TV overal bekijken op een niet Proximus wifi netwerk

  • 2 August 2016
  • 22 reacties
  • 4316 Bekeken

Ik vraag mij af waarom het niet mogelijk is om live TV te kijken via een niet Proximus netwerk. Maw als we op vakantie gaan kan je geen opnames bekijken of ook gen live tv omdat je geen Proximus wifi hebt.

This topic has been closed for comments

22 reacties

heeft ook te maken met auteursrechten (maar hier gaat het wel over op vakantie gaan naar het buitenland)
zie ook :=> https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/proximus-tv-buitenland-34703
In belgie: Als u onderweg bent via een Wi-Fi Fon Spot of het Proximus 3G-netwerk.
Reputatie 6
Badge +2
Bij Telenet is dat ook zo daar kan men Yelo TV ook maar bekijken via vast internet van Telenet, via mobiel internet van Telenet is het echter niet mogelijk om Yelo TV te bekijken wat bij Proximus wel het geval met TV Overal en Proximus TV app is uiteraard met het mobiel netwerk van Proximus.
Ik begrijp de reden 'auteursrechten' niet. Je logt als gebruiker toch zelf in. Maw de streams zijn toch niet openbaar?
je zou in het buitenland bv ook je login kunnen geven aan iemand is dit mss de reden ?
Reputatie 2
Badge
Met Stievie lukt het wel:
https://play.google.com/store/apps/details?id=be.stievie.vinson
Kost wel 10€ per maand. Ik gebruik het al bijna twee jaar en ben heel tevreden.
Geen verplichting tot abonnement, dus als je maar 1 maand wilt betalen (voor tijdens je verlof), dat is geen probleem.
Bestaat ook voor iPad.
Mijn dochter woont in U.S en die gebruik Stievie of kijk rechtstreeks via de URL van de zender zonder euro te betalen.

Maar topic gaat over het Proximus Wi-Fi netwerk.
In mijn geval ik lig maandelijks paar dagen in het UZ in Gent en daar werken ze via Telenet.
Op gans de campus kan je nergens het Proximus netwerk ontvangen, enkel in de cafetaria van K2 daar heb je ontvangst.
En dit snap ik niet zitten in Gent en op je ziekenkamer heb je geen PX op je laptop, leg mij dat eens uit PX?
Welke zenders kan je dan bekijken via stivie?
http://stievie.be/ Elsa of je kan meer zenders bekijken maar dan moet je wel de reclame erbij nemen en je kan niet doorspoelen.

Maar ben nu echt nieuwsgierig waarom ik geen PX verbinding hebt in het UZ. Blokkeert het UZ nu de fon wat ik denk als ik na onslag uit het UZ gaat 100 meter verder heb ik wel PX als Fon.

met vriendelijke groet
Reputatie 7
Badge +1
Die "rechten" zorgen er o.a. ook voor dat je bepaalde opnames niet kunt bekijken met TV Overal of met de Px TV app., maar enkel met de decoder. Bij Telenet is dat net hetzelfde. Bij bepaalde opnames komt de melding "wegens auteursrechten kan dit programma enkel met de digicorder bekeken worden". Al begrijp ik de filosofie hierachter niet tenzij het weer gaat over het feit dat je je login en paswoord aan familie of vrienden kunt doorgeven, zodat die er ook kunnen naar kijken.En is het aanbod van Steevie niet beperkt tot de zenders van Medialaan? (VTM, 2BE, Vitaya, Acht...)
Reputatie 2
Badge
Op Stievie heb je 10 Vlaamse zenders. Eén, VTM, VIER, Canvas, 2BE, VIJF, Vitaya, JIM, Ketnet/OP12 en VTMKZOOM. En reclame kan je voorspoelen.:-)
Off topic: Heb sinds verleden week een nieuwe TV, een Philips met ingebouwde Android TV. Tot mijn positieve verbazing kon ik vaststellen dat er in Android TV reeds een Google Chromecast is mee ingebouwd. Mijn oude Chromecast kan ik dus nu verkopen. En met Stievie kan je in HD 'casten' naar je Android TV. Super praktisch. Je hebt wel een stabiele WiFi verbinding nodig van min. +- 10Mbps.
Eigenlijk kan jij je "Px TV" opzeggen :-)))
Reputatie 2
Badge
Eigenlijk kan jij je "Px TV" opzeggen :-)))
Nooit gehad:-)
Waarom kan Netflix dit wel? Via de Netflix app kan je in ieder land films kijken.
kan je nu ook al in België naar alle Amerikaanse films kijken bv zonder trucen dan ?
Of omgekeerd.
Absoluut. Alle films en series die op Netflix beschikbaar zijn.
Reputatie 7
Badge +6
Normaal is het aanbod toch wel verschillend al naargelang van het land. Met een paar 'trucen' kan je dat soms omzeilen, maar de Netflix content is zeker niet overal even groot. In België draait dat rond de 5000 films en 500 series. Dat aanbod groeit wel gestadig, maar het is dus wel kleiner dan het aanbod in de US en GB, maar al groter dan het aanbod in Frankrijk. (bron : artikel HLN van 17/06/2016.
Ben onlangs naar NL geweest bij vrienden en ze hebben daar ook Netflix en is een zeer groot verschil met Netflix in België met het aanbod.

Mijn dochter woont in U.S en ik kan via haar code ook de Amerikaanse Netflix zien op mijn tv en dat is nog een groter verschil maar jammer genoeg is mijn Engels niet goed 😞.

Heb ook Waalse vrienden die Netflix hebben en even voorbeeld geven in de reeks Z Nation gaat over zombies in Vlaanderen seizoen 1 en in Wallonië zitten ze al aan seizoen 5.

Het systeem van wat je mag bekijken op tv hangt af van waar je woont is tegenwoordig achterhaald en zal zeker verdwijnen in de toekomst.
Allemaal goed en wel en interessant om weten, maar wat ook de reden is, het kan nog niet bij TN en ook niet bij Prox,
wat er kan bv bij Netflix lost het vraagstelling/probleem niet op van TS!
Dus zoals je zegt zal deze beperking eerst moeten verdwijnen bij de operatoren.
Reputatie 7
Badge +6
kan je nu ook al in België naar alle Amerikaanse films kijken bv zonder trucen dan ?
Of omgekeerd.

Je hebt er wel zelf naar gevraagd, hé, Elsa! De vraag van TS is toch al beantwoord, dus vergeef ons deze kleine off topic reacties. :8
Waarom kan Netflix dit wel? Via de Netflix app kan je in ieder land films kijken.
Dit was de reactie hierop en niet op het feit dat er off topic gegaan is, zoals je weet ben ik daar altijd al heel maar ook heel tolerant in geweest en uit de reacties van anderen op het off topic gaan heb ik een klein beetje bijgestuurd omdat ik weet dat sommigen dit wel heel vervelend vinden, noemen ze dit niet de gulden middenweg kiezen of de kerk in het midden houden :-)
Op andere forums is dit net het zelfde daar zijn er ook die aangesteld worden om teveel off topic uitleg naar een aparte topic te verhuizen, dus zoals ik vaststel is het off topic gaan niet zo onmenselijk :-)))
Reputatie 7
Badge +6
Ik ben zeker tegen het 'hijacken' van een topic om zijn/haar eigen verhaal te doen of vraag te stellen, ik ben niet zo tolerant zeker :-))), maar hier werd gesuggereerd dat Netflix overal hetzelfde was, daarom wilde ik dat toch even rechtzetten en Patrick heeft dat bevestigd. EInde compleet off topic reactie.
Er zijn er nog meer dan je denkt :-)))

Maar ivm met uitzendrechten!:
vraag@proximus
Waarom staat Disney Junior FR (141) niet in de zenderlijst in Vlaanderen maar Disney Junior NL wel in de lijst in Wallonië?
ook waarom nostalgie nl niet in het radioprogramma zit en fr wel?

Proximus zegt:
heeft te maken met uitzendrechten en afspraken met disney channel junior.