Traager Internet dan wat ik normaal zou moeten krijgen?

  • 2 November 2010
  • 15 reacties
  • 1933 Bekeken

Hallo,

Ik heb gemerkt dat ik maar max aan 512 KB/s kan downloaden terwijl er op de site van Belgacom 25Mbps staat. Hoe zou dit kunnen komen?
Ik heb ook nog een vraagje over VDSL2, is dit mogelijk om deze verbinding te krijgen en hoeveel zal dit meer kosten? (ik woon net buiten Leuven in Kessel-lo, boven lo)

thx, Fré

(user name = ------) Edit: vraag indien nodig
(Heb dit gisteren rond 13uur in een prive berichtje verzonden naar Eva maar ze zal nog geen tijd gehad hebben, hiermee post ik het hier dan maar.)

15 reacties

De 25 Mbps kan je enkel krijgen als je aangesloten bent op VDSL2, wat bij u blijkbaar nog niet het geval is.

Omschakelen naar VDSL2 kost eenmalig €50, bbox2 modem inbegrepen.

Of de omschakeling voor u mogelijk is moeten de mensen van Belgacom nakijken.
Maar dan nog denk ik dat 512KB/s veel te laag is, theoretisch zou ik dan iets meer dan 3MB per seconde moeten kunnen krijgen, ik heb nu nog geen 1/6 van de snelheid? nogal vrij abnormaal...

misschien komt dit omdat belgacom mij noot een hogere snelheid heeft gegeven, ik zit met dit zelfde abonnement nu al 8 jaar...

en 512KB/s is veel te traag, vertel dit is tegen een hollander dat ik meer dan 42 euro betaal voor 512. Die komen voor een half uur ni meer bij van te lachen!
Als u nu kunt downloaden aan 512 KByte per seconde, zit u nog op een oude ADSL lijn met een profiel van 4 Mbits per seconde (4 Mbits = 4096 Kbits = 512 KBytes). Dit is blijkbaar het maximum dat uw lijn aankan.

Als u omschakelt naar VDSL (indien mogelijk), krijgt u minimaal 16 Mbits, mogelijks zelfs 20 of 30.
Beste Fré,

De snelheid van uw lijn staat ingesteld op 4.6 Mbps. Ik heb de lijn kunnen nameten maar vind geen problemen terug.

U hebt de aanvraag gedaan voor VDSL2, dit zal actief zijn vanaf 9/11/2010 aan een snelheid van 16.5Mbps. Er is een eenmalig kost van 50 euro, de nieuwe modem die u daarvoor nodig heeft krijgt u gratis en aan de kosten verbonden met uw abonnement verandert er verder niks.

Vriendelijke groet,
Eva

Ik heb naar Belgacom gebeld dan heb ik nog eens de uitleg gekregen dat ze een technieker gingen sturen voor dit te maken. Deze persoon is gekomen en is gelukkig eerst komen kijken. Hij zij toen dat hij alles moest veranderen van de connecties dat naar de pc's gaan.

Ik begrijp dat hij het doosje waar ups opstaat moet vervangen, dan de router aansluiten en de kabel in de straat moet versteken maar neen hij beweerde dat hij de hub dat alle verbindingen maakt naar de pc ook moest veranderen en ook de kabels dat in de muur steken...

Dit heeft hij allemaal tegen de mama gezegt die bijna niets van pc's of internet kent!

Die avond wanneer ik thuis kwam heeft ze het allemaal uitgelegd en het kwam er dus op neer dat ik 1x €50 moest betalen EN de uren van die dep dat minstens 4x €62 euro ging kosten waarmee ik dus bijna tegen de € 300 euro zit voor iets te krijgen waar ik dus al meer dan 8 jaar voor betaal!!!

dit kan dus niet in mijn ogen ik heb die technieker dan afgebeld.

ben altijd tevreden geweest van de stabiliteit van het newtwerk maar dit verhaal kan dus niet!

wij hebben 2 telefoon nummers een isdn lijn, internet en de alarm centrale staat er ook op (allemaal appart, niet in een module)...

Digitaal tv hebben we maar dan wel van Telenet.

De enigste optie zit er nu in om van provider te veranderen.

Fré, zeer ontevrede klant
Badge
Beste Fré

er is iets niet juist in bovenstaand verhaal, ofwel heeft uw moeder het niet goed begrepen/onthouden.Ik laat nazien en zal u hierover berichten. Een aanpassing bij fout Belgacom is gratis. Een aanpassing van een verkeerde of momenteel slechte binneninstallatie mag door de klant gebeuren of mits betaling door Belgacom ( zeker geen €300)

groeten-muisje
Ik geloofde het zelf ook niet na dat ik dit had gehoord, dus heb ik vrijdag zelf nog eens snel gebeld en heb ik het verhaal gedaan van de technieker en zo ben ik dan te weten gekomen dat de technieker €62 euro per uur kosten. wat wij voordien ook niet wisten. En de telefoniste vertelde ook nog eens duidelijk dat de technieker zeker 4 uur werk had...

Ik studeer nog elektronica en Ict (informatica) dus ik mag wel zeggen dat ik van die boel iets ken. Wanneer de mama vertelde dat de hub zelfs moest vervagen worden dat in de kelder staat denk ik tog wel dat het een regel rechte poging is tot rip off!?

En dit kan moeilijk verkeerd begrepen zijn, er staat maar een 'blauw kaske' zo als ze zei in die ruimte (en neen ze ziet nog alle kleuren goed).

dus het belangerijkste van heel de zaak is hoeveel het ging kosten, dit heb ik zelf na gekeken en het kwam neer op minsten €298. Hier zijn we dus zeker van! (alhoewel dat ik helemaal niet twijfel aan de mama haar geheugen)
Reputatie 2
Badge +1
Mijn inziens klopt hier idd het een en ander niet in dit verhaal...

Prijs. blauw bakje, vervangen bekabeling tot hub, ...?
Heb een maand geleden hetzelfde voorgehad bij familie van mij hoor.
Gedurende meer dan een jaar hadden ze constant problemen, vaak geen TV.
Constant zei belgacom: slechte decoder, nieuwe decoder..( 3 maal decoder vervangen!)

Ik zei tegen hun: dat kan niet, moet aan modem liggen denk ik. Belgacom zei dat dit niet waar waar. Uiteindelijk een nieuwe decoder moeten nemen, meer dan 200€ weg gesmeten dus. (oorspronkelijk aangekochte decoder)
Later bleek dat probleem nog niet opgelost was natuurlijk, Belgacom zei: fout in centrale. Ik zei: 'ZEKER van dat het niet aan modem ligt?" ..Belgacom: neen, ligt zeker aan de centrale!. Belgacom technieker komt dan uiteindelijk en zegt 'modem is stuk .. 80€ astublieft"..

Verhaaltje kostte in totaal 280€, terwijl Belgacom DUIDELIJK in fout was. Komt er nog eens bij Dat belgacom een oude modem geleverd had bij de initieele installatie (zo'n blauwe nog!!), en ik er nog genoeg in reserve had.
Dus 280€ weg voor niks.
Ik begrijp het ook niet zo goed waarom hij over die hub is begonnen, dat heeft er eigelijks niets meet te maken want waar de router nu staat daar staat een pc naast die rechtstreeks is verbonden en dan de 2de poort gaat dan naar de hub die alle kamers boven interent geven...

Vraagje:

Als ik dit zelf wil doen dan moet ik alleen de router insteken en instellen moet ik voor de rest ook nog iets veranderen voor dat er iemand dan komt voor de kabel in het straat te versteken?

En sheez hoeveel moeite moet er wel niet gebeuren om gewoon deftig internet te krijgen (of voor iets te krijgen waar ik voor betaal)!

@Bart

Al een gedacht om naar de Politië te stappen? Belgacom logt zijn gesprekken waarschijnlijk wel... Ik vind het ook al raar dat ze in my case daar 50 euro voor mogen vragen (wat ze helemaal in het begin zijden), ze verkopen eigelijk iets wat ze niet geven... Maar het zal er wel ergens in kleine letters bij staan
Reputatie 2
Badge +1
@Bart, indien kan aangetoond worden dat BGC in de fout ging kan je gewoon via de klantendienst dit melden. In principe wordt er dan een creditnota opgemaakt! Soortgelijke ervaring gehad, doch volledig gecrediteerd!

@freva: De politie? Los jij al je geschillen met leveranciers etc op via de politie? In eerste plaats via de leverancier zelf, dan ombudsdienst en dan eventueel vredegerecht.

politie kan je hier heus niet voor inschakelen hoor!
Nee idd, ik heb geen idee hoe je zo een proces start. Maar ik denk dat ze je daar zeker wel kunnen verder helpen als je kan aantonen dat het een vorm van diefstal is!

Mijn fout, had niet Off topic mogen gaan...


Bij deze denk ik dat hier geen deftig antwoord niet meer gaat komen en zal ik eens naar een Belgacom winkel stappen en daar vragen hoe het zit, Via telefoon blijkt het niet zo al te goed te werken...

Freva,

Het enige wat die technieker misschien moet doen is u lijn stubvrij maken. Wat ook nodig kan zijn is een nieuwe splitter. Maar deze beide dingen kunnen nooit 4 u duren normaal. Zou mij ten zeerste verbazen.

Voor de rest zou er normaal geen enkel probleem mogen zijn zeker niet als deze verbonden is met een router die al de rest verder verdeeld. En dan kun je nog zeggen dat je het zelf gaat doen als je hier ook zegt dat je it studeerd, of hebt gestudeerd.

Ik zou gewoon even naar de teleboetiek gaan en toch wat uitleg vragen en dan zal dat allemaal wel te regelen vallen.

Veel succes !
FWIW .. als je een geschil meent te hebben met een telecom provider dat niet door directe communicatie met de betrokken diensten op te lossen valt dan is het raadzaam om in eerste instantie via de Ombudsman(dienst) voor Telecommunicatie te contacteren. Dat is een overheidsdienst bedoeld om geschillen te regelen (meestal in der minne) en die hebben de authoriteit om als bemiddelaars op te treden en de provider in kwestie is verplicht om binnen bepaalde termijnen gevolg te geven aan de ingediende klacht. Let wel, de ombudsdienst dient jouw klacht eerst ontvankelijk te verklaren ... voor prutserijen kom je er niet in LOL! .. en ik kan het weten, ik was ooit bijna Telenet klant Huilen
Badge
Freva, ik liet het natrekken. In principe moet enkel uw huidige Internetaansluiting omgezet van het ADSL-netwerk naar het VDSL2 netwerk. Kostprijs 0 euro. dwz de technieker dient alle noodzakelijke werkzaamheden in de telefooncentrale alsook de omschakeling bij u thuis uittevoeren. Let op - dwz uw internetaansluitpunt te vervangen door een nieuw VDSL2 aansluitpunt. Moest het zijn dat uw bedrading kelder naar boven niet geschikt is (verkeerde bedrading of defect) en moet vervangen dan is dit wel tegen betaling, maar dan nog 4 uur ? De omschakelingskost 50 euro omvan eveneens een nieuwe VDSL2 modem normale kostprijs €99. en is correct.

groeten-muisje

Reageer