Beantwoord

TV Gids op PC

  • 10 October 2016
  • 34 reacties
  • 639 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Ik moet regelmatig de TV Gids gebruiken om een opname te doen, omdat het via mijn decoder niet altijd lukt.

Het zou wel handig zijn als je op die TV Gids op PC, ook zou kunnen zien wat je al geprogrammeerd hebt op je decoder. Is dat mogelijk ?
icon

Beste antwoord door Elma 12 October 2016, 17:47

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

34 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Bedankt Thomas, ik heb de SD zender gevonden in de app. Het is de rechtse, die achter Canvas staat.

Voor mij mag deze treat gesloten worden. Mijn vragen zijn beantwoord. Bedankt allemaal, medewerkers van Proximus en Co. 😉
Reputatie 7
Badge +6
De iconen zijn inderdaad hetzelfde, terechte opmerking! Deze melding is al bekend bij ons TV team en ze gaan dit aanpassen in de toekomst. Tip! Als je het programma selecteert komt er een 'HD' icoontje links onder de afbeelding bij wanneer dit een HD uitzending is (en dus op de HD zender is).
(Je foto heb ik trouwens niet gevonden)
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb nog een laatste vraag rond het probleem "opnmen op afstand" (via PC of via app. De nieuwe zender "Zes" heeft wel leuke series, maar ik wil dus alleen in SD opnemen, omdat ik die HD afgezet heb, omdat ik telkens problemen krijg als die aan staat. Maar de iconen van Zes SD en Zes HD zijn helemaal identiek. Kunnen jullie daar nog iets aan doen ? Klik op de foto in bijlage, ik hb een rode cirkel rond de zenders in kwestie gezet. Welke is nu HD en welke zender is SD ?
Reputatie 7
Badge +3
Bedankt Thomas voor de snelle hulp. Geen corruptie op mijn decoder meer. 🆒
Reputatie 7
Badge +6
Elma, de desbetreffende opname was inderdaad corrupt en is bij deze verwijderd. Die van vanmorgen 19/10 om kwart na 7 is gelukt en zou dus beschikbaar moeten zijn.
Reputatie 7
Badge +3
Robrecht of collega's, kan je "My Kitchen Rules" aub wissen. Die opname is al bezig van rond 17u. Ik heb de aflevering gezien, maar kan de opname niet stoppen, ondanks factory reset. Hij blijft maar fake-opnemen. Ik heb zelfs de harde schijf eruit gehaald, opgestart, terug decoder afgezet, harde schijf terug erin gestoken en opnieuw aangezet. Nog staat hij zogezegd op te nemen en dus kan ik die aflevering niet wissen.
Omdat ik het einde niet gezien heb, heb ik die aflevering opnieuw geprogrammeerd voor 7u woensdagmorgen (vandaag dus). Die dus liefst niet wissen. :8

Wim Vl, ik hb de HD terug uitgezet want ik heb 2 opnames niet binnen gekregen. Het nieuws van 19u op VTM en "de buurtpolitie", dat vlak voor het Nieuws uitgezonden wordt. Bovendien blijft "My kitchen Rules" maar opnemen, alhoewel i maar 44 minuten kon zien, dus het einde gemist. Dus opnieuwe teveel problemen met opnames, als ik de HD aan zet. Ik hoef echt geen HD, de zenders die ik bekijk zenden in SD uit en dat beeld is scherp genoeg voor mijn oude oogjes. :8
Reputatie 7
Badge +3
Dag Martine,

kan je eens hd opnieuw aanzetten op je decoder, een opname inplannen en de beschikbaarheid op nooit wissen zetten en ons nadien vertellen wat er precies gebeurd? Gelieve uiteraard ook de naam en uur van de opname te vermelden, dan kijken we het na.
Wim

Wim, Blijkbaar had ofwel ik ofwel de TV de opname in 60 dagen gezet. Ik heb een nieuw programma opgenomen, namelijk Radio Gaga op Canvas HD.
Is het nu toeval of hangt het samen met dat ik die HD heb geactiveerd ? Ik neem altijd "My Kitchen Rules" op Vitaya op, rond 17u. Nu was die nog zogezegd aan het opnemen om 20u30, maar toen ik de opname probeerde te stoppen, bleek ik toch maar 44 minuten opgenomen te hebben (ik heb dus het einde niet) en ik kan de opname maar niet stoppen. Ik heb de HD eerst afgezet, dus Radio Gaga is gestopt en dan de decoder afgezet en u ben ik een factory reset aan het doen (dat duurt natuurlijk veel langer).
Hebben jullie al iets kunnen nakijken ? Zo ja, hebben jullie iets gevonden ? Ik heb nu wel gezien dat het VTM Nieuws van 19u niet werd opgenomen. :@
PS. Vrijdagavond laat neem ik altijd alles op voor de volgende week. Dan ga ik die HD dus terug afzetten. OK ?
Reputatie 7
Badge +4
Graag gedaan!
Reputatie 7
Badge +3
Oh, bedankt Robrecht. Fantastisch. Ik hou van opgeruimd. 🆒
Reputatie 7
Badge +4
De conflicten zouden weg zijn. Mvg,Robrecht
Reputatie 7
Badge +4
Dag Elma,

Ik heb het eens doorgestuurd naar ons IDTV team om de conflicten op je decoder te verwijderen.

Mvg, Robrecht

Het Proximus Team
Reputatie 7
Badge +3
Samuel,

Als ik al eens conflicten heb, dan zijn die Fake. In de zomer had ik "met vier in bed" opgenomen op 60 dagen. Ga maar eens in mijn lijst met conflicten kijken. Er staan er momenteel 17 onterechte in, vooral "met vier in bed". Ik krijg af en toe eens "conflict oplossen" als ik programmeer, maar ik weet intussentijd dat ik dan in de planning moet gaan kijken. Staat de geplande opname er niet in, dan ga ik naar de conflicten kijken. Staat hij daar tussen, dan annuleer ik de opname en probeer hem opnieuw via de pc en dan lukt het. Of ik probeer het op te nemen met "langere termijn".
Voor alle duidelijkheid, wat al opgenomen is, hoef ik niet meer te zien op de laptop. Ik bekijk alles rechtstreeks op de TV. Maar wat nog gereed staat om op te nemen, dat wil ik zien in de TV gids, met een cirkeltje, zodat ik weet dat die opname gepland staat. Dat heb ik nu via die Android tablet en dat is dus in orde.

Kan je de lijst met conflicten (die 17 stuks die verleden tijd zijn) laten wissen, dat is wel overzichtelijker.
Reputatie 4

Proximus tv app enkel de netwerk opnames zal zien en niet de opnames die op je harde schijf van de decoder zelf staan

Dit zal waarschijnlijk ook niet meer in de toekomst voorzien worden door Proximus, aangezien het de trend is van alles op de cloud op te nemen, of vergis ik mij?
Reputatie 7
Badge +4
Elma,

Ik zal het even trachten te verduidelijken, het is zo dat je op de Proximus tv app enkel de netwerk opnames zal zien en niet de opnames die op je harde schijf van de decoder zelf staan, aangezien je een decoder hebt met harde schijf is dit dus de reden dat je sommige opnames niet in de app ziet staan.Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je sommige zaken niet kan opnemen via de decoder, kan je eens nakijken of bij de instellingen op je decoder 'mijn voorkeur' , 'opnames" onder in je opname opties confilct oplossen op auto staat ?

Als dit geen oplossing biedt kan ik eens alle geplande opnames en eventuele conflicten laten wissen door ons expert team.

Laat gerust hier iets weten.

Met vriendelijke groeten,

Samuel
Reputatie 7
Badge +3
OK, ik heb de HD terug opgezet en het Journaal laat van vandaag op Eén geprogrammeerd om 22 u 41. Maar "nooit wissen" kan ik niet kiezen, alleen "lange termijn". Die staat nu klaar om opgenomen te worden. Wat zou er moeten gebeuren ?
Reputatie 7
Badge +4
Dag Martine,

kan je eens hd opnieuw aanzetten op je decoder, een opname inplannen en de beschikbaarheid op nooit wissen zetten en ons nadien vertellen wat er precies gebeurd? Gelieve uiteraard ook de naam en uur van de opname te vermelden, dan kijken we het na.

MVG,

Wim
Reputatie 7
Badge +3
Het nadeel van de Proximus TV app. voor W10 PC is, dat noch de opnames, noch de programmatie gegroepeerd staan per serie, zoals in de Android app. of op de decoder, maar alles gewoon per datum door mekaar.
Sinjoor, ik heb alle mogelijkheden bekeken die ons aangeboden worden om op afstand te programmeren. Ik programmeer eerst op de decoder zelf, omdat ik dat nog altijd de gemakkelijkste manier vind. Ik ben het ook gewoon, na al die jaren. De link die ik hierboven meegaf gebruik ik als ik snel een opname wil bijzetten, zoals ik hierboven ook al beschreef. Maar daar zie je dus niet wat er al op de decoder geprogrammeerd staat. Daarom dat ik andere mogelijkheden uitgetest heb. Voor mij, die dus vooral op de decoder programmeer, is de beste manier via de Android tablet, die mijn man me gegeven heeft voor die programmaties. Daar zie ik tenminste nog het cirkeltje in de uitzending staan zodat ik kan zien wat al OK is en wat niet. Ik ben soms nogal eens impulsief in het programmeren. Ik kijk dan ook veel TV. :D
Ik heb ook de HD uitgeschakeld op de TV, zodat ik meer streaming heb om programma's op te nemen. Een opname is toch niet van zo'n goede kwaliteit dat ik het verschil zou zien tussen een SD opname en een HD opname. En mijn ogen zijn ook al meer dan 60 jaar oud, dus....
Reputatie 3
Dag Elma,

Normaal gezien als je een serie opname zet blijft deze doorlopen. Kan je mij je klantennr bezorgen?

Mvg,

OdB

Zoals je duidelijk zegt, normaal gezien, maar ik heb het toch ook al af en toe voorgehad dat het niet geval was.
Reputatie 6
Badge +3
Dag Elma,

Normaal gezien als je een serie opname zet blijft deze doorlopen. Kan je mij je klantennr bezorgen?

Mvg,

OdB
Reputatie 7
Badge +1
Het nadeel van de Proximus TV app. voor W10 PC is, dat noch de opnames, noch de programmatie gegroepeerd staan per serie, zoals in de Android app. of op de decoder, maar alles gewoon per datum door mekaar.
Reputatie 7
Badge +3
Nu stel ik nog een nadeel vast. Ik wilde nu alles gaan programmeren voor de hele week. Alles goed aangeduid in mijn TV tijdschrift. Alles gecheckt tot ik aan vrijdag 21 oktober kom. Daar staan 4 afleveringen van "Zoo" op de nieuwe zender "Zes". Ik wil de serie opnemen (ik had hem nochtans al in serie opgenomen, want ik heb vandaag 4 afleveringen opgenomen), maar hij neemt wel de serie op, maar van aflevering alleen de 4de aflevering van vrijdag 21 oktober. Ja, dat gaat natuurlijk niet. Ik moet ook de 3 voorafgaande afleveringen hebben, want het is een vervolgverhaal (spannend wel). Dus neem ik de tablet.
Pech, TV Gids maar beschikbaar tot donderdag 20 oktober, ook op de PC op deze link die ik tot voor kort gebruikte: http://www.proximustv.be/nl/televisie/tv-gids?new_lang=nl
De TV programmatie loopt dus een dag vroeger dan de mogelijkheid om te programmeren op de link op PC en op de app.
Kunnen die niet gelijk lopen ?
Reputatie 7
Badge +3
Marleen, Het gaat in ieder geval niet over de Universal Windows app aangezien Elma zegt:
De app krijg ik niet geïnstalleerd op windows 8.1 pro.
:$

Nu ging het plots wel, maar hij is toch niet zo handig voor mij. Zie mijn bericht hierboven voor meer info.
Reputatie 7
Badge +3
De link die je opgeeft is de website. In Windows 8.1 en Windows 10 kun je ook een app installeren die noemt Proximus TV. Dit is (ongeveer) dezelfde app als voor Android en iOS. je vind de app in de store van Windows of op de website van de store.
Wilin, die is niet handig voor wat ik nodig heb, want daar zie ik niet of een programma al geprogrammeerd staat.
Mijn probleem is dat ik veel opneem, maar dat ik dus ook regelmatig een aflevering niet krijg opgenomen via de decoder. Hij weigert dan die aflevering op te nemen, omdat ik al 3 opnames staan heb. Eentje wissen helpt niet. Hij weigert gewoon om die bepaalde aflevering op te nemen. Dus dan moet ik naar de PC gaan. Maar ik moet wel kunnen zien wat al geprogrammeerd staat, anders vergis ik me in de keuze van de juiste opname.
Dus uiteindelijk is de beste oplossing voor mij, wat ik ook als beste antwoord gegeven heb. Ja, het is mijn eigen commentaar, maar die gaf mij het beste resultaat voor mijn probleem;;)
Reputatie 7
Badge +6
🆒 Bedankt !
Reputatie 4
Marleen, Het gaat in ieder geval niet over de Universal Windows app aangezien Elma zegt:
De app krijg ik niet geïnstalleerd op windows 8.1 pro.
😳