TV overal Chromecast

  • 19 October 2015
  • 58 reacties
  • 2420 Bekeken


Toon eerste bericht

58 reacties

ter info: je kan het wel via een omweg op smartphone bijvoorbeeld door de chromecast app te gebruiken die in het kort gezegd je smartphone scherm spiegelt op je tv scherm.
jalach
Reputatie 3
Deze keer ga ik proberen van Elza voor te zijn knipoog


Wat had je nu anders verwacht van Proximus of ben je nog maar pas onlangs klant bij Proximus misschienverrassing
En we zijn 2 maanden ver zonder een oplossing in zicht. Pfff...


Het spreekt trouwens boekdelen dat de nieuwe Proximus TV app op de Play Store een lagere gemiddelde score krijgt dan de TV Overal app.


Niet goed bezig Proximus!
Reputatie 7
Badge +1
Dit zegt ZD-Net er over:


http://www.zdnet.be/review/173086/review-chromecast-2-0-mooier-en-beter/" target="_blank


Van de eindconclusie



Op een snelheidsboost, een hogere resolutie en een betere vormgeving na verandert er eigenlijk amper iets.



onthou ik vooral de hogere resolutie.


Ik heb nu al wel een Smart TV met screen mirroring wat ongeveer hetzelfde doet. Dat werkt ook wel niet vanuit de TV Overal app. maar via de schermcast van je tabletscherm, maar met de TV Overal live Tv op full screen geeft dat een beter resultaat met HD-zenders dan met (oude) Chromecast, en je moet niet switchen van HDMI-ingang, vermits screen mirroring ook op de TV geïnstalleerd is en de screen mirroring zelf automatisch een connectie maakt tussen de 2 apparaten. Je moet dan wel alles van Samsung hebben natuurlijk, tablet en Smart TV.




nee, nog niet veel over gehoord
Reputatie 7
Badge +1
Elsa, heb jij of iemand anders hier de Chromecast2 (voor HD) al kunnen uittesten? Zou me benieuwen, want nu is het niet écht denderend op een 46' scherm.
Ik had dit ook al zo geprobeerd toen TVOveral chromecastfunctie niet meer werkte, maar inderdaad een elegante oplossing is het niet en hopelijk werkt het binnenkort terug voor TVO-app en dan ook nog op PXTV-app en kunen we er de spons over vegen knipoog
Reputatie 7
Badge +1
Jr kunt je dus eigenlijk zo nog behelpen. Maar handig is anders natuurlijk.
Inderdaad dit heeft altijd blijven werken maar de chromecast functie van de PX app niet en daar zijn ze nu mee bezig
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb dat zoëven uitgetest. Chromecast starten vanuit de TV Overal app. geeft idd een foutmelding; maar als je eerst verbinding maakt met de TV vanuit de Chromecast app. en de TV op de Chromecast HDMI zet, kan je perfect TV Overal naar de TV casten. Je cast dan trouwens alles wat op het scherm van je tablet komt. Maar als je in de TV Overal app. live TV full screen zet, heb je op je TV ook full screen TV.
Goed nieuws, de Proximus ingenieurs zijn het aan het onderzoeken dus al een stap in de goeie richting en maken ze zich er al niet meer van af door te zeggen dat je contact moet opnemen met google zoals ze eerst gezegd hebben ja
Hoe zit het nu eigenlijk hiermee? Dit werkt al meer dan een maand niet meer en Proximus blijft zich maar verschuilen achter het excuus dat het aan Google ligt.


Ik betwijfel dat echter ten sterkste aangezien al mijn andere Chromecast apps zoals Netflix wel blijven werken. Ondertussen heb ik al een Chromecast 2 in huis gehaald, maar daar doet zich exact hetzelfde probleem voor.


Dit kan toch niet dat ze dit zo laten aanslepen zonder deftige communicatie waar ze nu eigenlijk mee bezig zijn. Het is net voor dit soort extra's dat we klant zijn bij Proximus, anders zaten we al lang bij een provider waar de prijs lager ligt omdat die zulke toeters en bellen niet aanbieden. Proximus rechtvaardigt de hogere prijzen net vanwege deze extra's zoals TV Overal, dus een beetje meer respect tegenover deze klanten zou echt wel op zijn plaats zijn.
Inderdaad, hetgeen je zegt zeggen ze al jaren hier op het forum, reeds vanaf het forum bestaat.

Conclusie: nog niks veranderd op dit gebied.


NB: De techneuten weten trouwens dat er een probleem is.
Ja,




Ze kunnen wel zeggen dat het probleem bij google zit, maar ze doen er niets aan. Als ze gaan wachten tot google het oplost zijn we misschien als 50 jaar dood. Neen, ze moeten hun telefoon eens nemen en een afspraak maken met de techneuten om het probleem op te lossen. Dat noem ik proactief reageren.


Niet op alle sociale media (waar ik zelf geen gebruik van maak) zielig doen en zeggen dat het problem bij iemand anders ligt.


Gewoon de koe bij de horens vatten en aan het werk gaan. En duidelijk met de mensen communiceren wat de stappen zijn die men aan het ondenemen is. Ook eendeadline trachten af te spreken wanneer het probleem zal opgelost zijn.

Proximus legt de schuld bij Chromecast. Google reageert gewoon niet



wel PX op hun sociale netwerken, hebben ze al herhaaldelijk gezegd dat het probleem bij google zit.


Dus als ze dit hier nog even herhalen zitten we nog geen stap verder !!
Beste,


Ik vind dit erg vervelend. Proximus legt de schuld bij Chromecast. Google reageert gewoon niet.


Misschien kan Proximus ons allemaal een swipebox cadeau doen om de kosten te vergoeden die we gemaakt hebben om deze (momenteel onbruikbare) chromecast aan te kopen. Misschien is het een bewuste keuze om de swipebox wat meer te laten verkopen ?


Nu zitten we allemaal met hetzelfde probleem en niemand wil of kan er iets aan doen. Maar we kunnen geen TV Meer kijken op ons televisietoestel.


In ieder geval lijkt het mij voor Proximus geen prioriteit, aangezien ze toch weinig animo vertonen om het probleem op te lossen.




Goeten


Kris


Inderdaad nog altijd niet!
Chrome cast nog niet mogelijk via TVO?
Dat is inderdaad zo heb ik ook getest van zodra de TVO-app niet meer wilde casten, en prox beweerd bij hun getest te hebben en het wel werkt en er voor dit probleem beter contact opgenomen wordt met google chromcast support. Is dit om ons zoet te houden, ik weet het ook niet!
Met alle andere Chromecast heb ik totaal geen probleem, enkel de TVO app die plots niet meer werkte.
Je moet wel eerst 100% zeker weten of het wel aan PX ligt of niet , want hier kunnen we natuurlijk blijven van alles zeggen en beweren en uit ons voeten slaan.

Het is gemakkelijk om zelf te fantaseren (wat al gebeurt natuurlijk) dat ze het met opzet doen om hun swipebox te kunnen verkopen, je kan tenslotte altijd een stok vinden om een hond te slaan.

En waarom je zo druk maakt Patrick dat ze een swipebox verkopen dat begrijp ik toch echt niet goed in ander winkels verkopen ze toch ook allerlei brol,


en niemand verplicht je toch van die, al dan niet, brol te kopen ?????????
Wat verwachten jullie nu 🙂 Dat Proximus chromecast zal ondersteunen als ze zelf hun box op de mark brengen 🙂 Toestel dat in mijn ogen al antiek is en de meeste formaten niet ondersteund, werkt zelf op stroom hun box hun collega's werken via usb :-)))))
Daarnet update van de TVO App: Bug fixes, maar Chromecast is er niet 1 van frons
Volgend op mijn post van19 okt. Nog dit : bij het zoeken naar een oplossing heb ik een andere chromecast genomen die sinds september in de schuif lag. Daarmee ging alles vlotjes zoals vroeger - 2 - dagen lang. Dus nadat die tweede chromecast enkele uren actief gecast had is hij waarschijnlijk door google geüpdatet (gebeurt automatisch) naar hun laatste software en is casten vanuit TVO onmogelijk. Bij elke poging krijg ik een foutbericht : De verbinding van tvo met chromecast is verbroken. probeer... enz.


Ik heb sterk de indruk dat de fout bij proximus ligt aangezien alle andere casts zonder problemen verlopen. De procedure van tvo casten naar chromecasts met de laatste google software loopt fout. Het zou proximus sieren van daar duidelijker over te communiceren en/of de chromecast optie uit hun aanbod te schrappen zolang het niet probleemloos werkt. Verwijzen naar wereldwijde problemen met google chromecast is m.i. zijn kop in het zand steken. Ik heb er absoluut geen boodschap aan dat als er iets niet werkt er in Ouagadougu nog zijn die niet werken. Oplossingen of duidelijke uitleg, dat wordt verwacht van een bedrijf als Proximus of is het Verweg-imus?






Reageer