Beantwoord

Tuttimus?

  • 23 October 2016
  • 11 reacties
  • 1028 Bekeken

Ik ben eens aan het rekenen geweest over die Tuttimus en stel enkele rare dingen vast.
Het abo dat ik nu heb kost 87.95 euro met gsm abo van 15 euro erbij en met gratis boeket Multi NL
Zou ik Tuttimus nemen dan betaal ik 88.95 euro, wat al duurder zou uitvallen, maar zitten er dan ook die muziekzenders bij zoals Brava, RFMtv, VH1 classic, ...
Die zogezegde gratis bundle bij Tuttimus, is helemaal niet gratis want ik las dat een klant, die geen gratis TV bundle kiest, 7.95 euro/maand korting krijgt.

http://www.proximus.be/dam/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/infofiche/Tuttimus_Mobilus_S_NL/Tuttimus_Mobilus_S_NL.pdf

Bij mij berekening nam ik dan ook geen bundle en het bedrag veranderde niet, het bleef op 88.95 euro staan.
Wie of waar zit er fout?
icon

Beste antwoord door KoenN 24 October 2016, 13:49

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

11 reacties

Badge +4
Als je op het moment kiest om in het mandje te plaatsen kan je kiezen voor doorgaan met of zonder TV bundel, dan wordt er op de prijs afgetrokken.
Reputatie 2
Bij mij verandert dit bedrag ook niet daarom begrijp ik die uitleg ook niet goed die ik hier op het forum van iemand ook gelezen heb.
Ik zal het nog eens moeten opnieuw proberen dan.
Reputatie 7
Badge +6
De zenders die je vermeldt zitten niet meer in die nieuwe bundels.
Als je geen bundel geselecteerd hebt en op je mandje drukt: krijg je de optie:
ga door zonder TV bundel:
klik erop en je krijgt de melding: 81€. Dan ga je verder en bij het bevestigen van je winkelmandje is het inderdaad 81€
Ik vind wel dat ze dan in die bundle dat gratis moeten schrappen, want het is helemaal niet gratis. Dit lijkt een beetje op de klant bedriegen.
De kleine letterkes weet je wel.
Dus, als die zenders niet meer in die nieuwe bundles zitten dan kom ik nog duurder uit als ik die Tittimus zou nemen. Allemaal lokkertjes, ik zou iedereen aanraden om alles goed te bekijken voor dat men een ander pack neemt. Het bedrog zit soms in een klein hoekje.
Reputatie 5
En weer balanceert Proximus op het randje van de wetgeving:
" Verbod op gebruik van standaardopties (vooraf aangeduid)

Ondernemingen – art. VI.41 WER

Vrije beroepen - art. XIV.22 WER

Voordat de consument gebonden is door een overeenkomst of een aanbod, mag de onderneming of de beoefenaar van een vrij beroep geen gebruik maken van standaardopties om zijn uitdrukkelijke toestemming te krijgen voor elke extra betaling boven de vergoeding voor de contractuele hoofdverbintenis van de onderneming of de beoefenaar van een vrij beroep.

Wanneer de onderneming of de beoefenaar van een vrij beroep niet het uitdrukkelijk akkoord van de consument heeft verkregen, maar deze toestemming heeft afgeleid door het gebruik van standaardopties die hij moet afwijzen om extra betaling te vermijden, heeft de consument recht op terugbetaling van deze betaalde bedragen. "
Dus volgens de nieuwe wetgeving online verkoop mogen er geen betalende opties standaard aangevinkt staan. Ze staan wel niet aangevinkt maar zijn wel al in hun prijs berekend. De site van Proximus is een schoolvoorbeeld van hoe misleid ik mijn klanten. Voorbeelden genoeg te vinden van gratis betalende anti-virus tot suggestie dat Netflix gratis in het pack zit.
mvg
Reputatie 7
Badge +6
Daarom is mijn raad ook altijd: hoe vervelend ook: lees altijd eerst de voetnoten en de algemene voorwaarden ( inderdaad de fameuze kleine letterkes) en dat bij elk contract, niet alleen bij Proximus. Laat het ook altijd eerst wat bezinken, reken het nog eens na en beslis dan pas.
Nog zoiets dat niet klopt, die 80 zenders.
Ze konden beter schrijven 80 zenders waarvan er x aantal in HD, want bvb één en éénHD zijn dezelfde zender.
Iemand die geen HD kan ontvangen, en zo zijn er mensen, die hebben die 80 zenders niet.
Reputatie 7
Badge +4
Beste,

Zoals RedsFan reeds vermeldde moet je geen bundel aanduiden.

Wanneer je dan in de knop "mandje" klikt krijg je in het blauw de mogelijk om verder te gaan zonder boeketten.

Van zodra je dit doet zal de prijs automatisch aangepast worden zonder boeket.

Met vriendelijke groeten.

Koen
Reputatie 7
Badge +1
Dus, als die zenders niet meer in die nieuwe bundles zitten dan kom ik nog duurder uit als ik die Tittimus zou nemen. Allemaal lokkertjes, ik zou iedereen aanraden om alles goed te bekijken voor dat men een ander pack neemt. Het bedrog zit soms in een klein hoekje.
als je geen TV-bundel neemt gaat er 7,95 af en wordt het dus inderdaad 81,00€; ze zouden dus "gratis" beter vervangen door "inbegrepen" in de 88,95€".Als je nog een "aangekochte" decoder hebt, gaat er nog eens 8€ af en kom je op 73,95€ zonder bundel. Over de opties/supplementen voor TV replay + en "slimme diensten" (vaste lijn) wordt ook met geen woord gerept....
Het gaat hier wél over Tuttimus met MobileS (oude Smart+15 en 20 maar dan met 2GB 3/4G volume, terwijl de gratis datasim met 500MB wordt gesupprimeerd).
Als die muziekzenders niet meer in dat pakket zitten, wat is dan het alternatief? Niets waarschijnlijk. Nu nog alleen de commerciële zenders overhouden en één, canvas ... eruit en we worden overstelpt met domme series en nog dommere reclame, waar we dan ook nog duur voor moeten betalen.