ik zowel een nieuwe b-box3 als een V5 decoder heb gekregen, opnieuw teruggekomen. Het ging even beter, maar nu is de ellende weer begonnen.


Wat mij verbaast is dat over dat soort problemen aan franstalige kant weinig wordt geklaagd. Is het dan vooral een 'Vlaams' probleem en waarom?


Ik heb in elk geval de indruk dat Proximus TV etc. zoveel 'bugs' heeft dat ze er dringend de 'ongediertebestrijding' moeten bijhalen.
Daar moet je zelf niet aan twijfelen dat het alleen iets zou te maken hebben met modem en decoder, de hoofdzaak zal servers zijn in combinatie met eventueel modem en decoder bugs, want moest het enkel en alleen iets met decoder of modem te zien hebben dan zou ik het ook al lang moeten gehad hebben, maar soit wat ook de reden is 't zal zoals altijd, enkel en alleen opgelost zijn van zodra Proximus de definitieve oplossing kan bieden, en wanneer dat zal zijn is de grote vraag die zich iedereen stelt !!


Maar ondertussen hebben we toch iets om het forum vol te krijgen hé duivelknipoog
Reputatie 7
Badge +1
Elsa, ik kreeg ondertussen vandaag al een definitief antwoord van 'Social Media Proximus' in mijn mailbox


Beste ,


Na nazicht blijkt dat er een probleem is geweest op niveau ons netwerk. Engineering heeft de oorzaak gevonden en het probleem opgelost. Ze gaan vandaag en morgen ook zoveel mogelijk mislukte opnames proberen te recupereren.


Met vriendelijke groeten,

Samuel


Gisteren is alles bij mij normaal verlopen.....ik blijft het opvolgen. De gemiste opnames kon ik via TV replay+ wél recuperen, maar dat kan natuurijk niet voor alle programma's, enkel maar die welke voor TVR in aanmerking komen (tot 36u na uitzending).
Op niveau van ons netwerk of zouden ze niet beter bijzeggen voor bepaalde regio's, of heb ik dan echt een aparte verbinding met Proximus verrassing
Reputatie 7
Badge +1
Daar doe ik het zwijgen toe....cool
Enkelen hebben mij gemeld dat OL programmeren via TVO niet werkt, ik heb bij mij geprobeerd en het werkt in ieder geval.

Reageer