TV kopen met ingebouwde decoder. Voor- of nadeel ?

  • 9 March 2013
  • 3 reacties
  • 594 Bekeken

Badge

Wij moeten stilaan uitkijken naar een nieuw TV-toestel.


Nu hebben we een gewone TV en een decoder van Belgacom (V3). Maar als we een nieuwe TV kopen zou dat eventueel een smart-TV zijn met ingebouwde decoder.


Verandert dat dan iets aan de mogelijkheden? Blijft die geupdate worden en kan ik dan nog op de server opnemen enzo?


Is er iets waar ik aan moet denken voor ik die stap zet?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Met ingebouwde decoders heb je hetzelfde probleem als met ingebouwde DVD-HDD-recorders. Als die kapot gaat, ga je dan de hele nog goed werkende TV wegdoen? Zijn die decoders dan ook met ingebouwde opnamemogelijkheid (HDD)? of loopt dan alles over de server (nPVR)? of is het alleen een soort 'digibox' zoals bij Telenet mogelijk is, maar waarmee je enkel de pauzefunctie kunt gebruiken en 'on demand' (tegen betaling) programma's kunt opvragen? de zenders zou dit goed uitkomen, want die 'haten' nu al zowel de pauzefunctie als het uitgesteld kijken. Dat telt nl. NIET mee voor de kijkcijfers (de reclame kan doorgespoeld worden). Onze vrijheid zou wel eens sterk kunnen ingeperkt worden door de 'commerce', of je zult voor alles moeten betalen, de commerciële zenders moeten toch ergens hun geld halen ? Er zijn nu al teveel varkens, en de spoeling wordt erg dun! (nu Vier en Vijf bijna volwaardige zenders zij geworden).



Vlgs. mijnbescheiden mening zou ik nu nog een gewone full-HD kopen (voor 500€ heb je al een 40'). Een Smart-TV is nog redelijk duur, en voorlopig vlgs. mij zijn geld nog niet waard, zeker de duurdere niet.















Ik ben ook voorstander van alles zoveel appart als mogelijk, maar ja de meesten willen juist dat alle in één toestel geintegreerd zit en dan nog liefst nog zo compact mogelijk. Iedereen moet voor zich uitmaken wat hij niet laten kan en de commerce moet draaien hé







Groetjes, Elsa


















Verplichten zullen ze wel niet doen maar na jaren zullen ze er op hopen dat je u bij de mensen van de préhistorie voelt met je oude decoder waar de software waarschijnlijk bijna niet of niet meer zal aangepast worden, alé dat denk ik toch !






Groetjes, Elsa




Reageer