Trage internetconnectie Bbox met laptop, smartphone, enz. sinds Vrijdag

  • 26 January 2013
  • 10 reacties
  • 632 Bekeken


Hallo allen,


Ik heb sinds Vrijdag het probleem dat mijn internetconnectie is teruggevallen op enkele kb per seconde, wat dus o.a. streaming onmogelijk maakt en zelfs downloads zo goed als.


Heb de connectie getest met zowel smartphone als laptop beide hebben het probleem.


De Bbox wireless model zelf knippert het lichtje van de wireless connectie voortdurend in 3 snelle flitsen op dezelfde regelmaat, wat die voordien niet deed.


Ik heb een comfort pack en als ik datagebruik nakijk zou ik niet aan het maximum moeten zitten (ben dan ook 2/3e afwezig).


Iemand soortgelijke problemen of ideeën hiervoor? Modem uitschakelen en weer aan verhelpt niets.





Thanks!

10 reacties



150G is zoiezo veel te weinig voor me, heb al een mail gestuurd om dat om te zetten in een maxi abonnement.



je kan via e-service wel gratis volume bijbestellen


http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/prive/klantenzone/a_id/13731/c/1284,1389" target="_blank ☜klik hier


Je kan ook natuurlijk altijd bellen naar de helpdesk 0800 22 800 zelf in het weekend za & zo tot 22u


je kan ondertussen wel de testen doen (zoals hierboven uitgelegd) om te zien of je eventueel aansluitbaar bent op VDSL2


zie op ricy's blog door te surfen naar:


http://bgctv.skynetblogs.be/#haalbaresnelheid



Wat krijg je als resultaat bij de belgacom tv beschikbaarheidstest?

klik ⇒ http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank[/b] (Als HD beschikbaar is dan is VDSL2 mogelijk)

Best ook eens de test doen als nieuwe klant (via ingave van je adres ipv

je telefoonnummer), dit kan soms beter resultaat geven.

Dan kan je één van de volgende resultaten krijgen:

• 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel)

• 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)

• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)

• 3 tv's waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel)



( Nog een eventuele alternatieve methode van http://www.lijntest.be/" target="_blank" title="Lijntest )


heb hem ook gezegd dat hij gratis datum volume kan bijkopen (zie hier hoger)



dat is énkel waar als hij een nieuw comfort pack heeft, en ik vermoed dat hij al lang klant is en dus nog in een oud pack steekt, in dat geval is gratis volume bijkopen geen optie; want een oud comfort pack heeft een limiet van 150GB


mvg


150G is zoiezo veel te weinig voor me, heb al een mail gestuurd om dat om te zetten in een maxi abonnement.



maxi op adsl vind ik vrij zinloos.... maxi is vooral interessant als je tv hebt, er zit oa tv overal inclusief in, en één exclusief voordeel


een nieuw comfort pack is ook limietloos, dus dat lijkt me eerder voor jou aangewezen..... dan heb je ook meer 3G volume (250MB vs 100MB). de nieuwe packs doen ook niet mee aan de prijsstijging


mvg


wat je tv mogelijkheden zijn dat is met je ADSL profiel natuurlijk gene vette en daarmee mss dat de technieker niet veel uitleg gegeven heeft want terug op ricky's blog


http://bgctv.skynetblogs.be/#streams" rel="nofollow


kan je zien dat je met uw profiel max 2 SD programma's kunt hebben dus geen HD mogellijkheden zoals uit de uitslag van je gedaane test ook bewezen heeft.


Dus je zou met één decoder naar één SD programma kunnen kijken en bvb tergelijkertijd een programma in SD op je harde schijf kunnen opnemen.



Hier kan ik enkel nog aan toevoegen dat opnenem van meerdere programma's tergelijkertijd mogelijk is als je in nPVR opneemt dit wil zeggen niet op de harde schijf maar op de servers van Belgacom waar het gedurendde 30 dagen kan bekeken worden.


grtjs


Wat betreft mijzelf als klant: Ik heb deze connectie comfort pas sedert Oktober 2012 en nooit problemen gehad



als je nog maar recent klant bent zal je wel een nieuw comfort pack hebben. of heb je enkel internet misschien? beetje verwarrend .....


nternet comfort apart is niet gelimiteerd, dan moet je idd €7,50 opleggen. eigenlijk kan je dan net zo goed voor Start gaan met volumepack


mvg




dan is de hogere uploadsnelheid en het onbeperkt limiet best wel een meerwaarde voor mij



die uploadsnelheid is theoretisch eh, daar geraak je met uw adsl toch nooit aan? of heb je al vdsl2 in het vooruitzicht?


wat limiet betreft, start & comfort kunnen ook limietloos mits aanschaf volume unlimited pack (maandelijkse kost van 7,50)


mvg


VDSL was er toch nog niet voor hem zie vorige posts.



dat had ik ook zo begrepen, dan begrijp ik ook niet dat hij maxi neemt voor een hogere uploadsnelheid?


de snelheden worden niet bepaalt door het abo, wel door de beschikbare technologie....


mvg


Die Maxi heb ik al besteld daar kan ik niet op terugkomen



je kan ten alle tijde overstappen naar een andere formule natuurlijk, éénmalige kost bij een downgrade is wel €6,20... en aangezien de activatie van maxi nog niet uitgevoerd is denk ik wel dat je dat nog kan stopzetten


Internet Start is trouwens ook combineerbaar met de optie unlimietd volume


mvg


Ga dat maar even laten lopen en dan later eventueel downgraden, anders worden ze daar gek denk ik :)



oké



Trouwens, 'unlimited volume' is wel relatief he, je krijgt een schijf van 500GB bij



je kan onbeperkt gratis volumeblokken bijkopen aan de ronde prijs van nul euro


mvg


je kan onbeperkt gratis volumeblokken bijkopen aan de ronde prijs van nul euro



dat zal hij ondertussen zeker nog niet weten

Reageer