Beantwoord

Traag internet

  • 24 November 2017
  • 53 reacties
  • 993 Bekeken

Hallo,
Ik heb sinds een 2 tal maanden een nieuwe desktop gekocht.
Nu is op de nieuwe pc internet heel traag voor de rest werkt de pc prima.
heb een speedtest gedaan en zit rond de 16 ms ping en 68.40 mbps deze meeting was rond 12:45
Heb met proximus gechat en alles is normaal op de lijn.
Heb ook een nieuwe lan kabel van pc naar de modum gestoken en brand dat lichtje op de modum waar de lan kabel van de pc insteekt geel en de rest groen.
Als je de lan kabel verplaatst gaat het gele lichtje mee.
Heb al naar oplossingen aan het zoeken geweest maar niks helpt.
Wie weet hier meer van.
Mvg
icon

Beste antwoord door M_016 24 November 2017, 15:19

Bekijk origineel

53 reacties

Inderdaad als je die overvloedige oplossingen die je vindt met google allemaal eens moet uitproberen en niets blijkt te helpen dan is dat inderdaad op den duur om gek van te worden.

als je de Windows-toets samen indrukt met de R-toets
typ dan
winver
in en klik op OK
als je daar versie 1703 ziet staan heb je de nieuwe versie nog niet binnengekregen
martin ,M_016
Ik ben nu bezig met dism.exe enz als dat niet werkt dan ga ik eens voor hitman pro .
Ook zal ik de update gaan zien maar ik denk dat ik die al gehad heb.
ik ga dit vandaag nog afwerken en als er niets lukt ga ik een donderdag gewoon naar acer bellen
Vandaag ga ik er niet te veel aan doen wordt ook stilaan gek.
Toch bedankt aan de volhouders
Groeten
Erwin
Punt 7 werd hier voorgesteld om te proberen.
Ik persoonlijk heb met mijn problemen die ik had daarmee niks kunnen oplossen. Ik heb toen ook gans het internet afgegoogeld maar het was dan eigenlijk pas na de windows update dat het opgelost geweest is.
Vroeger had ik net het zelfde voor met mijn oude laptop daar was het ook zo dat het openen van sites in de verschillende browsers tergend traag ging, dan ook weer vele dagen bezig geweest op het internet om alle mogelijk voorgestelde trucen te proberen, zelfs al was het probleem identiek beschreven als het mijne en aangeduid als opgelost!!
Ik had ook iedereen al geraadpleegd microsoft, HP enz... daar was iemand die zei laat hitman Pro eens lopen, ik vond dan een gratis versie en die gaf inderdaad problemen aan maar ook dat je de pro versie moest hebben om deze te kunnen oplossen, ik was al zo lang bezig dat ik op den duur het beu was en dan maar aangekocht, en wonder boven wonder het was opgelost.
Moest het niet gelukt hebben dan zou ik een clean install uitgevoerd hebben.

Dus na een lang verhaal wil ik duidelijk maken dat je heel veel oplossingen kunt tegenkomen voor een zelfde beschreven probleem als je zelf hebt, maar er som maar weinig van echt doeltreffend is, maar in mijn geval was het toch de aanhouder wint 😉
Reputatie 7
Badge +4
Het laatste wat ik voorlopig nog uit mijn mouw kan schudden
https://support.microsoft.com/nl-be/help/4002019/windows-10-improve-pc-performance
In eerste instantie denk ik hierbij aan punt 7 (de andere uiteraard niet vergeten)

P.S. wat is BIOS
https://nl.wikipedia.org/wiki/BIOS
-> enkel doen als u over systeemherstelschijven beschikt/gemaakt hebt
't zou gewoon kunnen dat als de windows 10 1709 update binnenkomt bij hem dat het probleem opgelost is.
Heb ze deze namiddag ook binnengekregen en ik heb al vastgesteld dat er enkele fouten die ik vroeger had verdwenen zijn.
Reputatie 7
Badge +4
Thanks Martin
Ik denk dat het een ander type betreft
Op mijn laptop staat ook een PCIe GBE Family Controller
Instellingen - Netwerk & internet - Adaptor opties wijzigen - Ethernet - muis rechts klikken eigenschappen - Configureren - geavanceerd - snelheid & duplex = automatisch bij mij

Ik vrees dat we verder moeten passen en met de al dan niet reeds vermelde aanbeveling moeten blijven
-windows update&beveiliging : up to date?
- taakbeheer (cntr-alt-del):welke processen nemen grootste hoeveelheid CPU en/of geheugen in beslag
- ccleaner gebruiken (om update rommel regitry inbegrepen op te kuisen)
Op website acer community (engels) vind ik niet direct gelijkaardige problemen met 730 desktop (of andere zoals 710/780) terug

-> Reactie fabrikant afwachten (2 jaar garantie mits terugsturen, niet on site)
Zelf zou ik alle door de fabrikant op zijn website vermelde updates doorvoeren ook Bios updates inbegrepen (enkel en alleen na creatie van systeemherstelschijven, indien - zoals gebruikelijk - geen dvd's met alle programmatuur zouden geleverd geweest zijn)
druk de "windows toets" en de "R" toets samen in
type het volgende in
devmgmt.msc
druk op enter
Klik daar op "netwerk adapters"
klik met rechter muisknop op je realtek etehernet NIC
en kies properties (eigenschappen)
ga naar "Advanced" tab
hier vind je verschillende items om speed/duplex instellingen te veranderen
zoals Speed & Duplex, Link Speed & Duplex, Link Speed/Duplex Mode, enz.
daar zet je hem bv eens op 100Mbps half duplex
en als je deze veranderd hebt klik op OK
@Martin.... in één of andere vorige post was er sprake van een "realtek" LAN-kaart duplex/half-duplex probleem settings[/quote]
Inderdaad dan kan lungwin altijd proberen door die in te stellen op 100Mbps / half duplex en zien of het hiermee opgelost is.

NB: al is het probleem dan ook dat het internet regelmatig uitvalt, maar je kan niks verliezen door dit even te proberen
M_016
Is dat dit dat je vroeg Realtek PCIe GBE Family Controller
Reputatie 7
Badge +4
Kun je windows instellingen openen en bijwerken&beveiliging uitvoeren (of staat er up to date)
&
Wat staat er onder instellingen - adapteropties wijzigen - ethernet Reaktek....?

@Martin.... in één of andere vorige post was er sprake van een "realtek" LAN-kaart duplex/half-duplex probleem settings
M_016
ik gebruik een acer Aspire XC-730
Heb gedaan wat je voorstelde en als je 1 site open doe is de site er iets sneller maar hij laad toch even traag.
Als je 2 site's hebt open staan is het probleem er nog.
't is dat wat TS al gedaan heeft en als hij niet surft is zijn bezetting van processor en memory lager bezet in percentage dan mijn laptop waar ik deze problemen niet heb, toch niet om reden van deze hoge bezettingspercentage.
Bij problemen met het memory (spreek niet van bezettingspercentage) krijg tal van andere problemen bv opstarten van programma's , volledig blokkeren van de pc enz........
Badge +4
Als je op de onderste taakbalk rechts klikt en kiest voor taakbeheer kan men toch zien welk programma proces steeds zoveel geheugen / processor kracht verbruikt... want als je pc zoveel geheugen verbruikt kan je inderdaad soms wat langer wachten om site's te openen ook.
Reputatie 7
Badge +4
Toch wel Martin
Welke pc merk en type gebruikt u? Dell xyz?
&
Vraag: hoe staan uw dns instellingen?
https://www.google.be/search?source=hp&ei=q1EZWpOwIdLJwAKPp7OYBA&q=dns+instellingen+windows+10&oq=dns+instellingen+&gs_l=psy-ab.1.1.0l10.823.5385.0.8390.17.10.0.7.7.0.103.885.8j2.10.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.17.1092...0i131k1.0.dOi3_0USzRw
start - instellingen - netwerk&instellingen - adapteropties wijzigen - rechtermuis: actieve verbinding eigenschappen - rechtermuis tcp 4 eigenschappen - automatisch dns & ip ?
Dan zou je inderdaad andere problemen hebben dan alleen traag sites inladen, maar een mens probeert van alles hé als ie in de penarie zit 😉
Maar M_O16 zijn toverhoed is bijlange nog niet leeg hoor 😃
M-016
Ik heb en geheugentest gedaan en er zijn geen problemen.
Heb naar de fabrikant gemaild en wacht op antwoord ze hebben tijd tot woensdag ander bel ik naar hen.
Dan kan ik eens horen wat zij er van vinden.
Ik heb nu toch al bijna alles gedaan denk wat je kan doen.
Er zijn geen problemen bij proximus en met de modum daarom zal het de pc zelf zijn.
Dus dat wordt afwachten.
Als ik iets weet van de fabrikant laat ik het hier weten.
Bedankt voor de tijd die jullie er insteken voor mij.
Bedankt
TUI: Ik heb op mijn oude laptop ongeveer de zelfde configuratie en memory geeft 75% aan (zonder dat ik surf) en daarbij ondervind ik die problemen niet van zeer traag inladen van internet sites enz....
Reputatie 7
Badge +4
Beste
Ik kan enkel onderschrijven wat Martin zegt
Concreet:
a) het is een "vrij zwakke processor" maar deze kan geenzins de oorzaak zijn van het probleem
b) 4GB is vandaag een minimum, zelf gebruik ik standaard 8 GB (= mogelijke oorzaak van het probleem?)

-> Probeer eens
"zoeken in windows" (links onder op scherm) en mdsched intypen = geheugentest
Ik denk eerder aan een RAM geheugenfout/probleem
Ik begrijp eigenlijk niet hoe je boven 100% kunt komen ?
M_016
intel(r)celeron(r)cpuj3355@
2,00ghz 2,00 ghz
4,00 GB (3,86 gb usable
Martin
Die 700% is dan dat er 2 site's open zijn.
Hoe kan dat 700% ?
Reputatie 7
Badge +4
Beste op basis van bovenstaande geheugen - 700% ! - lijkt mij er een "probleem PC" te zijn"
eventueel "zoeken in windows" (links onder op scherm) en mdsched intypen (voor windows 10) , voor meer info zie hieronder:
https://www.pcleek.com/tips/tips-voor-windows/281-het-geheugen-testen-op-fouten-windows7
Vraag over welke processor & hoeveel RAM geheugen beschikt u?
Ik ben eens naar de site van de fabrikant geweest en heb bij ondersteuning van de mijn pc aan het zien geweest .
Daar staan update voor drivers en daar heb ik een update's gedaan.
Maar nu staat er ook dit voor up te daten BIOS Fix SCE compatible issue.
Wie weet voor wat dat dient.
Als ik dat doe wat gebeurd er dan.
Heb ook een mail naar de fabrikant gestuurd maar weet niet of ze gaan antwoorden dat wordt afwachten.
Toch al bedankt aan iedereen voor te helpen .
Maar met alles na te zien en je er maar een beetje van kent wordt je toch stil aan zot van zo op de pc alles te zoeken en uit te voeren.
Ik dat ben ik een leek of hoe noem je dat.
Regulus
Sorry dat ik niet zo goed ben met de pc maar waar moet ik dat allemaal vinden wat jij zegt.
Alles staat hier in het nederlands en dan vindt bij zoeken in het engels .
m_016
Ik heb is gedaan wat je gevraagd heb en processor was 100% en geheugen was 700% als ik het nieuwsblad open doe en dan stond proximus forum ook open en het duurde toch nog 10-15 sec eer alles open was.
Redsfan
Ik heb kasperky total security en ik verwijder alles van cookies en heb het op alle site's heb ook al op verschillende browser geprobeerd en overal hetzelfde resultaat.

Reageer