TV overal Chromecast

  • 19 October 2015
  • 58 reacties
  • 2420 Bekeken

Hi, Sinds een aantal dagen probleem met TVO chromecast.


Vooraf : Ik kan probleemloos andere media casten zoals youtube, foto’s, muziek, enz.


Als ik een goedlopende TVO op de smartphone wil casten naar chromecast volgende meldingen :


Op smartphone : FOUT “Deze inhoud is momenteel niet beschikbaar, probeer het later opnieuw.


Op TV mets chromecast : Druk op ( een driehoek ) op uw apparaat om te starten. Op de smartphone is geen driehoek te zien. Herhaaldelijk proberen geeft steeds dezelfde meldingen.


Nog : Op de smartphone laatste app versie van TVO. Iemand raad of uitleg ?

58 reacties

Ja op den duur zouden ze verschillende chromecast progs/apps moet maken voor oudere Android versies maar dat zal er natuurlijk niet inzitten zeker !
Ik heb het hier enkel over de screencasting functie waarbij je het hele scherm kan spiegelen. Daarvoor kom je met een app niet toe, want er is functionaliteit voor nodig onder de Android motorkap zelf. Voor gewone Chromecast apps had je in het begin minstens Android 2.3 nodig (5 jaar oud). De TVO app hanteert nog steeds die versie als minimum. De PXTV app hanteert Android 4.0 (4 jaar oud) als minimum, ook al is het nog koffiedik kijken of deze Chromecast functionaliteit krijgt of niet.

De lat ligt dus enkel zo hoog voor de screencasting functie, maar voor deftig geprogrammeerde apps met ingebakken Chromecast functionaliteit heb je screencasting uiteraard niet nodig, en kan je met die oudere Android versies nog aan de slag.
Daarom juist dat het de hoogste tijd wordt dat PX hun chromecast functie weer in orde krijgen voor TVO of toevoegen aan PxTV
Vroeger kon je ook nog chromecasten via de laptop met chrome browser, maar sedert die geen Silverligt meer ondersteunen is dat ook al op die manier niet meer mogelijk.
Bij mij goed nieuws : gisteren update ontvangen van myproximus. Vandaag kan ik gewoon terug casten.
Via Chromecast streamen naar je tv gaat nog steeds zonder problemen (ook als je Apple hebt)?
alleen nog niet op windows phone, maar dat zie ik zo direct niet gebeuren ook 😉
Dit gaat via TV Overal en/of Proximus TV naar de tv zelf?
met tvo gaat het ook niet op windows phone 😞

Reageer