Traag internet


Zeer traag internet de laatste tijd via WIFI, is er ergens iets mis in de configuratie ?


MAXI internetpack


BBOX3


Speedtest: Up: 0,62 Down: 1,06



16 reacties

je doet om te beginnen best de speedtest als je verbonden bent met de bbox3 over utp netwerkkabel omdat de meting via wifi nooit betrouwbaar is.


Heb je de bbox zijn netstekker al eens 15 seconden uitgetrokken en terug laten opstarten.
Heb je een bbox3/S ( Sagemcom ) ?
je kan ook testen of het beter wordt door je wifi kanaal eens ▬► http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox3wifichannelchange" target="_blank

op kanaal 1 als het niet beter wordt kanaal 5 of anders ook nog op kanaal 11. (ik veronderstel dat je de 2,4 GHz wifi band gebruikt)


je kan ook kijken of je wifi kanaal niet verstoord wordt door ander binnenkomende wifi signalen met InSSIDer waar van je de link vindt http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2wifichannelchange" target="_blank


onder de titel 'Controleren of je wifi kanaal gestoord wort met InSSIDer ( gratis)



'
Via de kabel is het 1,72 en 0,63


Ik zit op het 5 GHz kanaal.


ja modem al gereset, deze is 15 dagen oud btw, de eerst dag met de nieuwe modem ging het sneller dan met de bbox2.




je kan ook kijken of je wifi kanaal niet verstoord wordt door ander binnenkomende wifi signalen met InSSIDer waar van je de link vindt http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2wifichannelchange" rel="nofollow" target="_blank


onder de titel 'Controleren of je wifi kanaal gestoord wort met InSSIDer ( gratis)


maar als het met de kabel al slecht is moet het ergens anders zitten is het een Sagemcom die je hebt ?
Aangezien het met een utp kabel al slecht is moet het ergens anders zitten.

Is het een bbox3 van Sagemcom die je hebt ?
Het is de laatste dagen dat het internet traag is voordien nergens last van, ja van sagemcom
Als het een Sagemcom is kan je daar je lijnkarakteristieken aflezen


de download link voor het tool dat je kan gebruiken vind je hier ▬►BBOX3 Statistics : klik daar op download
Welke tool moet ik juist downloaden, Staat nogal veel op die link


Ik krijg er niks uit, zit met een MAC thuis.
Op https://admit.belgacom.be" target="_blank al gekeken of je internetvolume niet opgebruikt is en je gratis volume kunt bijbestellen?
internetvolume is niet opgebruikt !
dan zou ik toch eens bellen naar technische helpdesk 0800 22 800 , dit kan je nog tot 22 u


of als je niet graag belt een privé bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ➽ Onze medewerkers

en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'


Vandaag zullen waarschijnlijk hier niet op reageren
dan zou ik toch eens bellen naar technische helpdesk 0800 22 800 , dit kan je nog tot 22 u


of als je niet graag belt een privé bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ➽ http://forum.proximus.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow

en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'


Vandaag zullen waarschijnlijk hier niet op reageren
Denk dat ze bij Proximus allemaal op vakantie zijn, nergens reactie
ook niet op 0800 22 800 de technische helpdesk

Reageer