Skip to main content
Beste,

ik heb traag internet. Als ik een speedtest doe, kom ik aan een downloadsnelheid van 2,8Mbps.

http://pxs.speedtestcustom.com/result/95151b20-ea6e-11e7-9b96-e5a8f8701d38



Ik heb al via de site test uw lijn gedaan, er wordt dan een probleem vastgesteld,

ik moet dan een paar antwoorden geven, maar de afbeeldingen bij de vragen zie ik niet.

Ik antwoord dat ik een tf2007 heb, de andere twee opties zijn fullrated splitter of distributed splitter.

Dan moet ik kijken of de installatie juist is, maar ik zie dus geen afbeelding. Als ik naar de splitter in garage ga kijken, is de kabel van Proximus aangesloten aan de zwarte klemmen. De kabel die naar het stopcontact gaat in de living, is aan de groene klemmen aangesloten. Vanuit het stopcontact in de living dan het kabeltje naar de bbox-3.

Ik woon wel redelijk uit het centrum en zit wss nog niet op een vernieuwde kabel (Proximus TV is bij ons nog niet beschikbaar).

Kan die snelheid hoger?

Vriendelijke groeten,

Frederik
Martin, dit is in testfase momenteel. Vermoedelijk komt dit in 2018 (exacte datum niet gekend) beschikbaar voor klanten met ADSL.
Beste,



Ik zie dat je een ADSL internetlijn hebt met een snelheid van 3,3 Mbit/sec, is de snelheid recent voor je gezakt of ervaar je altijd storingen? Is dit via Wifi? Spijtig genoeg is er in uw regio geen andere snelheid beschikbaar.



Groeten,



Jean-Paul
welke snelheid geeft proximus aan die je normaal zou moeten kunnen halen

http://proximus.be/internetsneheid
Eventueel een speedtest uitvoeren als nieuwe klant op uw adres (max, min & normale snelheid)

Ter info:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_cable_global_surf/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/installatie-en-kabels/hoe-uw-kabels-aansluiten-of-nakijken.html#/bbox3

https://www.google.be/search?q=ntp2007+aansluiten&hl=nl&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiK6dPUt6jYAhXJLFAKHdN2Bx8QsAQIOw&biw=1366&bih=651#imgrc=sgX-zaU9vXxViM:

distributed splitter = een splitter op elk telefoonstopcontact
sorry het was een typ foutje om je internetsnelheid te kennen surf naar

> > http://proximus.be/internetsnelheid



Beste ,

het linkje werkt niet. Heb eens gekeken bij myproximus en daar staat 3,4Mbps, zoals Jean-Paul blijkbaar ook ziet.

Heeft dus enkel met mijn woonplaats te maken?

====

voor goede uitleg en foto's ivm ntp2007 zie > hier


Beste,



Ik zie dat je een ADSL internetlijn hebt met een snelheid van 3,3 Mbit/sec, is de snelheid recent voor je gezakt of ervaar je altijd storingen? Is dit via Wifi? Spijtig genoeg is er in uw regio geen andere snelheid beschikbaar.



Groeten,

Jean-Paul


Eindelijk te gek voor woorden. Men praat bij PX over glasvezel. Neem aan dat deze klanten nog de oude pack hebben. Betalen de volle pot en per 1 januari wordt dit voor de oude packs nog verhoogd ook. Eigenlijk is dit diep triest en heb daar geen woorden meer voor. En er is natuurlijk niemand bij PX die er aan denkt om aan deze klanten een compensatie te geven.
Nu lukt het wel (had het foutje ook niet gezien:-))

Snelheid zou 3,7 Mbps kunnen zijn (internet comfort)



Groeten,

Frederik
Ja komt dan overeen met Myproximus,

zou proximus eventueel niet kunnen nakijken of je in aanmerking komt voor het plaatsen van een 4G Gateway in combinatie met je ADSL.

In geval je in een buurt woont met voldoende 4G ontvangst wel te verstaan.



PS: gelijkaardig probleem > https://nl.forum.proximus.be/internet-10/problemen-met-verbinding-4g-modem-b-box3-om-aan-iets-meer-dan-adsl-te-kunnen-surfen-37516/index3.html
Martin, dit is in testfase momenteel. Vermoedelijk komt dit in 2018 (exacte datum niet gekend) beschikbaar voor klanten met ADSL.

Zou inderdaad al een serieuze verbetering zijn voor deze klanten die op een, laat het ons maar zeggen zoals het is, op een tergend trage adsl verbinding zitten 👍🏽
Beste ,



het linkje werkt niet. Heb eens gekeken bij myproximus en daar staat 3,4Mbps, zoals Jean-Paul blijkbaar ook ziet.

Heeft dus enkel met mijn woonplaats te maken?
voor uitleg en foto's ivm ntp2007 zie > hier
= eventueel kijken of er geen betere alternatieven via teledistributie zijn

http://www.bipt.be/nl/consumenten/internet/dienstkwaliteit/dekkingskaarten-voor-vaste-breedbandtoegang

BIPT zou wel zijn website eens moeten updaten (status 01/03/17) en verbeteren (=gebruiksvriendelijker/duidelijker maken voor de consument)
Jean-Paul,

dit was de PC gemeten met de kabel. Nog niet met wifi gemeten, met 2 dochters hoor ik wel eens dat de wifi heel traag is.

Hoe kan ik te weten komen wanneer die 4G gateway er dan komt?



M_016, wat kan ik dat precies zien op BIPT? dat ik eventueel kan overschakelen naar een ander?



Mvg
kan je best testen op de site van de operators zelf wat je op je adres kan krijgen

bv op Telenet > https://shop.telenet.be/shop/nl/speed

net zoals bij proximus > http://proximus.be/internetsnelheid

Reageer