Train onze Titus Chatbot

  • 20 November 2017
  • 15 reacties
  • 1311 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1
Al gehoord van chatbots?
Dit is een mechanisme die je in chat/messenger/... kan terugvinden en waar je een vraag kan aan stellen en waarbij de bot jouw vraag begrijpt en er een antwoord zal op (proberen te) geven.

Bij Proximus starten we binnenkort met Titus. Deze zal je kunnen terugvinden op onze "product" pagina.



Deze bot heeft momenteel 3 doelen:
‱ De klant gidsen naar het juiste pack (wizard)
‱ Antwoorden op 6 vragen betreffende onze packs (faq)
‱ De klant doorverwijzen naar de juiste pagina waar het antwoord kan gevonden worden.
Het is hoog tijd om Titus uitvoerig te testen (want hij moet nog heel wat leren). Deze test kan je best doen in 2 stappen.

Stap 1: Gebruik Titus als gids om het juiste pack te kiezen. Je kan hiervoor de buttons gebruiken maar ook gewoon tekst typen
‱ Verloopt alles vlot, begrijpt Titus wat je wil zeggen?
‱ Klopt het voorstel van Titus? Stuurt hij jou naar de juiste pagina?
‱ Heb je tips, verbeteringen?

Stap 2: Stel vragen (waarop Titus kan op antwoorden) op verschillende manieren
Titus kan vandaag op volgende vragen antwoorden (belangrijkste test):

1. Ik heb al een Proximus pack maar zou graag overschakelen naar een Tuttimus, Familus, 
 wat gebeurt er met mijn huidige producten
2. Wat gebeurt er met mijn huidige promotie al ik overschakel
3. Ik ben momenteel klant bij een andere operator en wil Tuttimus, Familus, 
 worden
4. Ik wil een optie aan mijn bestaande pack toevoegen/wijzigen zonder Tuttimus, Minimus of Familus te worden
5. Wat is het verschil tussen de verschillende packs?
6. Wat is de prijs van een abonnement?
We willen Titus slimmer maken en daarom moeten we zoveel mogelijk varianten van deze vragen verzinnen. Bijvoorbeeld voor vraag 3 komen volgende alternatieven in aanmerking:
- Wat moet ik doen om Proximus Tuttimus te worden?
- Welke stappen moet ik ondernemen om van Telenet over te schakelen naar Familus
- Is het moeilijk om Tuttimus te worden als je nog geen Proximus klant bent?
- 


Titus kan ook andere vragen begrijpen maar enkel doorverwijzen naar een pagina waar je wel de informatie kan terugvinden (hij kent nog niet het exacte antwoord):
1. Vragen betreffende het installeren van een pack/device
2. Vragen betreffende het wijzigen van de Favourite app
3. Vragen over het wijzigen/toevoegen van TV bundels
4. Hoe Netflix activeren
5. Vragen over het leveren van aangekocht materiaal
6. Technische vragen over Mobile internet
7. Vragen over meerdere tv toestellen aansluiten
8. Vragen over het opnemen van programma’s (als je niet thuis bent)
9. Kan ik mijn huidig nummer behouden wanneer ik overschakel naar Proximus
10. Vragen over tarieven wanneer je belt naar het buitenland

Bijvoorbeeld voor vraag 10 kunnen mogelijke vragen zijn:
- Wat is de prijs als ik bel naar Frankrijk
- Kost het meer als ik bel naar Rusland
- Wat is de meerkost als ik bel naar het buitenland

Dit is voorlopig het enige wat Titus kan (vandaag). Bedoeling is dat we heel hard focussen op het trainen van deze vragen. Het heeft dus geen zin van vragen te stellen over iets dat hier niets mee te maken heeft (dit zal voor later zijn).
Belangrijk om te weten: als je – volgens jou een gerelateerde – vraag stelt en Titus weet niet wat te antwoorden 
 hoef je deze vraag niet naar ons door te sturen. Wij zien deze vragen sowieso passeren.
Andere opmerkingen/verbeteringen/
 zijn altijd welkom. Liefst met een woordje uitleg EN printscreen.
Via deze link kan je Titus ontdekken en testen!

Steven

This topic has been closed for comments

15 reacties

Badge +1
Ik heb er net even zitten mee spelen zonder te kijken naar de vragen die je hiervoven opsomt maar basis vragen als
hoeveel kost internet
Wat zijn de verschillende tarieven voor internet
Enz
Verstaat de bot niet.

Of soms krijg je een foutief antwoord die naast de vraag is
Vb
Hoe tv decoder resetten?
Antwoord hierop:
We komen je toestellen normaal gezien binnen de 3 weken installeren. Helemaal gratis natuurlijk.

Dit is volledig naast de vraag. Ik weet dat het nog maar het begin is van de bot maar, er is nog heel wat werk aan zo te zien voordat deze eenigsinds bruikbaar is.

Het inisiatief vind ik wel top maar dan moet dit ook wel heel goed werken. Anders zullen mensen zich er gewoon aan frustreren. Begrijp me niet verkeerd dit kan zeker werken om meer klanten tevreden te stellen en betere support te bieden maar enkel als het goed werkt.
Misschien een leuke toevoeging zou zijn als Proximus dit kan integreren met Google Now of Cortana of amazon echo of siri of ... zodat je in de nabije toekomst de vragen gewoon aan je spraakassistent kan stellen.
allee ze willen weer besparen op personeel 😉
In ieder geval ik persoonlijk maak daar ook geen gebruik van al die spraakassistenten maar het zal wel aan mij liggen zeker.
Ik denk dat die Bot er zijn botten aan veegt aan wat je vraagt en nog naar de peuterschool gaat, nog heel maar ook heel veel werk aan de winkel .......
Hebben de ontwerpers dit dan niet eerst zelf verder uitgetest tot het werkt op een aanneembaar niveau ????
Reputatie 6
Badge +3
Er worden niet echt vragen van mij verstaan. Ik begrijp dat er maar een paar antwoorden in zitten, maar het lijkt erop dat de vraag niet verstaan wordt. Er is ook geen poging om samen met me tot een correct verstane vraag te komen.

Voorbeeld:
Op dit moment:
Ik wil morgen de match zien. Wat moet ik doen?
titus-avatar
Dat heb ik niet begrepen ?
titus-avatar
Het ligt niet aan jou, het ligt aan mij.
titus-avatar
Momenteel kan mijn collega je niet verder helpen.
titus-avatar
Laat je telefoonnummer hier achter en dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.

Wat ik liever zou zien:

Ik: ik wil morgen de match zien. Wat moet ik doen?
titus-avatar Dat heb ik niet volledig begrepen. Bedoeld u dat u sport wil bekijken?
Ik: ja, morgen Gent tegen Anderlecht
titus-avatar: Dan heeft u de bundel "Belgian Foot" nodig. Dit kost x€ per maand. Wil je dit toevoegen aan je abonnement?

Het lijkt volledig te reageren op kernwoorden, niet op de zin.
Indien ik "TV-bundel" intyp dat komt er uitleg over het bestellen van bundels. Bij "ik wil voetbal zien" of "ik wil meer sportkanalen" niets. Indien ik iets zoek ga ik niet eerst op zoeken hoe een product noemt bij Proximus, maar wil ik kunnen zeggen wat ik wil.
Reputatie 6
Badge +3
Ik wil internet.
Ik wil televisie.
2 zinnen die blijkbaar te moeilijk zijn...

Hoe neem ik een pack
Idem

Dan het voorbeeld dat hierboven staat.
- Wat is de prijs als ik bel naar Frankrijk

Wat heeft facebook te maken met bellen naar Frankrijk?

Welke testen hebben de ontwerpers daar eigenlijk al zelf eerst vooraf op gedaan, eerlijk gezegd zoiets begrijp ik echt niet sorry!
Reputatie 7
Badge +1
Welke testen hebben de ontwerpers daar eigenlijk al zelf eerst vooraf op gedaan, eerlijk gezegd zoiets begrijp ik echt niet sorry!
En dit is gebaseerd om over te schakelen naar Tuttimus of Familus. Oude abo's tellen niet meer mee. Hebben mij ook gevraagd om mee te testen. Heb geweigerd met reden waarom naar Steven en dan krijg je daar maar een ok antwoord op. De PX medewerkers en community managers van dit forum trekken zich niets aan van de Klanten van PX. Zal ze rot zorg wezen zolang het maar veel geld opbrengt. Ideeën op dit forum worden gewoon niet terug gekoppeld. PX doet wat ze zelf wilt zonder rekening te houden met klanten en zeker met trouwe klanten.
Reputatie 5
Badge +1
Ik heb er net even zitten mee spelen zonder te kijken naar de vragen die je hiervoven opsomt maar basis vragen als
hoeveel kost internet
Wat zijn de verschillende tarieven voor internet
Enz
Verstaat de bot niet.


Super swimmer4, blij dat je aan het testen bent. Bovenstaande vragen zien we zo passeren en zullen we bekijken om bij te voegen (in eerste fase is het nogal gelimiteerd)

Of soms krijg je een foutief antwoord die naast de vraag is
Vb
Hoe tv decoder resetten?
Antwoord hierop:
We komen je toestellen normaal gezien binnen de 3 weken installeren. Helemaal gratis natuurlijk.

Dit is volledig naast de vraag. Ik weet dat het nog maar het begin is van de bot maar, er is nog heel wat werk aan zo te zien voordat deze eenigsinds bruikbaar is.


Het zijn dergelijke situaties die ik moet weten. Stuur je me al jouw vragen door (letterlijk) waarop de bot verkeerd heeft gereageerd.

Misschien een leuke toevoeging zou zijn als Proximus dit kan integreren met Google Now of Cortana of amazon echo of siri of ... zodat je in de nabije toekomst de vragen gewoon aan je spraakassistent kan stellen.

Daar denken we inderdaad aan, op dit ogenblik niet zo evident door de taal maar we werken eraan 😉
Reputatie 5
Badge +1
allee ze willen weer besparen op personeel 😉
In ieder geval ik persoonlijk maak daar ook geen gebruik van al die spraakassistenten maar het zal wel aan mij liggen zeker.
Ik denk dat die Bot er zijn botten aan veegt aan wat je vraagt en nog naar de peuterschool gaat, nog heel maar ook heel veel werk aan de winkel .......
Hebben de ontwerpers dit dan niet eerst zelf verder uitgetest tot het werkt op een aanneembaar niveau ????

Martin,
Als je het toch nooit gaat gebruiken en je er niks positief over kunt zeggen heb ik liever dat deze test laat passeren en er dus ook geen commentaar over geeft. Bedoeling van het labo is om constructief mee te werken aan onze producten/diensten/oplossingen. Jouw reacties zijn ver weg van ons doel.
Volgend topic ligt je misschien beter 😉
Reputatie 5
Badge +1
Ik wil internet.
Ik wil televisie.
2 zinnen die blijkbaar te moeilijk zijn...

Hoe neem ik een pack
Idem

Dan het voorbeeld dat hierboven staat.
- Wat is de prijs als ik bel naar Frankrijk

Wat heeft facebook te maken met bellen naar Frankrijk?

Bedankt Frank,
Net waar ik naar op zoek ben, bedankt!
Reputatie 5
Badge +1
Welke testen hebben de ontwerpers daar eigenlijk al zelf eerst vooraf op gedaan, eerlijk gezegd zoiets begrijp ik echt niet sorry!

En dit is gebaseerd om over te schakelen naar Tuttimus of Familus. Oude abo's tellen niet meer mee. Hebben mij ook gevraagd om mee te testen. Heb geweigerd met reden waarom naar Steven en dan krijg je daar maar een ok antwoord op. De PX medewerkers en community managers van dit forum trekken zich niets aan van de Klanten van PX. Zal ze rot zorg wezen zolang het maar veel geld opbrengt. Ideeën op dit forum worden gewoon niet terug gekoppeld. PX doet wat ze zelf wilt zonder rekening te houden met klanten en zeker met trouwe klanten.

Hey Antoon1,
Ik begrijp jouw frustratie daarom ook dat ik niet ga aandringen om deel te nemen aan testen. Dan verkies ik liever dat je geen feedback geeft, zeker niet als het niets met dit topic te maken heeft. Ik herhaal nog even dat dit labo een deel is om constructief mee te werken.
Ik hoop echt dat je binnenkort weer actief en op de juiste manier deelneemt aan het forum!
Reputatie 5
Badge +1
Er worden niet echt vragen van mij verstaan. Ik begrijp dat er maar een paar antwoorden in zitten, maar het lijkt erop dat de vraag niet verstaan wordt. Er is ook geen poging om samen met me tot een correct verstane vraag te komen.

Voorbeeld:
Op dit moment:
Ik wil morgen de match zien. Wat moet ik doen?
titus-avatar
Dat heb ik niet begrepen ?
titus-avatar
Het ligt niet aan jou, het ligt aan mij.
titus-avatar
Momenteel kan mijn collega je niet verder helpen.
titus-avatar
Laat je telefoonnummer hier achter en dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.

Wat ik liever zou zien:

Ik: ik wil morgen de match zien. Wat moet ik doen?
titus-avatar Dat heb ik niet volledig begrepen. Bedoeld u dat u sport wil bekijken?
Ik: ja, morgen Gent tegen Anderlecht
titus-avatar: Dan heeft u de bundel "Belgian Foot" nodig. Dit kost x€ per maand. Wil je dit toevoegen aan je abonnement?

Het lijkt volledig te reageren op kernwoorden, niet op de zin.
Indien ik "TV-bundel" intyp dat komt er uitleg over het bestellen van bundels. Bij "ik wil voetbal zien" of "ik wil meer sportkanalen" niets. Indien ik iets zoek ga ik niet eerst op zoeken hoe een product noemt bij Proximus, maar wil ik kunnen zeggen wat ik wil.


Hey Wilin,
Bedankt om te testen. Zoals je kan zien is alle begin moeilijk 😉
Vragen zoals Ik wil voetbal zien zou hij inderaad iets meer moeten kunnen mee doen.
Stuur je me dergelijke vragen door? Dan neem ik dit verder op.
allee ze willen weer besparen op personeel 😉
In ieder geval ik persoonlijk maak daar ook geen gebruik van al die spraakassistenten maar het zal wel aan mij liggen zeker.
Ik denk dat die Bot er zijn botten aan veegt aan wat je vraagt en nog naar de peuterschool gaat, nog heel maar ook heel veel werk aan de winkel .......
Hebben de ontwerpers dit dan niet eerst zelf verder uitgetest tot het werkt op een aanneembaar niveau ????


Martin,
Als je het toch nooit gaat gebruiken en je er niks positief over kunt zeggen heb ik liever dat deze test laat passeren en er dus ook geen commentaar over geeft. Bedoeling van het labo is om constructief mee te werken aan onze producten/diensten/oplossingen. Jouw reacties zijn ver weg van ons doel.
Volgend topic ligt je misschien beter 😉

Het is niet omdat ik het niet ga gebruiken dat ik het daarom niet kan testen en dat ik het niet kan vaststellen dat het nog, ik zeg wel nog op niks trekt en dat ik de vraag niet mag stellen hoe dat komt dat het door het ontwerpteam zelf niet eerst degelijk getest geweest is, of mag je dan alleen maar positieve commentaren geven, zelf al vind ik er nog geen? ik ben echt niet achter een cadeaubon uit hoor, als ik ooit moest uitgetrokken worden, zoals in het verleden er uitgetrokken geweest zijn, geef ik hem direct door aan anderen die die de test meegedaan hebben.
In het vervolg meldt je er dan direct bij dat alleen positieve commentaren welkom zijn!!
Reputatie 5
Badge +1

Het is niet omdat ik het niet ga gebruiken dat ik het daarom niet kan testen en dat ik het niet kan vaststellen dat het nog, ik zeg wel nog op niks trekt en dat ik de vraag niet mag stellen hoe dat komt dat het door het ontwerpteam zelf niet eerst degelijk getest geweest is, of mag je dan alleen maar positieve commentaren geven, zelf al vind ik er nog geen? ik ben echt niet achter een cadeaubon uit hoor, als ik ooit moest uitgetrokken worden, zoals in het verleden er uitgetrokken geweest zijn, geef ik hem direct door aan anderen die die de test meegedaan hebben.
In het vervolg meldt je er dan direct bij dat alleen positieve commentaren welkom zijn!!

Ik verwacht zeker geen positieve commentaren, anders zou ik wachten met deze chatbot test tot 2019. Ik wil samen met jullie de fouten zoeken en de oplossingen vinden.
Laat ons deze discussie hier stoppen en verder doen met het trainen van Titus.
Ik ga eindigen met een positieve noot, namelijk: waarom zou ik het niet gebruiken als het volledig op zijn pootjes staat en goed werkt, want als je met een vraag zit en je zoekt een antwoord, gebruik je ook de "search" op de PX site en zeker ook "google search" en als die beiden je geen voldoening geven, dan zal ik zeker nog andere middelen proberen als die voorhanden zijn zoals bv deze Titus bot, ik ben zeker niet default negatief ingesteld als ik het goed vind zal ik het zeker ook zeggen, maar ik ga ook zeker niemand naar de mond praten zelf al krijg ik er een heel mooie cadeau voor in de plaats 😉, laat dit duidelijk zijn.
En ik wens je trouwens heel veel succes toe met jullie Titus en dat is oprecht gemeend of je het nu geloofd of niet.
Reputatie 5
Badge +1
Bedankt aan onze testers ...
Titus is opnieuw wat slimmer geworden dankzij jullie.

Prettig weekend!