TV gids verdwijnt telkens weer!


Sinds de update moet ik regelmatig (1 keer per week minstens) de decoder herstarten omdat de TV-Gids weer maar eens verdwenen is en bij het zappen, krijgt men ook niet te zien welk programma er bezig is. Bovendien neemt hij dus ook de geprogrammeerde uitzendingen niet op als de TV-Gids niet werkt!
Is dit een bug in jullie software update of wat en zijn er nog mensen die dit probleem hebben?

26 reacties

Reputatie 6
Badge +4
laika_be Kan je me een klantenID of telefoonnr in PB sturen waarop deze decoder actief is?
via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
mvg sabine
Reputatie 6
Badge +4
laika_be Kan niet antwoorden op je privebericht:

Deze gebruiker kan alleen berichten ontvangen van mensen die hij of zij volgt.

graag bijkomende informatie

je hebt 2 v4 decoders merk ik.

op beide dit probleem, zo nee, op welke wel? graag mac adres ervan

( zichtbaar op sticker of via menu- instellingen-systeem-syteeminfo)

mvg sabine
Het is op beide decoders dat de TV-Gids niet meer zichtbaar is.
Op deze die we het meest gebruiken hebben we trouwens ook regelmatig dat bij het heropstarten op het scherm van de decoder allerlei cijfers en tekens verschijnen (zie foto). De decoder heeft serienummer 253314302.
Reputatie 7
Badge +6
Hey laika, bij het opstarten is dat normaal (cijfers op display). Is een soort van 'check-up'. In verband met de TV Gids, kan je het volgende proberen?
- Decoder zonder stroom zetten (stroomkabel uittrekken of dmv stroomschakelaar)
- Modem herstarten (stroomkabel 5 sec uit trekken of dmv stroomschakelaar)
- Wacht to de modem volledig is herstart (3-4 min)
- Decoder terug aansluiten en opstarten
Dag Thomas, heb het geprobeerd en voorlopig werkt alles terug naar behoren. Nu maar hopen dat het langer dan één week standhoudt 😉 !
Hallo, ik heb dit probleem ook sinds de uitrol van de nieuwe software op de V4 decoder.

Gemiddeld 1 x per week decoder resetten (zonder stroom zetten).

Heb ook al de procedure die hierboven vermeld werd geprobeerd, maar helpt niet...
***
- Decoder zonder stroom zetten (stroomkabel uittrekken of dmv stroomschakelaar)
- Modem herstarten (stroomkabel 5 sec uit trekken of dmv stroomschakelaar)
- Wacht to de modem volledig is herstart (3-4 min)
- Decoder terug aansluiten en opstarten
***

Wanneer wordt dit probleem opgelost ?

Alvast bedankt !
Reputatie 6
Badge +3
Hallo,

Kan je eens een factory reset doen van de modem? Dit kan je doen door deze stappen te volgen van de video:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html#/dcdv4

Groeten,

Jimmy
Hier zelfde probleem met twee V4 decoders en nieuwe software. Na herstarten is het weer in orde voor een paar dagen.
ja hier ook tv gids is achter enkele dagen leeg je ziet enkel de zenders. resetten is dan de boodschap!
Reputatie 7
Badge +4
Ik vraag even na aan de betrokken diensten wanneer hiervoor een oplossing voorzien is , van zodra ik iets meer weet laat ik het hier weten.
Hallo,

Ik had zoals aangegeven door Jimmy O op mijn decoder vorige week een factory reset uitgevoerd.
Alles OK, tot vandaag... TV gids weer volledig leeg (zie foto)

Dit is ondertussen een wekelijks fenomeen geworden sinds de nieuwe software update, enig idee waaraan dit kan liggen ?

Alvast bedankt !
Is dit een v4 decoder die je hebt want met de v5 en v5-compact heb ik dat toch niet voor.
in mijn geval is het inderdaad een v4 decoder.
ik heb ook nog een v5-compact decoder en die heeft dit probleem niet.
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb ook hetzelfde probleem op mijn V4. Vandaag ook deze decoder moeten heropstarten en dan is de tv-gids terug zichtbaar. Op mijn V5 is er geen probleem.
Reputatie 5
Badge +3
Inderdaad, gisteren ook vastgesteld op de V4 met de NTE-SW, gids leeg, na herstart terug.
Met de V5 in de living gelukkig geen probleem met de gids.
Bug in de nieuwe SW op de V4, alsook is hij wat trager wat normaal is. (minder krachtiger dan de V5)

mvg
hij zal te traag zijn om die Tv-gids te laden 😉 😄
Reputatie 2
Hier ook meerdere keren per week, ik zit met 2 v4 decoders en alles gaat zo traag.
Ook al meerdere opnames gemist.
Wat ik ook heb is wanneer ik beneden de tv in HD instel dat ik boven niet meer kan opnemen of pauzeren, nochtans zit ik op een vdsl2 lijn.
Iemand hiermee ervaringen?

Ik heb net eens gekeken en volgens de site zou ik 2 decoders in hd moeten kunnen instellen.
Als ik op dit moment nog maar 1 instel op HD krijg ik al problemen met opnames.
Anders moet je eerst eens vragen aan proximus of er geen decoder te veel geregistreerd staat op je lijn want als het er meer dan twee zijn zal je dit probleem hebben.
een privébericht aan Het Proximus Team sturen kan je via
    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
Reputatie 2
Anders moet je eerst eens vragen aan proximus of er geen decoder te veel geregistreerd staat op je lijn want als het er meer dan twee zijn zal je dit probleem hebben.
een privébericht aan Het Proximus Team sturen kan je via
    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)


Ok zal ik eens doen.
Ik heb daarstraks proberen op beide decoders HD aan te leggen, en kreeg het bericht dat er geen bandbreedte genoeg beschikbaar was.
Ik heb hetzelfde probleem: lege TV-gidsen die steeds terug komen.
Is er een makkelijke manier om up te graden naar een V5 decoder?

Wij hebben maar 1 decoder.
Dit kan o.a voorvallen als er ooit een omruiling gebeurd is van een decoder dat de ingeleverde decoder niet werd geschrapt van je lijn, wat er dan op neer komt dat er bandbreedte gereserveerd wordt voor deze niet meer aangesloten decoder en heb je minder bandbreedte over voor de andere twee.

Anders moet je eerst eens vragen aan proximus of er geen decoder te veel geregistreerd staat op je lijn want als het er meer dan twee zijn zal je dit probleem hebben.
een privébericht aan Het Proximus Team sturen kan je via
    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)


Ok zal ik eens doen.
Ik heb daarstraks proberen op beide decoders HD aan te leggen, en kreeg het bericht dat er geen bandbreedte genoeg beschikbaar was.
Ik heb hetzelfde probleem: lege TV-gidsen die steeds terug komen.
Is er een makkelijke manier om up te graden naar een V5 decoder?

Wij hebben maar 1 decoder.


normaal wordt een decoder enkel ingeruild als er defect is aan deze decoder en dan nog is het principe dat de het een decoder van het zelfde type zal zijn, tenzij de stock uitgeput is.
Reputatie 7
Badge +6
Ik heb net bevestiging gekregen van onze TV teams dat het inderdaad gaat om een algemeen probleem (lege TV gids). Onze ingenieurs werken aan een oplossing. Deze krijgt de hoogste prioriteit. Zodra de update beschikbaar is zal deze worden gepushed naar de decoders. Wanneer deze er zal zijn heb ik helaas geen info over. Mijn excuses voor de hinder.

Tip! Een workarround is om de decoder volledig te herstarten, dit lost het probleem (tijdelijk) terug op.
Reputatie 5
Badge +2
Ik heb ook een v4 en hetzelfde probleem met de tv gids, omdat ik meestal op de computer programmeer was het me eerst niet opgevallen , maar er is een herstart nodig om de tvgids up to date te maken. Dus hetzelfde probleem als iedereen, Graag een antwoord als de update gebeurd zoals hierboven vermeld
Hallo, hier hetzelfde probleem. Wekelijks de decoder herstarten omwille van géén tv-gids. Dit is sedert de 'fameuze' update!
Ik heb reeds de modem eveneens herstart en beide decoders, helaas enkele dagen later is het weer prijs. Diene update van Proximus hangt mijn kl....te uit.
Graag een spoedige oplossing voor dit probleem!

Reageer