Tuttimis o tuttimus (vertaling: dode mus o dode mus?).

  • 26 January 2017
  • 7 reacties
  • 1151 Bekeken

In december 2012 sloten wij bij Belgacom / Proximus een contract af voor TV, internet en 2 mobile gsm-nummers. In de reclame werd toen duidelijk aangegeven dat het surfen ONBEPERKT zou zijn (tenzij misbruik, in realiteit niet boven 650GB).

Een tijdje geleden merkte we in onze digitale omgeving…dat er een limiet werd ingesteld van 300GB. Voor 10 euro extra kan u terug onbeperkt surfen. Een onaangekondigde (kleine lettertjes) prijsverhoging / service verlaging van maar liefst 12,5%!

En daar stopt het niet bij. Begin 2017 nogmaals een prijsverhoging van 4,2%.

Met de aanschaf van Netflix, een betalend abonnement, overschrijden we nu regelmatig deze 300 limiet tegen het einde van de maand.

Proximus: “Dat is normaal meneer, u gebruikt toch extra data”. Ach ja, wat dom van ons. Als je een auto koopt moet je ook benzine aanschaffen of het ding werkt niet.

Antwoord op de vraag waarom die limiet er plots kwam: “Dat is opgelegd door de wet meneer”. “Welke wet weten we niet meneer”.

Beste minister Alexander De Croo, weet u welke wet?

Hoe zit dat anderzijds ook alweer met die slogan “In de ons omringende laten…”, daar is telecom (en tal van andere diensten) een stuk goedkoper dan in België. Misschien anders even overleggen met uw collega Kris Peeters die weet wel waar al die prijsstijgingen vandaan komen.

Momenteel maakt Proximus opnieuw reclame met “onbeperkt surfen” via Tuttimus. Op onze vraag of bij een eventuele overstap hier dan wel de garantie komt dat de belofte blijft…kon men geen antwoord geven.

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 3
Badge +1
volgens test aankoop is orange momenteel de beste operator alleen jammer dat ze geen vaste telefonie hebben,
heb ook niet anders dan problemen met proximus,en dan nog maar te zwijgen over hun service!!!
Reputatie 7
Badge +1
Hier zie je het weer als iemand wat kritiek heeft is er geen PX medewerker die reageert. Jammer, Jammer. Te hopen dat ze het niet gaan voelen.
Reputatie 3
Badge +1
hebben het veel te druk met problemen van anderen op te lossen
zwijg mij van tuttimus en gans proximus, de maat is vol nu bij mij, ik ga veranderen van provider!
Reputatie 7
Badge +3
Hallo sepke,

Kan ik u misschien helpen?

Indien ja, kan u mij dan via privébericht uw klantgegevens(klantnr, naam, gsmnr)bezorgen.

Dan kijk ik het even na voor u.

Met vriendelijke groeten,

Joël
Hoe stuur ik jou een privébericht Joel?
Reputatie 7
Badge +3
Beste Dinneke,

Een privébericht sturen doe je door te klikken op onderstaande link, je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden.


https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679


Groetjes,

HeidiE