TV overal Chromecast

  • 19 October 2015
  • 58 reacties
  • 2420 Bekeken

Hi, Sinds een aantal dagen probleem met TVO chromecast.


Vooraf : Ik kan probleemloos andere media casten zoals youtube, foto’s, muziek, enz.


Als ik een goedlopende TVO op de smartphone wil casten naar chromecast volgende meldingen :


Op smartphone : FOUT “Deze inhoud is momenteel niet beschikbaar, probeer het later opnieuw.


Op TV mets chromecast : Druk op ( een driehoek ) op uw apparaat om te starten. Op de smartphone is geen driehoek te zien. Herhaaldelijk proberen geeft steeds dezelfde meldingen.


Nog : Op de smartphone laatste app versie van TVO. Iemand raad of uitleg ?

58 reacties

Ik had dit ook al zo geprobeerd toen TVOveral chromecastfunctie niet meer werkte, maar inderdaad een elegante oplossing is het niet en hopelijk werkt het binnenkort terug voor TVO-app en dan ook nog op PXTV-app en kunen we er de spons over vegen knipoog
Reputatie 7
Badge +1
Elsa, heb jij of iemand anders hier de Chromecast2 (voor HD) al kunnen uittesten? Zou me benieuwen, want nu is het niet écht denderend op een 46' scherm.
nee, nog niet veel over gehoord
Reputatie 7
Badge +1
Dit zegt ZD-Net er over:


http://www.zdnet.be/review/173086/review-chromecast-2-0-mooier-en-beter/" target="_blank


Van de eindconclusie



Op een snelheidsboost, een hogere resolutie en een betere vormgeving na verandert er eigenlijk amper iets.



onthou ik vooral de hogere resolutie.


Ik heb nu al wel een Smart TV met screen mirroring wat ongeveer hetzelfde doet. Dat werkt ook wel niet vanuit de TV Overal app. maar via de schermcast van je tabletscherm, maar met de TV Overal live Tv op full screen geeft dat een beter resultaat met HD-zenders dan met (oude) Chromecast, en je moet niet switchen van HDMI-ingang, vermits screen mirroring ook op de TV geïnstalleerd is en de screen mirroring zelf automatisch een connectie maakt tussen de 2 apparaten. Je moet dan wel alles van Samsung hebben natuurlijk, tablet en Smart TV.




En we zijn 2 maanden ver zonder een oplossing in zicht. Pfff...


Het spreekt trouwens boekdelen dat de nieuwe Proximus TV app op de Play Store een lagere gemiddelde score krijgt dan de TV Overal app.


Niet goed bezig Proximus!
Reputatie 3
Deze keer ga ik proberen van Elza voor te zijn knipoog


Wat had je nu anders verwacht van Proximus of ben je nog maar pas onlangs klant bij Proximus misschienverrassing
jalach
ter info: je kan het wel via een omweg op smartphone bijvoorbeeld door de chromecast app te gebruiken die in het kort gezegd je smartphone scherm spiegelt op je tv scherm.
Reputatie 1
Badge
Elsa,


Dat is allesbehalve de ideale, laat staan, definitieve oplossing ...


Op die wijze regelmatig haperend beeld en het scherm op de smartphone moet actief blijven...
Dat is daarom ook maar een noodoplossing en louter ter info en zeker geen oplossing die ideaal is.

Vandaag nog was het antwoord op Facebook van Proximus :



Er is momenteel een algemene bug om tv overal via chromecast te bekijken.

Dit wordt in de toekomst opgelost



Ik vrees dat die toekomst ijdel zal zijn. We zijn nu al een paar maanden verder en er beweegt niets meer. Zit de swipebox hier dan echt voor niets tussen ? Ik betwijfel het.....

Vandaag nog was het antwoord op Facebook van Proximus :



Er is momenteel een algemene bug om tv overal via chromecast te bekijken.

Dit wordt in de toekomst opgelost



[/quote]
Reputatie 7
Badge +1
Ik zal het nog eens herhalen: Het werkt inderdaad nog niet via de TV Overal app. m.a;w. het casticoon geeft een foutmelding. Maar als je eerst de chromecast opstart vanuit de chromecast app., waardoor je heel je tabletscherm op TV gecast wordt, en je start dan TV Overal op in live TV, kan je met op optie "fullscreen" wel fullscreen TV kijken. Het is niet het ideaal, maar als noodoplossing helpt het wel.
alles werkt ongeveer bij mijn weten met chromecast maar met TVO-app niet, dat moet dan toch precies een serieuze bug zijn !
Ja,

Goed geprobeerd, maar dat casten vanuit chromecast werkt enkel als je een android versie vanaf 4.4 hebt. Mijn tablet heeft een firmware versie 4.2. (Samsung Galaxy S3 Lite). Hoger is voor mijn toestel niet te krijgen. En android 4.4 installeren gaat wel, maar dan werkt de chromecast app met casting nog niet. Tenzij ik dus een nieuwe tablet koop maar dat kan niet de bedoeling zijn.
Resultaat : in geen enkel geval kan ik casten, tenzij ik geld uitgeef aan een of ander toestel ?????
In ieder geval PXTV en TVO casten gaat niet op mijn samsung galaxy met 4.4.2
Reputatie 7
Badge +1
Ja,

Goed geprobeerd, maar dat casten vanuit chromecast werkt enkel als je een android versie vanaf 4.4 hebt. Mijn tablet heeft een firmware versie 4.2. (Samsung Galaxy S3 Lite). Hoger is voor mijn toestel niet te krijgen. En android 4.4 installeren gaat wel, maar dan werkt de chromecast app met casting nog niet. Tenzij ik dus een nieuwe tablet koop maar dat kan niet de bedoeling zijn.
Resultaat : in geen enkel geval kan ik casten, tenzij ik geld uitgeef aan een of ander toestel ?????

Sorry, maar dat is dan weer schandalig dat Google Chromecast maar bruikbaar maakt vanaf Android 4.4? Wat een onzin!
Elsa,

Zo vind ik het terug, maar kan het uiteraard niet proberen....
Cast your Android screen from the Chromecast app
Cast all of your favorite apps, photos, games, and more from your Android device to the big screen.
Casting your Android screen allows you to mirror your Android phone and tablet to the TV
so you can enjoy your great content exactly as you see it on your mobile device—only bigger.
Please note: •Casting your Android screen is available on devices running Android 4.4.2 or higher.
Casting your Android screen is not supported on iOS or Windows devices.
All devices running Android 4.4.2 or higher support the Cast Screen feature.
Please note: Some devices have been optimized for screen casting so your experience may vary.
•Please be sure to not be running "Power Saving Mode" on your Android device.
This can limit the processing power of your device which could affect the performance of the Cast Screen feature.
Cast your screen YT

screencast werkt met PX TV maar dat is het niet wat we willen, we willen dat het vanuit PXTV-app en TVO-app werkt.
En voor de Franstaligen is het niet beter ;-)
je m'excuse au nom de Proximus pour ce désagrément, car un bug empêche le fonctionnement de chromecast. Nos ingénieurs sont au courant de la situation et y travaillent. Merci de votre compréhension

De ontwikkeling van de TVO app staat al zeker een jaar op een laag pitje. De laatste update dateert van 18 juni 2015 (5.2.4). Net toevallig de maand erna lanceren ze de PXTV app. De laatste grote update van de TVO app dateert ergens van in 2014, toen de branding ook veranderde van Belgacom naar Proximus.

Verder zijn zij voor het afspelen van de video ook afhankelijk van een externe partij; ze gebruiken immers de NexPlayer: http://www.nexstreaming.com/
Het lijkt er dus op dat ze van meer derde partijen afhankelijk zijn dan gedacht. Zo is het natuurlijk niet moeilijk dat de app op termijn stuk gaat. Je kan niet zomaar een app publiceren en dan verwachten dat deze een jaar of langer onderhoudsvrij is. Zeker niet bij zulke complexe apps als deze.

We hebben de spiegelfunctie van de Chromecast app geprobeerd, maar dat is echt geen oplossing. Schokkende beelden, blijven hangen, opnieuw moeten starten van de stream, ... alles behalve rustig TV kijken dus. Het zou Proximus sieren moesten ze wat meer info geven, zoals bijvoorbeeld dat de PXTV app tegen een bepaalde datum de Chromecast functionaliteit krijgt, of wat dan ook. Met die dooddoeners zoals "we zijn ermee bezig" of "het ligt aan Google, boehoe" zijn wij als klant niet geholpen.
Vandaag was hun laatste antwoord nog:
Er zijn momenteel problemen met Chromecast.
Onze engineering is hiervan al op de hoogte maar nog geen oplossing
Reputatie 7
Badge +1
Ja,

Goed geprobeerd, maar dat casten vanuit chromecast werkt enkel als je een android versie vanaf 4.4 hebt. Mijn tablet heeft een firmware versie 4.2. (Samsung Galaxy S3 Lite). Hoger is voor mijn toestel niet te krijgen. En android 4.4 installeren gaat wel, maar dan werkt de chromecast app met casting nog niet. Tenzij ik dus een nieuwe tablet koop maar dat kan niet de bedoeling zijn.
Resultaat : in geen enkel geval kan ik casten, tenzij ik geld uitgeef aan een of ander toestel ?????

Sorry, maar dat is dan weer schandalig dat Google Chromecast maar bruikbaar maakt vanaf Android 4.4? Wat een onzin!
Chromecast zelf is bruikbaar, maar de casting in de app zelf kunnen we niet gebruiken....

Goed geprobeerd, maar dat casten vanuit chromecast werkt enkel als je een android versie vanaf 4.4 hebt. Mijn tablet heeft een firmware versie 4.2. (Samsung Galaxy S3 Lite). Hoger is voor mijn toestel niet te krijgen. En android 4.4 installeren gaat wel, maar dan werkt de chromecast app met casting nog niet. Tenzij ik dus een nieuwe tablet koop maar dat kan niet de bedoeling zijn.
Resultaat : in geen enkel geval kan ik casten, tenzij ik geld uitgeef aan een of ander toestel ?????[/quote]
Sorry, maar dat is dan weer schandalig dat Google Chromecast maar bruikbaar maakt vanaf Android 4.4? Wat een onzin![/quote]
Het blijft in geval van TVO ook maar een lapmiddel .
Sinjoor, de Chromecast is uitgekomen in de zomer van 2013. Android 4.4 is in de herfst van 2013 uitgekomen. Je kan toch moeilijk verwachten dat de screencasting functie reeds in oudere versies ingebakken zat? Net zoals uw Windows PC dien je ook Android te updaten, ook al is dat helaas niet altijd zo vanzelfsprekend.

Reageer