Tuttimus overschakeling

  • 2 November 2016
  • 7 reacties
  • 513 Bekeken

Heb op 26 okt naar proximus gebeld ivm tv bundel die ik wou opzeggen.Na een beetje gebabbel over mijn abonnement stelde de medewerkster vd klantendienst mij voor om over te gaan op Tuttimus. Ik zei dat ik het al eens oppervlakkig had bekeken maar dat ik twijfelde of ik er wel voordeliger mee zou zijn. Ben al heel lang klant en daardoor heb ik bepaalde extra's verworven in mijn pakket. Ik gaf haar detailleerde info over al mijn twijfels om over te stappen naar Tuttimus. Deze mevrouw weerlegde al mijn bezwaren en overtuigde mij ervan dat ik de extra's die ik absoluut wou behouden zou houden EN nog meer zou krijgen EN minder zou betalen.... Resultaat na 1 week : extra's die ik belangrijk vond kwijt, extra's die ik minder belangrijk vond erbij EN ergste van al pak meer betalen als ik mijn oude extra's wil houden!!!
Bedankt proximus voor het goed opgeleide personeel dat mij compleet fout heeft geïnformeerd en mij daardoor heeft overtuigd heeft om over te stappen naar iets waar ik niet om vroeg. En ergste van al: vanavond na een telefoontje naar de klantendienst heeft men mij bevestigd dat ik NIET terug kan naar mijn oude pack. Dus voor al diegenen die twijfelen om de overstap te maken: INFORMEER JEZELF VOOR JE ERAAN BEGINT! ZOEK EEN BEKWAME MEDEWERKER VAN PROXIMUS DIE WEET WAT HIJ/ZIJ VERTELT! En ik weet dat ik hiermee geen oplossing krijg maar ik wil alle toekomstige overstappers verwittigen dat het soms echt te mooi is om waar te zijn!

7 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Wees maar gerust, ik heb al lang voor mij uitgemaakt dat ik nooit of nimmer zal overstappen want er zitten inderdaad te veel addertjes of liever serieuze adders onder het gras.
Reputatie 7
Badge +1
Heb dit ook van begin al gezegd. Je oude pack behouden. Dit is gewoon een verkapte prijsverhoging. Snap nog steeds niet dat Testaankoop hier nog niet op gereageerd heeft. Wordt tijd dat ze dit gaan doen. Zullen ze eens hierover aanspreken.
Heb hetzelfde aan de hand gehad begin april. Men belt mij op om maand lang voetbal gratis te bekijken, als beloning voor goede klant. Geen verplichtingen nadien. Dus heb ik dit aangenomen, maand nadien gefactureerd. Telefoontje terug waarin ik mijn verhaal uitleg. De medewerkster vertelde me dat proximus zo geen gratis pakket voetbal aanbied. Ze hebben me hiervoor nochtans meerdere malen voor opgebeld. Na veel gezever is er uiteindelijk een creditnota uit de bus gevallen. Ik hoop dat de proximus diensten onderling eens wat beter communiceren want de ene dienst (facturatie) weet niet wat de andere aanbiedt ! Puur bedrog en als ge het niet ziet op uw factuur dan zitten ze voor lange tijd in uw zakken. Ik zie oudere mensen geen 10 telefoons doen om iets recht te zetten !
Reputatie 2
Badge +1
lieske, ik denk dat je dit kan aanvechten. Want ergens geloof ik dat je toch bedenk tijd hebt? 1 week of veertien dagen?
Allezins schrijven naar ombudsman én eventueel aangetekend met je uitleg naar proximus zelf.
Reputatie 2
Badge +1
Antoon1 zegt: "Dit is gewoon een verkapte prijsverhoging"

Dat denk ik ook, is meestal zo, mja bij telenet doen ze dat ook zo. En aangezien ze beiden de "macht" delen hier in ons landje...
Met wat ik lees op internet bv http://www.zdnet.be/article/143787/wanneer-en-hoe-mag-je-je-abonnement-opzeggen/

Heb je als klant wettelijk 14 dagen het recht om terug te keren naar de oude formule.

Vooral volgende punt is belangrijk.
punt 8 Wat moet je doen als je per ongeluk hebt toegezegd op een contractverlenging, bijvoorbeeld telefonisch?
Telefonisch verlengen kan niet meer. Je moet als operator uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming hebben, ongeacht je huidig contract.

Dus al die contractveranderingen zijn niet wettelijk zolang de klant het niet op papier getekend geeft of ben ik verkeerd?
Reputatie 7
Badge +6
Patrick,
Het artikel op ZDNet dateert van oktober 2012.
Ik kan je daarenboven verzekeren dat Proximus alle wettelijke verplichtingen, die haar worden opgelegd, nakomt. Als beursgenoteerd overheidsbedrijf is de controle op onze commerciële activiteiten zeer streng.
Alle info over de omschakeling van bestaande packs naar Tuttimus (geen verplichting voor alle duidelijkheid), de voorwaarden verbonden aan een eventuele omschakeling en belangrijke voetnoten vind je op deze pagina.
Mvg,

Reageer