Vraag

TV aanbod

  • 1 September 2016
  • 25 reacties
  • 785 Bekeken

Waar is de tijd toen ik jong was noemde PX nog de RTT en er bestond enkel vaste telefoon en telex en telegram.

In de loop van jaren kon PX niet anders dan ook op de boot te springen betreffende TV.

En daar slaan ze de bal volledig verkeerd gewoon omdat ze oogkleppen aan hebben zoals bij een paard, focus op internet en niet op tv gebied. 4G en vaste lijn die snelheid, enz...
Ze vergeten dat er al meer dan twee miljoen gepensioneerden zijn in België die uit een tijdperk komen van voor internet en 92% gebruik nooit internet (handig google) en er komen nog pak bij in de toekomst hoor PX.

Dat internet is niet belangrijk voor ons wel de TV en heb hoop opmerkingen.
Er verdwijnen zenders en er komt geen vervanging
Het HD aanbod is droevig
Als wij vragen kan die zender of die zender aangeboden worden is nu al dik jaar het standaard antwoord wij zijn in onderhandelingen of er zijn te weinig kijkers voor die zender.
Al maanden dat de klanten zagen en vragen wat is de toekomst op TV gebied en jullie blijven maar in stilzwijgen, ik noem dat echt geen respect hebben voor de klant.
Het aanbod verminderd met op tv gebied maar de prijzen blijven wel hetzelfde.

Dus ik vraag nu als kleine klant wat is nu de toekomst op tv gebied dit jaar nog?
Moeilijke vraag is het niet hoor wel een eerlijk antwoord

25 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Daar gaan we weer geen antwoord op krijgen vrees ik. Ik snap wel dat ze niet in detail kunnen treden over lopende onderhandelingen, maar ik vraag me af wordt er nog wel onderhandeld? Ik heb het Multi boeket gratis in mijn pack, maar dat wordt hoe langer hoe kleiner, stelt niets meer voor.
Reputatie 7
Badge +1
Ze zijn écht wel met TV bezig hoor met heel die ontwikkeling naar Cloud-opnames, waar ouderen niet persé last van hoeven te hebben eens de software op punt staat. Wat het zenderaanbod betreft, heeft Proximus tegenover TN een ingewikkelder systeem met 2 landstalen en 3 regio's, waarvoor het aanbod verschilt. Voor iedereen goed doen is onmogelijk natuurlijk. Ik denk dat dit weer een onderhandelde oplossing is, zoals met coalitieregeringen, waar ook water in de wijn moet gedaan worden. Maar het mag écht wel wat meer worden qua HD-aanbod. Sinds vectoring steeds meer uitgebreid wordt, zou HD stilaan de standaard moeten worden. Maar er zijn ook nog teveel blinde vlekken, waar ze nog met ADSL zitten, en bij VDSL2 is vectoring zeker nog niet de standaard.
En toekomstige senioren zullen alvast zeker wel meer met internet vertrouwd zijn, want er is geen enkele werkvloer meer waar dit niet van toepassing is.
Sommige vragen hier in dit forum slaan mij nog steeds met verbluffing !

Als "grand master "stellen dat er steeds ingezet wordt op internet ontwikkeling en niet op TV slaat mij met verbijstering ! De laatste keer dat ik het nagekeken heb gebeurt de distributie van digitale toestanden nog steed via "het internet" (onnozel enkelvoud). Tenminste, de ontwikkeling van de structuren die dat "onnozele/onnodige internet" dragen zijn tevens de manier om betere TV tot bij uwe zetel te brengen !
Maar men denkt dat persoonijke wensen enige prioriteit hebben over economische realiteiten ! Als voorbeeld kan men het gezaag over FOX "aanbod" aanhalen ... petitie onderschreven door 2 man + paardenkop. Juist ja, brandend actueel, er ligt een hoop volk wakker van zo te zien ... duidelijk !
.. en dan zeg ik nog niets van al die "andere" kanalen (jawel, evenzeer weeral via dat "knullige" internet) die "TV" (in de breedste zin van het woord) aanbieden, al dan niet legaal !, en die dus rechtstreekse concurenten zijn van de ons bekende "providers". Dwz dat deze "andere" kanalen rechtstreekse, en niet eens kleine, concurenten zijn van PX en TN en dat het dus wel enig overleg nodig heeft om te bepalen waar men een euro in investeert ! .. of vergeet men dat de audio-industrie totaal ingestort is wegens de millioenen illegale downloads van muziek waar dus geen bal mee verdiend werd en waar men nu via "modernere" inzichten een nieuwe mouw tracht aan te passen opdat de "makers" niet naar het OCMW zouden moeten ?
.. en om nog maar iets te noemen in de snelle evolutie van digitale media .. de markt van de verkoop van tablets is totaal ingestort ten voordele van de smartphones ... valt uwe frank/cent over waar de winsten te halen vallen ? 4G idd en 5G binnen kort ! .. en in tijden dat er "geen geld" is haha !
Waar dat cijfer van 92% van de senioren die geen internet gebruiken vandaan komt dat mogen joost en de duivel weten ...
ach ja ... dit alles maakt het lezen van dit forum toch zo interessant ... tenminste toch als sociaal-maatschappelijke studie .. voor de rest ?????
Een forum zal altijd een forum blijven of het nu één van Prox of van iemand anders is, als iemand die forums niet interessant, leerrijk of professioneel genoeg vindt dan zijn er toch nog andere wegen genoeg IMHO
Reputatie 6
Badge +1
Dat klopt dat het niet echt storm loopt met de petitie voor FOX, maar als het over FOX gaat over dit forum behoort het wel tot de meest bekeken onderwerpen. Een zender die zich tot de Nederlandstalige gemeenschap richt in Belgie hoort toch wel in het aanbod te zitten, dat is wat ik ervan vind. Als ze dan wel de onnozelste Franstalige zender kunnen doorgeven, AB3, AB4, M6 Boutique, KTO enz waarom kan FOX dan niet?
Reputatie 7
Badge +1
Je moet het zo zien het geld gaat van Vlaanderen naar Wallonië. De TV zenders, Franstalig, van Wallonië naar Vlaanderen. Zo zit Belgie in mekaar. Er wordt geen rekening mee gehouden wat de Vlamingen willen.
Reputatie 6
Badge +2
Je moet het zo zien het geld gaat van Vlaanderen naar Wallonië. De TV zenders, Franstalig, van Wallonië naar Vlaanderen. Zo zit Belgie in mekaar. Er wordt geen rekening mee gehouden wat de Vlamingen willen.

Dat is een erfenis van in de tijd van Leopold II, toen was gans België nog Franstalig.
Reputatie 7
Badge +1
Is de CEO van PX misschien familie van Leopold II omdat er zoveel Franstalige zenders in het PX TV aanbod zitten ?
Reputatie 6
Badge +2
Is de CEO van PX misschien familie van Leopold II omdat er zoveel Franstalige zenders in het PX TV aanbod zitten ?

Wie weet.
Regulus die 92% was typefout en hier vind je de juiste cijfers http://economie.fgov.be/nl/consument/Internet/ICT_in_cijfers/

Dat onze Waalse vrienden meer Franstalige zenders hebben is normaal er zijn dan ook pak meer landen waar ze frans spreken dan het Nederlands.
Wat ik niet snap is dat al die Franse privé zenders wel kunnen uitgezonden worden in België, die zenders vragen toch ook geld voor hun uitzendrechten?
En zenders uit Nederland kunnen niet door uitzendrechten leg dat eens uit in mensentaal waarom?

Wij kunnen maar speculeren wat de toekomst zal brengen op tv gebied en PX kan er enkel op antwoorden.
Mocht ik bij PX werken had ik al begin dit jaar een enquête opgestuurd naar al de klanten met lijst van al de tv zenders en ook met zenders die PX niet uitzend zoals FOX, RTL4 , enz...

Waar iedere klant kon aanvinken of kon uitvinken welke zenders hij wil ontvangen en lap PX jullie weten onmiddellijk wat de voorkeuren zijn.
Ik zou al die cijfers verwerken en via dit forum, Facebook of twitter ook de resultaten plaatsen die zender zoveel % enz... dit noem ik klantenbinding firma praat met de klant.

En vertel ons dan wij gaan spreken met die zender om het ook te kunnen aanbieden. Wij moeten geen details horen van prijzen wel dat jullie spreken met die zender.

Met eerlijk te zijn en andere mens correct te behandelen bereik je veel meer hoor PX, mensen appreciëren dat de firma eerlijk is in het dialoog.
ik denk dat het nog altijd bij velen niet doordringt, bezie de verhouding klanten PX/TN en trek daar je conclusies uit, want zij doen dit ook!!
Ik denk Elsa dat het PX netwerk geen extra HD zenders aankan en dat dit de reden is met het droevig aanbod op HD gebied.
PX mag mij altijd verbeteren als ik verkeerd ben met mijn denkpiste.
Een forum zal altijd een forum blijven of het nu één van Prox of van iemand anders is, als iemand die forums niet interessant, leerrijk of professioneel genoeg vindt dan zijn er toch nog andere wegen genoeg IMHO

Juist ja .. en dat is een argument om een hoop kompleet arbitraire, random, niet onderbouwde "informatie" (en ik beperk mij in de woordenschat) te spuien met verkeerde cijfers ?
Dit "forum" stelt al lang niets ernstigs meer voor hoor, behalve dat men mogelijk één van de "medewerkers" kan strikken (wat via Facebook zo'n 1000x sneller gaat) .. men zal er moeten mee leren leven ! 😉 🆒
Reputatie 7
Badge +2
Wat die Franstalige zenders betreft, op het Franstalige forum hoor je dezelfde verzuchtingen nl. weer een Nederlandstalige zender ipv een zender voor Franstaligen. Recent nog door de lancering van Ment TV op het hele netwerk.

Wat die privé-zenders betreft: je moet ook eens kijken naar de zendergroepen.

In Vlaanderen heb je Medialaan en SBS Belgium die commerciële zenders uitbaten.

In Wallonië heb je RTL Belux S.A. die de zenders RTL-TVi, Club RTL en Plug RTL uitbaat (radio Bel RTL, Mint, Contact). De vennootschap is op zijn beurt in handen van de CLT Group (onderdeel van het Duitse Bertelsmann). Daardoor komen de zenders van de CLT Group uit Frankrijk (M6, 6ter, W9, RTL9) niet beschikbaar voor Belgische providers. Want dat zou de zenders van hun Belgische vennootschap schaden. Dat is meteen ook één van de redenen waarom de Nederlandse RTL zenders nooit in Vlaanderen zijn verdeeld. De CLT Group wou/wil al altijd een zender voor Vlaanderen in hun portefeuille.

Verder heb je ook nog Belgian Television S.A. (AB3 en AB4), zelf weer onderdeel van een vennootschap met TF1 en AB Groupe als aandeelhouders. Maar in oorsprong een Belgische vennootschap, vergelijkbaar met SBS Belgium.

Concreet zitten er dus maar 2 Franse commerciële zenders in het aanbod (=zenders die zich richten op Frankrijk) nl. TF1 en M6 Boutique. En die laatste is eigenlijk een teleshopping zenders, de moeite niet. De andere zenders van de TF1 groep (TV Breizh, LCI) zit in een pakket of zijn niet beschikbaar bij PX (HD1, nt1, tmc).

De andere Nederlandse zendergroep SBS Nederland heeft zelf geen interesse om in Vlaanderen uit te zenden. Veel van hun programma's zitten nl. op Vitaya en Vijf. Hetzelfde geldt voor de RTL groep.

Dus het heeft heus niet altijd te maken met de providers. TN biedt die Nederlandse zenders ook niet aan, en dat heeft veel te maken met die zendergroepen zelf.

Ik zou al heel tevreden zijn dat de zendergroepen die hun zenders wel in België aanbieden zouden aanwezig zijn: FOX en BBC. En dat komt er dus ook niet van.
.. men zal er moeten mee leren leven ! 😉 🆒
Zelf mijn dokter zegt dat tegen mij :-)))
Op Facebook en twitter staat ook zeer betrouwbare info :rol:
Je mag een pluim op je hoed steken evebxl mooi uitgelegd en in mensentaal.
FOX is zeker welkom en lees op andere topic dat BBC4 zal toegevoegd worden hopelijk met Nederlandstalige ondertiteling. https://nl.forum.proximus.be/televisiezenders-series-films-34/bbc-first-vanaf-1710-volgens-twitter-bericht-35587
Reputatie 7
Badge +6
Ik kan bevestigen dat BBC First zal worden toegevoegd aan de zenderlijst en dit vermoedelijk vóór 1 november 2016.
Groeten,
Wim
Reputatie 7
Badge +1
Hallo Wim. In het basisaanbod of betalend.
Reputatie 7
Badge +6
Hallo Wim. In het basisaanbod of betalend.
Dat moet nog bekeken worden. Details zullen volgen.

Groetjes,
Reputatie 7
Badge +1
In Nederland zit deze zender bij Ziggo in het basispakket en wordt in 3/4 van de huishoudens bekeken. Blijkt vanwege dit dat deze zender nu ook met reclameblokken gaat werken. Zie website TotaalTV. Zou me echt tegenvallen indien PX deze zender niet in basispakket zou doen. Valt al tegen dat dit bekeken gaat worden door PX.
Reputatie 7
Badge +2
In Nederland zit deze zender bij Ziggo in het basispakket en wordt in 3/4 van de huishoudens bekeken. Blijkt vanwege dit dat deze zender nu ook met reclameblokken gaat werken. Zie website TotaalTV. Zou me echt tegenvallen indien PX deze zender niet in basispakket zou doen. Valt al tegen dat dit bekeken gaat worden door PX.

Heb het ook gelezen van die reclameblokken - zie topic BBC First - maar als het in het basispakket komt, heeft PX nog steeds geen vervanging voor BBC four en three die uit de boeketten verdwenen zijn. Er is nu éénmaal niet heel veel meer op de markt beschikbaar voor het NL taalgebied. FOX zou beter passen in het basisaanbod.

Het is ook nog niet duidelijk dat dit met NL ondertitels zal zijn, of het mss voor alle regio's beschikbaar wordt, dus ook in Franstalig België. Mss zullen we kunnen kiezen met of zonder ondertitels, zodat de Franstaligen gewoon in het Engels kunnen kijken. Zou trouwens ook een mooie geste zijn van PX om de ondertitelingsoptie van BBC entertainment aan te bieden. Daar zijn ook veel programma's Nederlands ondertiteld beschikbaar.
Reputatie 7
Badge +1
Had voor de verhuizing een abonnement op Canal Digital. Daar had je bij verschillende zenders een ondertitelingoptie. En aangezien de meeste zenders via de satelliet gaan zou dit toch mogelijk moeten zijn voor PX. Eigenlijk zou PX in het Vlaamse gedeelte dezelfde zenders moeten hebben als TN.
Reputatie 2
Badge
Ik denk Elsa dat het PX netwerk geen extra HD zenders aankan en dat dit de reden is met het droevig aanbod op HD gebied.
PX mag mij altijd verbeteren als ik verkeerd ben met mijn denkpiste.
Wel ik ben niet van PX maar ik denk dat dit een foute denkpiste is. Het is veel eerder een economische afweging zoals Regulus schrijft. Als klanten massaal zouden overstappen naar Telenet omdat BBC daar enkel in HD was, had PX morgen ook BBC in HD. Als je naar kijkcijfers kijkt, is het in Vlaanderen VTM of VRT, de rest is (economisch) niet zo belangrijk.

en...net zoals dit forum minder belangrijk is voor PX dan de Facebook en Twitter kanalen, gaat ook TV aan belang verliezen tov andere digitale kanalen:-)
ik heb het hier al tot vervelens toe herhaald, klantverhouding tussen deze providers verandert niet drastisch dus trek zelf je conclusies.....

Reageer