trage reactie (zappen) belgacom

  • 5 September 2014
  • 34 reacties
  • 607 Bekeken

Hoi,


Sinds enige tijd moet ik heel lang wachten als ik de decoder opzet (kan letterlijk nog even koffie gaan zetten ofzo); Ook als ik zap, duurt het meestal 7 tot wel 45 seconden voor er ook effectief op de tv iets verandert; tenminste, als er al iets verandert (vaak krijg ik enkel 'geen signaal' te zien).


Als het beeld eindelijk wel verspringt, moet het precies even inlopen op het geluid dat even voor is.Vreemd...


Ik werk bekabeld (niet draadloos) in de regio Wichelen. Wat loopt er mis en/of kan ik doen om dit te verhelpen?


Alvast bedankt voor jullie hulp.


Mvg,

34 reacties

Best je stekker eens 15 sec. uit trekken en er terug insteken.
Ook niet telkens s'avonds die die decoder loskopellen.Dat is nergens voor nodig.Een decoder gaat niet kapot omdat je die maar 6 of 8 uur gebruikt maar wel eerder door telkens die te laten herstarten.Dat is heel goed als er ernstige fouten zijn zoals nu dan kan je die daarmee oplossen.Anders kan je die best in stanby laten staan.
Reputatie 2
Badge
Dat het beeld en geluid niet in synchroon zijn na het zappen is een tekortkoming in de implementatie van Belgacom TV, daar kan je dus weinig aan doen (tenzij van provider veranderen).


Dat de decoder traag start is ook ' normaal' , het is al veel beter dan vroeger, toen kon je niet alleen koffie zetten maar een heel ontbijt eten:-)


Iemand van telenenet kan zich permitteren alles te zeggen wat niet waar.Dat die decoder traag opstart is niet normaal,en zeker niet als jij kan lezen.Of ben je er ook al zo een die een bril nodig heeft?Waarschijnlijk heeft hij een ouder model decoder,maar dan nog tot 45 sec wachten is veel te lang.Normaal moet die direct opspringen op de zender zo toen je decoder is uitgeschakeld.
dat klank niet direct synchroon loopt met beeld bij het veranderen van zender want deze nieuwe stream moet eerst gebufferd worden
surf ook eens naar ► a/v synchronisatie
Elsa volgens mij zit hij nog met een v3 en dan kan het wel eens zijn dat die decoder het bijna begeven heeft.Maar hij zegt ook sinds enige tijd,dus neem ik aan dat het vroeger toch beter ging.Wil nog niet zeggen uitstekend.
Ook bij ons zeer traag zappen, zenderaanduidingen niet correct en zeer traag of soms zelfs niets van programma aanduiding. Na resetten van decoder was het beter, maar nu komt er weer geen programma info meer door...
Als je een V3 hebt kan je niet anders dan hem laten omruilen om van de miserie af te zijn van traag zappen bv , maar dat de programmatie niet altijd klopt dat ga je even goed met een V5 hebben dat is nog een ander probleem dat moet opgelost worden !
Het probleem herken ik maar al te goed. Zeer traag reageren van de decoder op de afstandsbediening. Met 'Resetten' geraakt het probleem helaas niet opgelost. Ik heb twee gekochte V3 decoders die allebei slecht reageren. Is er daarvoor ook een oplossing want ik heb eerlijk gezegd weinig zin om twee nieuwe decoders te kopen. Alvast bedankt voor je hulp!


ruilnummer vragen en zien of je een recente decoder kunt vast krijgen in een Belgacom center, je moet som wel wat geluk hebben.


Ik heb bv om mijn v3 te laten omruilen voor een recentere, eerst bij twee BGC centers geweest waar ze dit niet wilden doen en ik ben iedere keer zonder discussiëren met de decoder terug buiten gestapt tot ik dan weken later terug nog een ander BGC center binnen gestapt ben dan zelf zonder ruilnummer V4 gekregen dan enkele maanden later ging mijn V4 defect en dan met ruilnummer een V5 in de plaats gekregen.


Dus gewoon doen, wie niet waagt niet wint zei mijn vader altijd ;-)
Wijs man, je vader! engel Als je me nu nog zou kunnen zeggen hoe ik een ruilnummer aan kan vragen...dan ben ik weer helemaal blij! ja Enne...bedankt voor de hulp


een ruilnummer kan je vragen aan de technische dienst 0800 22 800 (7/7 tot 22u)


Je legt uit dat je niks anders dan problemen hebt met de V3 decoder en je alle dagen moet heropstarten en dit niet meer te doen is.


Met dit ruilnummer, je decoder, zijn voeding en afstandsbediening ga je naar een Belgacom center om hem te laten ruilen.


Nu moet ik er bij zeggen dat er ook mensen zijn die ik ken die zelf zonder ruilnummer naar een belgacom center getrokken zijn met hu nv3 en daar uitgelegd hebben dat dit geen werken meer is met zo'n decoder en een om een V5 gevraagd hebben in ruil en dit hebben ze ook gekregen, anderen hebben dan weer een V4 gekregen in de plaats van hun V3. Zoals je ziet moet je wat geluk hebben.


Dus moest je op een operator vallen op de technische dienst 0800 22 800 die van geen liefde wilt weten om er een ruilnummer te geven kan je nog altijd zonder ruilnummer proberen om die te laten omruilen in een Belgacom center.


Reputatie 2
Badge
a/v sync bij het zappen heeft Belgacom op geen enkele decoder opgelost. Dit is een 'fout' in hun implementatie van snel zappen.
Van waar haal je deze info dat het een fout is ? ik zou dit eerder logisch vinden dat net na het overschakelen naar een andere zender, kort audio en video uit sync loopt want het nieuwe signaal moet gebufferd worden. ► http://bgctv.skynetblogs.be/#avsynchronisatie" rel="nofollow
Dus als ik het goed begrijp, moet ik 'geluk' hebben of ze me al dan niet verder helpen? Maar de rekening wordt wel maandelijks opgestuurd...


Of heeft de 'gratis decoder' hier een invloed op. Er komt nu ook weer geen programma info meer door... Ergens toch wel al spijt van de overstap...
In zekere zin wel maar als je zoals u de mankementen kunt aangeven van je decoder zoals je ze hier beschrijft zal de operator je wel een ruilnummer geven.


Nog wat uitleg ik ga ook maar af op getuigenissen van verschillende mensen die hun verhaal doen en wat ik, lees van Eva wat die allemaal vroeger al gepost heeft.


Dit is namelijk het volgende :


De formele regels zijn dat


- een decoder niet omgeruild wordt tenzij hij defect is , dus via een ruilnummer van de TD .

- het omruiltype het zelfde is als het binnengebracht type.


Maar zoals ik zeg wordt daar dus wel in veel gevallen van afgeweken en kan het zelf zijn dat je zo een belgacom winkel binnenstapt en zelf een v5 krijgt !


Anders moesten ze dan toch moeilijk doen(geen ruilnummer willen geven of in de BGC winkel geen v4 of v5) , stuur dan eens enen privé bericht naar Eva van Belgacom wat zij eventueel voor u kan regelen.


Roland;voor te komen stoken hoef je dat hier ook niet te komen doen.Ik weet niet waar jij zit maar heb een groot vermoeden bij telenet of alle bij,dus gaat daar dan wat kwakzalven dan hier onwaarheden te vertellen.Want die v5 is duidelijk wel sneller bij het zappen.
@Peter ,


Nog iemand heeft de volgende methode toegepast:



Je kan ook (dat zei de TD) een nieuwe aanvragen (v5) als tweede decoder en de dag nadien je oude (v3 ofzo) binnenleveren.

Reputatie 5
Badge +3
Ik heb vorige week zonder het te vragen een V5 decoder ontvangen in ruil voor mijn V4...nu hadden ze me terug een V4 gegeven zou ik erop aangedrongen hebben mij de V5 te geven, maar het was niet nodig. Er stonden nog klanten in de winkel voor een omruiling, en zag dat zij allemaal een V5 in ontvangst kregen. Volgens mij zal de V4 definitief verdwijnen en worden vervangen door de sterkere V5.


mvg
Inderdaad zoals ik hier al herhaaldelijk gepost heb wordt het altijd maar gemakkelijker om een v5 vast te krijgen je moet het gewoon doen of proberen en desnoods een andere BGC winkel opzoeken , als het niet in de eerste lukt
@Peter in die zender-gids zit een bug waardoor sommige programma's niet juist worden weergegeven.De samenvattingen van de films niet zijn ingevuld en dergelijke.Het is enkel wachten nu op een interface en dit kan nog maanden duren.Enkel de v5 lijkt er het minste last mee te hebben al heb ik gemerkt dat die zenderlijst toch verbetert is dan 2-3 maand geleden dan stond die soms 2 of 5 uur achter en nu niet meer voor gekomen.Ook veel minder programma's zonder weergave.
Reputatie 2
Badge
@Elsa er zijn zapping implementaties die er voor zorgen dat a/v wel onmiddellijk beschikbaar is bij het zappen. Is iets meer werk maar geeft een betere user experience.
ook voor IPTV of voor andere technieken zoals bij TN, DVB ...


Heb je het nu over de synchronisatie A/V bij zappen of het sneller switchen bij zappen.


Er bestaat wel een techniek maar als ik goed voor heb vraagt dit meer bandbreedte !
Reputatie 2
Badge
nee geen extra bandbreedte nodig, en toch en sneller zappen en onmiddellijk a/v in sync.

Reageer