TV opnames verdwenen

  • 23 September 2017
  • 10 reacties
  • 597 Bekeken

Beste

Wij wilden tv opnames bekijken. Na veel keer proberen startte het programma uiteindelijk!dan slechte beeldkwaliteit gehad. Uiteindelijk is de opname vanzelf gestopt.

Dan maar een resetgedaan van de decoder, al helemaal geen goed idee want nu zijn al onze opnames weg én de slechte kwaliteitis gebleven.

Betaal ik hiervoor? Ik dacht het dus niet!

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik heb net verdere info ontvangen van ons engineering team, ze konden echter 1 van je decoders niet bereiken
kan je de decoders even herstarten en het mac adres doorgeven van de decoder waarmee je het probleem hebt ?
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb het eens doorgestuurd om te laten nakijken, ik hou je op de hoogte.
Kim, dit hebben we al eens gedaan, probleem blijft.
Reputatie 7
Badge +4
Het kan wel zijn dat je je draadloze verbinding eens opnieuw moet afstellen. Voor plc adapters vind je de procedure hier: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_plc_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-resetten.html

Als je wifi bridge hebt, kan je die herstarten: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfb_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-wi-fi-bridge-herstarten.html
Opname: Ilse's veranda, maar wij wissen altijd de opname nadien. We hebben geprobeerd om deze zaterdagavond rond 23u te bekijken en dan gisteren voorbij het punt dat die altijd verspringt te spoelen en dan konden we die wel bekijken met de blokjes.

Ook bij Live kijken zijn er soms blokjes.

Er is inderdaad een draadloze oplossing, maar de decoder staat op 2,5m van de modem, dus er zouden geen problemen mogen zijn.
heb je ook blokjes in beeld als je naar zenders kijkt die niet opgenomen zijn, want dit komt vaak voor als je een draadloze oplossing zit (zoals PLC's) staan hebt om verbinding te maken tussen je bbox modem en decoder.
Reputatie 7
Badge +4
Heb je ook problemen met live kijken, of zijn het enkel je opnames waarbij je blokjes hebt? Kan je mij zeggen welke opname moeilijk deed en rond welk uur je die probeerde bekijken? Als je het nog weet, kan je dan ook nog ongeveer zeggen op welk moment het uitviel?
Dag Kim

De beeldkwaliteit blijft slecht. Met slecht bedoel ik dat het vaak in blokjes is en dan zo verder gaat over het beeld.

De opnames zijn inderdaad terug, dit door inderdaad de decoder opnieuw op te starten.

Er is één opname die gisteren nog steeds moeilijk deed. En als we tot een bepaald moment doorspoelden dan sprong de box steeds af.

Mvg

Elly
Reputatie 7
Badge +4
Dag Eldw,

Een reset zorgt er normaal niet voor dat de opnames verdwijnen, als ik je lijn bekijk zie ik ook nog veel opnames staan. Heb je je decoder nadien nog eens opnieuw opgestart? Indien je toch enkele opnames zou missen, kan je me dan zeggen dewelke?

Heb je nog steeds slechte kwaliteit als je de opnames wil bekijken?

Groeten,

Kim
Het is nu zondag dus heel weinig kans dat er nu hier door het proximus team op het forum zak gereageerd worden, maar morgen als ze langs komen kunnen ze eventueel deze opnames proberen terug te zetten, moest en morgen niet bijtijds gereageerd worden, dan kun je altijd nog een privébericht sturen

via dit Forum een privébericht aan Het Proximus Team sturen kan door te klikken op deze link >
    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)

De beste methode van resetten is om in deze welbepaalde volgorde te handelen:
de decoder eerst stroomloos zetten dan de eventuele draadloze toestellen als die tussen je decoder en modem moesten staan en dan pas de modem 20 seconden zonder stroom zetten, als die weer volledig opgestart is en zijn vdsl lampje continu blijft branden dan pas de draadloze toestellen onder spanning zetten en een 3 tal minuten wachten om dan uiteindelijk de decoder terug onder spanning te zetten.
Nu is het natuurlijk ook nooit zeker dat je hiermee de opnames gaat terug krijgen, maar het is een algemene methode bij problemen.

Reageer