Trage internet snelheid

  • 4 January 2011
  • 23 reacties
  • 3247 Bekeken

Hallo

Wij zitten al ong. 7 jaar bij belgacom en kozen voor ADSL GO, nu INTERNET FAVORITE
wij hebben nog nooit meer dan +- 400kB per seconde download snelheid gehad.
Bij belgacom zeiden ze dat dat normaal was dus lieten we het maar zijn, maar ik lees hier dat mensen al klagen omdat ze maar 1 megabyte/s hebben.
Onlangs hebben we ook een nieuwe router en zo'n usb adapter gekocht voor op de vaste computer in de hoop dat het internet minder uitvalt. Het valt nu ook wel minder uit, maar sneller is het niet echt.

We werken altijd draadloos, maar ook mét kabel is het niet sneller

daarom vraag ik nog eens aan jullie: is dit wel normaal, want als trouwe klant betalen wij hier wel elke maand 43 euro voor + alle telefoonkosten.

PS: om in te schrijven bij e-services heb je een klantennr. nodig dat je vindt op je rekening, maar dat gaat om de 2 maanden automatisch via internet ofzo, zodus een papieren rekening krijgen wij niet.

Alvast bedankt

Ryan Hollevoet

23 reacties

Is er hier dan NIEMAND die mij kan helpen?
Ik zie dat andere klachten, die nochtans rond hetzelde onderwerp gaan en later gepost zijn, eerder beantwoord worden?

Toch alvast bedankt

oja vergeten: fb012383



^ zit blijkbaar ferm onder het ISP average ^
Ryan,

1.

Wij zitten min of meer in hetzelfde schuitje precies... ;)

Ik heb gisteren een gelijkaardige vraag gepost en zit dus ook op een antwoord te wachten...

https:///posts/07eb60e7f3

De maximum download-snelheid is bij mij momenteel ook ongeveer 400 KB/s, hetgeen blijkbaar het maximum is dat ingesteld wordt voor een ADSL1-connectie.

Ik ben dus ook op zoek naar een manier om die te verhogen.


2.

Je vermeldt dat je een nieuwe router hebt aangeschaft.

Welk merk/type router gebruik je nu ?

En welk type ADSL-modem gebruik je ?

Want die beperking in snelheid zou wel eens te wijten kunnen zijn aan de ADSL-modem ipv aan de router die je gebruikt...


3.

Volgens wat ik meen begrepen te hebben uit een aantal andere postings hier zie ik volgende mogelijkheden om de snelheid te verhogen:

1) ADSL1-modem vervangen door een ADSL2+-modem.

Mogelijks kan er over dezelfde telefoonlijn door gebruik te maken van het ADSL2+ protocol een hogere snelheid behaald worden. Een verdubbeling van de snelheid zou mogelijk moeten zijn.

Het is mij evenwel niet geheel duidelijk of het volstaat dat ik aan mijn kant die ADSL-modem vervang en dat de ADSL-modem aan de Belgacom-kant (centrale) dan automatisch ADSL2+ zal ondersteunen en ook gebruiken, vandaar dat ik hier mijn vraag postte.

2) Lijn indien mogelijk door Belgacom laten omschakelen naar VDSL2.

Of VDSL2 mogelijk is op een telefoon-lijn kan je online testen via de test voor beschikbaarheid van BelgacomTV...

Dit zou 50 euro kosten en dan krijg je van Belgacom een gecombineerde nieuwe VDSL2 modem/router, dat BBOX2-spul...

Hope this helps...


Toch blij dat ik niet alleen ben :D

Als router gebruik ik een D-Link DSL-2640B WIRELESS G ADSL2+ MODEM ROUTER
ik weet niet precies welke ADSL-modem wij hebben, waarschijnlijk 2+ aangezien de naam?
Onze vorige router was waarschijnlijk wel een ADSL1+ maar zoals vermeld hierboven, is er niet veel veranderd in snelheid.

Die VDSL2 test zou ik wel eens willen proberen en misschien overwegen (in overleg met de pa he :p).
Hopelijk blijft het dan ook bij die 50 euro en moeten we niet WEER nieuwe dingen kopen want die router en usb-adapters hebben toch meer dan 100 euro gekost. Het abbonement zal wel hetzelfde blijven zeker.

Heel erg bedankt en hopelijk raakt jouw probleem ook opgelost he.

Ryan Hollevoet

Resultaat
































Product Belgacom TV
Lijnnummer 050275824
Status Beschikbaar
Maximaal aantal TV's 3
Beschikbaar
Maximaal aantal TV's in HD 2
Beste,

Uit mijn ervaring weet ik, als je over stapt van ADSL naar ADSL2+ dat je naar Belgacom moet bellen en vragen om uw lijn opnieuw te laten uittesten/uitmeten. Een andere ADSL modem plaatsen veranderd op zich niets aan je snelheid, zolang je geen nieuwe lijnmeting hebt laten uitvoeren. Het is Belgacom zelf die bepaald welke snelheid door je ADSL modem kan gaan.
Ha oei, die vent van de winkel heeft daar niets van gezegd
zou ik dan niet beter meteen VDSL2 pakken met die bbox?
Nog een vraagje: vernieuwt belgacom niet teveel die bbox enzo, want mijn vader vindt dat niet tof om iedere keer vanalles te veranderen en te doen, geweetwel...
Ik hoop dat het dan ook bij die €50 activering blijft, dat we achteraf dan niet WEERAL vanalles moeten bijkopen.
Ik vind dat we al genoeg in 't zak gezet zijn, zonder dat we het wisten.

Toch bedankt allemaal
Beste Ryan,

Ik heb geen ervaring met VDSL2, maar ik vrees als je zou overstappen op VDSL2 louter voor je internet snelheid, dat dit wel een serieuze desillutie gaat worden...

Ikzelf heb een Internet Intense abonnement over een ADSL2+ modem. Theoretisch heb ik recht op 30 Mbps downloadsnelheid. Mijn ADSL2+ modem laat daarvan 9 Mbps door. In de praktijk haal ik gemiddeld 7 Mbps.

Als je louter voor de snelheid gaat, kun je beter bij de concurentie eens aankloppen :)

Maar bij Telenet hang je af van je buurt, en aangezien mijn hele straat mij waarschijnlijk al voor is, zal dat ook niet te vet zijn zeker? En dan nog een heleboel bakjes overal bij.

Jammer dat we nooit echt snel internet zullen hebben dan, bij anderen lukt het wel 🙂
Een maat van mij die maar een kilometer ofzo verder woont en ook belgacom heeft, haalt nochtans 4x meer :/

Ik zal dan maar beter eens bellen voor adsl2+ zeker :D

Heel bedankt
<quote="DebbyCat">
Ik heb geen ervaring met VDSL2, maar ik vrees als je zou overstappen op VDSL2 louter voor je internet snelheid, dat dit wel een serieuze desillutie gaat worden...

Ikzelf heb een Internet Intense abonnement over een ADSL2+ modem. Theoretisch heb ik recht op 30 Mbps downloadsnelheid. Mijn ADSL2+ modem laat daarvan 9 Mbps door. In de praktijk haal ik gemiddeld 7 Mbps.
</quote>

DebbyCat, op VDSL2 overstappen is juist de beste garantie op een hogere snelheid. De maximale snelheid wordt bepaald door de technologie waarop u bent aangesloten, niet door het abonnement (tenzij het abonnement "trager" is dan de technologie).
ADSL2+ heeft een maximale snelheid van 12 Mbps, en is in uw geval blijkbaar beperkt tot 9 omdat de afstand te groot is. Ik stel dan ook voor om ofwel over te schakelen op VDSL2 als dit beschikbaar is, of om een goedkoper abonnement te nemen (Comfort in uw geval). U zal bijna de helft minder betalen. Eventueel kan u daarbij nog de optie onbeperkt volume nemen à €10, mocht dit nodig zijn.

Ryan, indien VDSL2 mogelijk is op uw adres zou ik niet twijfelen. VDSL2 biedt u een minimale snelheid van 16 Mbps. Afhankelijk van de afstand en de "kwaliteit" van de lijn kan dit oplopen tot 20 of 30 Mbps. Aangezien u 2 TV's kunt aansluiten in HD volgens de website, zal u al minimum 20 Mbps krijgen.
Prachtig, dat is zeker 5x zoveel als nu
Maar dan moeten we nog een B box bij kopen zeker?
Want wij hebben nog geen belgacom TV
Dag Wouter1984,

Grappig dat u mij dit verteld, want dan heb ik in 2 jaar minstens 331 euro teveel betaald (het bedrag ligt waarschijnlijk vele hoger, daar ze in 2009 de snelheid hadden opgetrokken naar 18 Mbps, die ik ook nooit gehaald heb, daar ik toen nog met ADSL1 zat), en dit als ik er van mag uitgaan dat een Internet Comfort abonnement 32,92 euro kost + 10 euro extra voor onbeperkt datavolume per maand.

Daarover hebben ze me van bij Belgacom ook nooit iets over verteld...
Ik vind het ook jammer dat ik er nu pas achter kom, wij wisten dit allemaal niet.
Beetje hun eigen schuld dat we nu wel ween hoe we afgezet zijn en hoe onrespectvol ze omgaan met TROUWE KLANTEN (niet alleen ik) want ze hebben zelf een brief naar ons gestuurd om mee te delen dat ze een eigen forum hadden.

Ik verschiet soms van wat ik hier allemaal al lees...
als je kan overschakelen op vdsl 2 , zou ik dat doen , want dan haal je met een lager abonnement klasse een hogere

snelheid dan met adsl , raar maar waar;
als dat bij die ene €50 blijft en die bbox2 krijgen (niet bijbetalen omdat we geen BC TV hebben) , graag

We hebben al genoeg betaald
Reputatie 2
Badge +1
Blijft idd bij 50 euro activatiekost. De noodzakelijke BBOX2 krijg je er dan gratis bij.
Prachtig
Allemaal zeer bedankt voor het helpen he

je hoort mij wel weer als het misloopt :p
Laat ook iets weten als er niets misloopt hé!

Altijd leuk om te horen als iets goed afgelopen is.
oké :)
ik ben al blij dat we niet hoeven over te stappen naar telenet
Beste Ryan Hollevoet,

Geen ADSL2+ beschikbaar wel VDSL2 aan 30Mbps maar dit had u zelf ook al gezien. u kan alle informatie hierover navragen via onze klantendienst op 080022800. Voor de e-services kan u best aan de klantendienst vragen om uw codes op te sturen. Deze zal u dan per brief ontvangen en kan u de e-services account aanmaken.

Vriendelijke groet,
Eva
Je kan het misschien over mijn eerdere post hebben, maar met 1MB/sec bedoel ik die eens van speedtest.net
Ik heb nog nooit over 350kb/sec gehad bij een download.


download 3,97mb/s

upload 0,43 mb/s

ping 27ms


is dit normaal voor een internet overall maxi ?

guy, het hangt er van af wel lijnprofiel je hebt als je nog ADSL en geen VDSL2 technologie dan zal je zeker nooit 30Mbps kunnen halen en zelfs al heb je VDSL2 en je lijnprofiel is bvb 20/2 dan kan je nog maar max 20 Mbps halen het is zo dat je abonnement je max lijnsnelheid beperkt tot die van Maxi dus 30 Mbps maar daarvoor moet je lijnprofiel bvb 50/6 zijn vooraleer je kan beperkt worden tot 30 Mbps wat je maxi abonnement aangeeft.

Is er al VDSL2 mogelijk bij u ? doe eens de volgende test:
zie op ricy's blog : http://bgctv.skynetblogs.be/#haalbaresnelheid

Wat krijg je als resultaat bij de belgacom tv beschikbaarheidstest?

klik ⇒ http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank (Als HD beschikbaar is dan is VDSL2 mogelijk)

Dan kan je één van de volgende resultaten krijgen:
• 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel)
• 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)
• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)
• 3 tv's waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel)



belgacom digitale tv niet beschikbaar

waarom hebben jullie me op een maxi gezet als dit met mijn lijn niet haalbaar is

want ik heb dit zelf niet gevraagd

ik mag ervoor betalen en ik krijg het niet das ook gene service hé

al zou ik graag wel een rappere internet lijn willen hebben
Ja en als je wil downgraden dan heb je een eenmalige kost van 6,20 Euro

hier vind je wat uitleg op ricy's blog => http://bgctv.skynetblogs.be/#internetabodowngrade


groetjes, Elsa

Reageer