Tuttimus in combinatie met een gsm-abonnement

  • 28 March 2017
  • 4 reacties
  • 365 Bekeken

Ik stuurde volgende mail naar proxiumus:

"Beste,

Ik heb de laatste tijd al heel wat om en weer moeten bellen naar het proximuscentrum. Graag schets ik enkele problemen die ik heb gehad en de (vaak) vage antwoorden die ik kreeg. Ook heb ik nog enkele vragen:

Onlangs (ik denk december) besloot ik om over te schakelen naar Tuttimus. Hierbij werd mij verteld dat er 2 GB internet in mijn abonnement zou zitten en dat dit twee dagen zou duren voor ik dit in mij myproximus-app zou zien. De afrekening van december bevatte heel wat extra kosten doordat ik mijn 1 GB heb overschreden. Ik dacht namelijk dat vanaf ik het contract had getekend (december vermoed ik) mijn gsm reeds in het abonnement zou zitten. Er is mij toen €26.34 aangerekend voor mobiel internet. Dus ik dacht het zal pas vanaf de volgende maand zijn dat dit het geval is, resultaat van het verbruik van januari: €11.48 voor overschrijden van mobiel internet. Maar vanaf januari betaal ik wel mijn gsm-abonnement (€14) die in het pack van tuttimus zit (en dus vermoed ik dat ik 2GB data heb?) Ik neem bijgevolg contact op met het proximuscentrum (via telefoon call1) en blijkt dat dit pas het geval is wanneer alles is overgeschakeld en geactiveerd is (dus vanaf de digicorder enzo is aangesloten).

Vraag 1: Vanaf wanneer kon ik genieten van de 2 GB data?

Later wil ik niet opnieuw zoveel moeten betalen voor mijn mobiel verbruik, dus hou ik mijn verbruik in de gaten. Op mijn gsm blijft het mobiel internet (via myproximus-app) ook in maart op 1 GB staan. Ik neem contact op met proximus (call2) en men raadt mij aan mijn app up-te-daten. Ik doe dit en er verandert NIETS.

Ik neem opnieuw contact op met het proximuscentrum (call3) om te zeggen dat dit niet heeft geholpen. Ik had natuurlijk opnieuw iemand anders aan de lijn, dus na het (opnieuw) uitleggen van mijn probleem, krijg ik nu te horen dat ik inderdaad 2 GB in mijn abonnement heb. MAAR via myproximus via de app EN via de website zal ik altijd maar 1GB zien staan. De andere (1)GB zit in mijn pakket, maar is onzichtbaar en gratis.

Vraag 2: Klopt het dat ik altijd (zowel via de app als via da website) slechts van 1GB het verbruik zal kunnen opvolgen en waarom is het niet mogelijk om ook het verbruik van de 2de GB te zien?

Ik hoop dat ik mijn vragen duidelijk genoeg heb geformuleerd en zou graag enkele antwoorden via mail ontvangen. Gelieve NIET te bellen.

Hopend op een spoedig antwoord en met vriendelijke groeten,
Liesbet De Winter"

Daarop kreeg ik volgend antwoord:

"Geachte,

Via deze weg wil ik u laten weten dat uw Tuttimus van start is gegaan op 03/03/2017. Sinds deze datum heeft u met uw Mobilus S 2Gb mobiele data in uw bundel. Deze 2Gb hoort ook zichtbaar te zijn in uw MyProximus. Ik heb manueel een update doorgevoerd op uw MyProximus, deze update zal binnen 24u op uw account worden doorgevoerd. Wat echter nog niet mogelijk zal zijn is om uw detailfacturen te bekijken vanwege een voorlopig onopgelost technisch probleem.


Met vriendelijke groeten,
Lennert
Het Proximus-team"

Vol vreugde door de positieve mail, bekijk ik deze week (week later) mijn verbruik en wordt mij opnieuw data aangerekend voor de maand maart! Terwijl dit na 24 zou opgelost zijn.
In myproximus zie ik nog altijd dit:




En ik ben het beu om altijd van hier naar daar gestuurd te worden.
Zijn er nog mensen die dit probleem hebben?

Proximus reageer ook gerust.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dag Liesl,

Stuur je me even een privébericht met je klantgegevens door?

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende link.

Groetjes,

Antonella
Reputatie 7
Badge +3
Dag Liesl,

Ik heb u een creditnota opgemaakt van 37,82EUR.

Dit bedrag gaat automatisch in mindering gaan op uw volgende factuur.

Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,

Joël
Dag Liesl,

Ik heb u een creditnota opgemaakt van 37,82EUR.

Dit bedrag gaat automatisch in mindering gaan op uw volgende factuur.

Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,

Joël


Beste Joel,

Bedankt voor het opmaken van de creditnota, dit wordt sterk gewaardeerd.
Een andere vraag is echter of dit probleem in de toekomst zal opgelost raken?
Op myproximus zie ik nog steeds hetzelfde en opnieuw wordt er mobiel internet aangerekend,
dus er is toch iets mis met de registratie van de mobiele data of de instelling van mijn abonnement?

Groeten,
Liesbet
Reputatie 7
Badge +3
Dag Liesl,

Voor maart heb ik de nodige creditnota ook al klaar gemaakt.

Vanaf april gaat alles normaal verlopen.

Met vriendelijke groeten,

Joël

Reageer