Toekomst TVoveral op Windows, Mac OSX, etc...

  • 26 October 2015
  • 6 reacties
  • 433 Bekeken

Hallo,




Wat is de toekomstvisie voor TVoveral op de verschillende platformen ?


Ik weet dat er op dit moment apps beschikbaar zijn met de nieuwe interface op Windows Phone, iOS en Android.


Maar komen er ook apps voor Windows10(Universal App?), MAC OSX ?


Of gaat alles via de browser moeten indien je TV overal wil gebruiken op een PC ?




Het voorbeeld van een YeloTV app op Windows10 is echt subliem, ik hoop dat Proximus dit ook zal lanceren...


Via de website proximustv.be kan je ook al een verandering treffen, al is dit mijn inziens enkel de achtergrond kleur ?




Graag feedback van interne mensen...

6 reacties

@sinjoor75

Wat bedoel je precies met de 'stand in de ontwikkeling van de proximus tv app'?

Die is toch gewoon te downloaden in de appstore dus neem ik toch aan dat dit vehikel zou moeten werken?

Anders heb ik een mail gestuurd / mijn ongenoegen geuit op Twitter voor niets en krijg ik daarom geen reactie?


Anderzijds kan ik dit moeilijk geloven omwille van:


- Niemand toch een app online zet zonder dat deze werkt

- het tussen 'mijn producten' staat op MyProximus en het dus een deel uitmaakt van de door mij betaalde prijs...


thx!


Als je al lang BC/PX kent dan is een nieuwe interface op decoder of app enz... nog nooit volledig af geweest, en wordt er altijd achteraf bijgestuurd met software updates, zoals onlangs de Proximus TV app.

Eerst wordt alle wat uitgetest met een testgroep maar later zijn we eigenlijk allemaal testpersonen bij manier van spreken om de rest nog bij te schaven, en dat vind ik niet zo abnormaal hoor, zie maar MS upgrade 10 wordt nog altijd bijgestuurd door gebruikers en bijgewerkt door MS.

Om er maar één te noemen chromecastfunctie is nog niet aanwezig in de Proximus TV app wel in de TV overal app (die nu wegens problemen ook niet werkt !, PX blijft beweren bij hoog en bij laag, dat het bij google zit en men daar het probleem moet aankaarten)
Reputatie 7
Badge +1
Tanghe, de Proximus TVapp. kon je al meer dan een maand geleden van de Play Store halen (voorAndroid), maar die werkte toen nog maar enkel voor de testgroep. Sedert een goeie week kan iedereen er mee aan de slag, maar er zijn nog beperkingen. In de helpfunctie wordt door Px zelfs afgeraden de app. al te gebruiken als je nog niet de nieuwe interface op de V5 en V5 compact heb binnengekregen; nochtans werkt het ook heel goed voor de V4, en wel het programmeren van nPVR-series ook van buitenlandse en boekzenders. Heet onderdeel mobiel afspelen van nPVR-opnames is echter nog niet operatief. Ook de communicatie tussen de nieuwe app. en de TV Overal app. en de webapplicatie werkt nog niet zo goed. Enkel de afzonderlijk geprogrammeerde nPVR-opnames komen daar in de online geprogrammeerde opnames terecht, niet echter de seriegeprogammeerde. Naar de V4 decoder wordt alles wél doorgestuurd naar de lijst van geplande opnames. Dat is wat ik bedoel met dat het nog in ontwikkeling is. Meer niet. Ook de webapplicatie is nog niet aangepast voor serieopnames, en ik denk dat hier een heel nieuwe ontwikkeling voor komt zonder Silverlight.


Ook op de V4 decoder kan je nu van buitenlandse en boeketzenders nPVR programmeren door een conflict met een PVR-opname uit te lokken.
Op de v5 decoder met nieuwe interface zit blijkbaar een bug, als je een opname doet met de default opname instelling : 60 dagen (nPVR)

(een andere optie: wissen indien schijf vol = PVR)

dan wordt blijkbaar zowel op harddisk als op server opgenomen, of is het gewoon een overstap optie en geen bug 😉
Reputatie 7
Badge +1
weer in de experimentele fase? waar blijft de info weeral? Maar misschien wordt dat de definitieve versie? dus met keuzemogelijkheid tussen PVR en nPVR?
nu hebben we twee apps, die voorlopig alle twee perfect werken, de nieuwe proximus tv app, mooi handig snel maar geen chromecast ondersteuning, de tv overal app die doet wat hij moet doen en wel chromecast ondersteuning terug na uiten mijn ongenoegen bij de big bosses;
Ik hoop nu echt dat beide apps naast elkaar zullen blijven bestaan in eventuele afwachting dat de proximus tv app chromecast zal ondersteunen.

Reageer