TV overal Chromecast

  • 19 October 2015
  • 58 reacties
  • 2420 Bekeken

Hi, Sinds een aantal dagen probleem met TVO chromecast.


Vooraf : Ik kan probleemloos andere media casten zoals youtube, foto’s, muziek, enz.


Als ik een goedlopende TVO op de smartphone wil casten naar chromecast volgende meldingen :


Op smartphone : FOUT “Deze inhoud is momenteel niet beschikbaar, probeer het later opnieuw.


Op TV mets chromecast : Druk op ( een driehoek ) op uw apparaat om te starten. Op de smartphone is geen driehoek te zien. Herhaaldelijk proberen geeft steeds dezelfde meldingen.


Nog : Op de smartphone laatste app versie van TVO. Iemand raad of uitleg ?

58 reacties

Het probleem dat het streamen naar een Chromecast niet meer lukt komt niet door Proximus,

er zijn wereldwijd problemen met verschillende apps. Nu kunnen we alleen wachten tot Google het oplost.


http://www.androidpolice.com/2015/10/17/chromecast-and-android-tv-are-users-seeing-widespread-casting-issues-cast-receiver-apk-update-fixes-them-apk-download/" rel="nofollow" target="_blank
Reputatie 7
Badge +6
Op het franstalig forum heeft medewerker Antoine gepost dat idd, naast de problemen met Android, voorlopig geen casting meer mogelijk is via de Proximus app. Een update zou daarin verandering kunnen brengen, maar wanneer die komt, is onzeker.Vandaar dus dat het ook niet meer werkt via IOS.


Inderdaad, zoals altijd ze zijn er mee bezig was het antwoord en nu maar afwachten zeker.
Reputatie 1
Badge
Toch raar:


Casten vanuit de TV Overal App lukt niet.


Eerst scherm casten dmv Chromecast app en dan gewoon TV Overal starten en kijken lukt wel ....
Dat is een ander geval ook, zo spiegelt je uw eigen smartphone beeld op je tv beeld.

In het ander geval geef je toestel door aan chromecast dongle door waar die stream zich bevindt je aan het bekijken bent

(met je smartphone bv) en zo kan cromecast deze dan vinden om hem te streamen over internet naar je scherm ipv (of gelijktijdig) naar je smartphone bv..zo kan je uw smartphone nog voor iets anders gebruiken aangezien alles zelfstandig via de chromecast verder gebeurt


En om één of andere reden (fout) vindt cromecast de stream niet om naar je tv te streamen via de chromecast hdmi dongle!
Opmerking: wel rekening mee houden dat je momenteel kunt u uw Google Chromecast enkel verbinden met de TV Overal-applicatie, en dus nog niet met de Proximus TV-applicatie


staat hier onder : http://forum.proximus.be/posts/89a05c8081#Update-22-10-2015" target="_blank bovenaan de pagina als ze opent.
Dan moet het streamen naar Chromecast ook nog werken, met enkel verbinden is het helaas de moeite niet lach
nog werken! 't zijn alleen zotten die werkenduivel


Nochtans beweren ze Proximus dit getest te hebben en dat het werkt bij hen en je daarom best contact opneemt met google chromecast support !?


Ik weet het ook niet meer zulle frons
Volgend op mijn post van19 okt. Nog dit : bij het zoeken naar een oplossing heb ik een andere chromecast genomen die sinds september in de schuif lag. Daarmee ging alles vlotjes zoals vroeger - 2 - dagen lang. Dus nadat die tweede chromecast enkele uren actief gecast had is hij waarschijnlijk door google geüpdatet (gebeurt automatisch) naar hun laatste software en is casten vanuit TVO onmogelijk. Bij elke poging krijg ik een foutbericht : De verbinding van tvo met chromecast is verbroken. probeer... enz.


Ik heb sterk de indruk dat de fout bij proximus ligt aangezien alle andere casts zonder problemen verlopen. De procedure van tvo casten naar chromecasts met de laatste google software loopt fout. Het zou proximus sieren van daar duidelijker over te communiceren en/of de chromecast optie uit hun aanbod te schrappen zolang het niet probleemloos werkt. Verwijzen naar wereldwijde problemen met google chromecast is m.i. zijn kop in het zand steken. Ik heb er absoluut geen boodschap aan dat als er iets niet werkt er in Ouagadougu nog zijn die niet werken. Oplossingen of duidelijke uitleg, dat wordt verwacht van een bedrijf als Proximus of is het Verweg-imus?






Daarnet update van de TVO App: Bug fixes, maar Chromecast is er niet 1 van frons
Wat verwachten jullie nu 🙂 Dat Proximus chromecast zal ondersteunen als ze zelf hun box op de mark brengen 🙂 Toestel dat in mijn ogen al antiek is en de meeste formaten niet ondersteund, werkt zelf op stroom hun box hun collega's werken via usb :-)))))
Je moet wel eerst 100% zeker weten of het wel aan PX ligt of niet , want hier kunnen we natuurlijk blijven van alles zeggen en beweren en uit ons voeten slaan.

Het is gemakkelijk om zelf te fantaseren (wat al gebeurt natuurlijk) dat ze het met opzet doen om hun swipebox te kunnen verkopen, je kan tenslotte altijd een stok vinden om een hond te slaan.

En waarom je zo druk maakt Patrick dat ze een swipebox verkopen dat begrijp ik toch echt niet goed in ander winkels verkopen ze toch ook allerlei brol,


en niemand verplicht je toch van die, al dan niet, brol te kopen ?????????
Met alle andere Chromecast heb ik totaal geen probleem, enkel de TVO app die plots niet meer werkte.
Dat is inderdaad zo heb ik ook getest van zodra de TVO-app niet meer wilde casten, en prox beweerd bij hun getest te hebben en het wel werkt en er voor dit probleem beter contact opgenomen wordt met google chromcast support. Is dit om ons zoet te houden, ik weet het ook niet!
Chrome cast nog niet mogelijk via TVO?
Inderdaad nog altijd niet!
Beste,


Ik vind dit erg vervelend. Proximus legt de schuld bij Chromecast. Google reageert gewoon niet.


Misschien kan Proximus ons allemaal een swipebox cadeau doen om de kosten te vergoeden die we gemaakt hebben om deze (momenteel onbruikbare) chromecast aan te kopen. Misschien is het een bewuste keuze om de swipebox wat meer te laten verkopen ?


Nu zitten we allemaal met hetzelfde probleem en niemand wil of kan er iets aan doen. Maar we kunnen geen TV Meer kijken op ons televisietoestel.


In ieder geval lijkt het mij voor Proximus geen prioriteit, aangezien ze toch weinig animo vertonen om het probleem op te lossen.




Goeten


Kris



Proximus legt de schuld bij Chromecast. Google reageert gewoon niet



wel PX op hun sociale netwerken, hebben ze al herhaaldelijk gezegd dat het probleem bij google zit.


Dus als ze dit hier nog even herhalen zitten we nog geen stap verder !!
Ja,




Ze kunnen wel zeggen dat het probleem bij google zit, maar ze doen er niets aan. Als ze gaan wachten tot google het oplost zijn we misschien als 50 jaar dood. Neen, ze moeten hun telefoon eens nemen en een afspraak maken met de techneuten om het probleem op te lossen. Dat noem ik proactief reageren.


Niet op alle sociale media (waar ik zelf geen gebruik van maak) zielig doen en zeggen dat het problem bij iemand anders ligt.


Gewoon de koe bij de horens vatten en aan het werk gaan. En duidelijk met de mensen communiceren wat de stappen zijn die men aan het ondenemen is. Ook eendeadline trachten af te spreken wanneer het probleem zal opgelost zijn.
Inderdaad, hetgeen je zegt zeggen ze al jaren hier op het forum, reeds vanaf het forum bestaat.

Conclusie: nog niks veranderd op dit gebied.


NB: De techneuten weten trouwens dat er een probleem is.
Hoe zit het nu eigenlijk hiermee? Dit werkt al meer dan een maand niet meer en Proximus blijft zich maar verschuilen achter het excuus dat het aan Google ligt.


Ik betwijfel dat echter ten sterkste aangezien al mijn andere Chromecast apps zoals Netflix wel blijven werken. Ondertussen heb ik al een Chromecast 2 in huis gehaald, maar daar doet zich exact hetzelfde probleem voor.


Dit kan toch niet dat ze dit zo laten aanslepen zonder deftige communicatie waar ze nu eigenlijk mee bezig zijn. Het is net voor dit soort extra's dat we klant zijn bij Proximus, anders zaten we al lang bij een provider waar de prijs lager ligt omdat die zulke toeters en bellen niet aanbieden. Proximus rechtvaardigt de hogere prijzen net vanwege deze extra's zoals TV Overal, dus een beetje meer respect tegenover deze klanten zou echt wel op zijn plaats zijn.
Goed nieuws, de Proximus ingenieurs zijn het aan het onderzoeken dus al een stap in de goeie richting en maken ze zich er al niet meer van af door te zeggen dat je contact moet opnemen met google zoals ze eerst gezegd hebben ja
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb dat zoëven uitgetest. Chromecast starten vanuit de TV Overal app. geeft idd een foutmelding; maar als je eerst verbinding maakt met de TV vanuit de Chromecast app. en de TV op de Chromecast HDMI zet, kan je perfect TV Overal naar de TV casten. Je cast dan trouwens alles wat op het scherm van je tablet komt. Maar als je in de TV Overal app. live TV full screen zet, heb je op je TV ook full screen TV.
Inderdaad dit heeft altijd blijven werken maar de chromecast functie van de PX app niet en daar zijn ze nu mee bezig
Reputatie 7
Badge +1
Jr kunt je dus eigenlijk zo nog behelpen. Maar handig is anders natuurlijk.

Reageer