Vraag

Toekomst boeketten NL

  • 26 August 2016
  • 32 reacties
  • 1443 Bekeken

Reputatie 5
Badge +2
  • Grand Master
  • 585 reacties
Zijn er plannen om de Nederlandstalige boeketten uit te breiden nav de vele zenders die gaan verdwijnen of zijn verdwenen bij Proximus TV? Het verschil tussen bv Nature & Discovery NL (6 zenders) en FR (9 zenders) bedraagt 3 zenders voor dezelfde prijs (5,95 euro/maand). Nochtans zijn er zenders die erbij kunnen komen zoals Animal Planet HD of Travel Channel HD. En dan zwijgen we over de andere boeketten en potentiële zenders.

Wat gaat Proximus doen om de juiste prijs/zender-verhouding voor de boeketten in stand te houden?

Alvast bedankt voor een concreet antwoord.

Mvg

32 reacties

Reputatie 2
Badge
Misschien eens contact opnemen met 192tv vind dit een mooie versie van TV Melody maar dan voor het nederlandse boeket een oldiezender in het Nederlands.
Reputatie 7
Badge +1
Ik ben eens gaan kijken naar de programmatie van BBC First en men zendt daar voor zover ik kan zien alleen series uit: al oudere series, die je ook terugvindt op BBC Entertainment en toch ook de nieuwere zoals The living an the dead, dat nog niet zo lang geleden op BBC1 werd uitgezonden. Van andere Britse zenders zag ik alleen Midsomer Murders, maar dat was zeker niet de recentste reeks.
Van muziek of documentaires geen spoor, maar ik heb wel niet die ganse gids bekeken. Geen echte vervanging voor BBC FOUR.
Voor wie nu al, zoals ik, regelmatig naar de BBC kijkt, valt er dus niet veel nieuws te rapen, maar dat was te verwachten.
Voor wie houdt van Britse series, maar liever Nederlandstalige ondertiteling heeft, kan de zender zeker een meerwaarde zijn .... mits er ondertiteling komt, maar dat denk ik nu wel. En dan nog in HD hopelijk.
Afwachten dus.

Bedankt voor de uitleg Marleen. Voor mij dus zeker geen alternatief voor BBC Four. Die zat dus niet voor niks in Music & Culture...BBC First zit dus meer in de categorie van BBC Entertainment, zoals hier al aangegeven. Bij TN zijn BBC One en Two trouwens ook in HD. Ik bekijk die met mijn CI+-module van TN net als Eurosport 1 en 2 die daar ook in het standaardaanbod zitten in HD.
Reputatie 6
Badge +1
Klopt helemaal Marleen.
Reputatie 7
Badge +6
Ik ben eens gaan kijken naar de programmatie van BBC First en men zendt daar voor zover ik kan zien alleen series uit: al oudere series, die je ook terugvindt op BBC Entertainment en toch ook de nieuwere zoals The living an the dead, dat nog niet zo lang geleden op BBC1 werd uitgezonden. Van andere Britse zenders zag ik alleen Midsomer Murders, maar dat was zeker niet de recentste reeks.
Van muziek of documentaires geen spoor, maar ik heb wel niet die ganse gids bekeken. Geen echte vervanging voor BBC FOUR.
Voor wie nu al, zoals ik, regelmatig naar de BBC kijkt, valt er dus niet veel nieuws te rapen, maar dat was te verwachten.
Voor wie houdt van Britse series, maar liever Nederlandstalige ondertiteling heeft, kan de zender zeker een meerwaarde zijn .... mits er ondertiteling komt, maar dat denk ik nu wel. En dan nog in HD hopelijk.
Afwachten dus.
Reputatie 6
Badge +1
BBC First past meer in Entertainment.
Reputatie 7
Badge +1
Weten dat dat PX de zender BBC First gaat aanbieden, zeggen ze zelf op verschillende bronnen.

Maar de grote verrassing zal zijn :-)
1) zit het in het basispakket of in een boeket?
2) is het met Nederlandstalige ondertiteling?

Zullen zien wat de toekomst brengt met die zender :-)

Als het een vervanging is van BBC4 zal het in boeket Music & Culture zitten denk ik. Of in Multi natuurlijk....
Reputatie 3
Badge +1
In welke wereld is €0,99/maand duur?! Ik zou zo graag National Geographic Wild hebben, maar bij Proximus kost dat €5,95/maand en dan krijg ik er nog een hoop zooi gratis bij. Blijkbaar denkt Proximus dat mensen die graag naar natuurdocumentaires kijken, ook wel graag naar oorlogjes kijken op History Channel. Man, ik erger me echt dood aan die themaboeketten. Laat ons toch gewoon betalen per zender!

Bij Telenet is het nog erger. Daar zijn de boeketten nog groter en dus nog duurder.
Weten dat dat PX de zender BBC First gaat aanbieden, zeggen ze zelf op verschillende bronnen.

Maar de grote verrassing zal zijn :-)
1) zit het in het basispakket of in een boeket?
2) is het met Nederlandstalige ondertiteling?

Zullen zien wat de toekomst brengt met die zender 🙂
Reputatie 2
Moesten ze allemaal beginnen het zelfde doen dan zou het mss wel eens kunnen veranderen !
We kunnen niet nogmaals de discussie starten over de structureel en commercieel foute marktsituatie, maar we kunnen als klanten eigenlijk niets doen.
Ik ga nu naar Telenet omdat ik niet echt naar de prijs moet kijken, maar ik ga tegen mijn zin omdat ik mij daar uitgebuit zal voelen omdat door de ongehoorde bundeling van hun producten, ik moet betalen voor zaken die ik helemaal niet wil. Maar ja; ik ben oud en kan er dus maar het beste van nemen, maar mij doet Telenet aan Apple denken, duur, maximale winst, desnoods met het scheppen van behoeften.
Niet dat PX zoveel beter is, maar daar wordt de klant toch minder die bundeling opgedrongen, maar daar zit ik voornamelijk met het probleem op vlak van TV (internet en vaste telefoon heb ik geen echt probleem) van de achterstelling als Vlaming met een beperkt HD aanbod en de kwaliteit van SD vind ik inferieur.
Reputatie 7
Badge +6
Ik ben toch ook benieuwd wat er met die boeketten gaat gebeuren. Ok BBC First komt erbij, maar waarbij? Wachten op de officiële mededeling: OK.
Ondertussen zit ik bv. wel met een boeket Entertainment, waarvan de inhoud steeds meer brol wordt: ik heb persoonlijk weinig aan M&S, en de zender ID is pas echt belachelijk: 99% heruitzendingen (al jaren lang van steeds de zelfde programma's) en op de koop toe worden die zelfde herhalingen nu ook nog eens uitgezonden op TLC, in het basispakket dus. ?????
AMC zendt meestal oudere films uit, met voor de liefhebbers alleen Fear the walking dead, een afsplitsing van The walking Dead van Fox.
Wat gebeurt er met BBC Entertainment als BBC First er komt, want beide zenden toch (dezelfde?) series uit.
Het boeket Entertainment NL is nu helaas een verpakking met een paar verwelkte bloemen in. Spijtig. Hopelijk komt daar nu toch vlug verandering in.

PS: riji: we zullen je missen hier en laat ons zeker eens weten hoeveel groener het gras aan de andere kant is.;-)))
Moesten ze allemaal beginnen het zelfde doen dan zou het mss wel eens kunnen veranderen !
Reputatie 2
Ik ga eind deze maand, na 6 maand PX maxi en 11, over naar Telenet, precies wegens het gebrekkig HD TV aanbod en de benadeling van Vlamingen.
Ik doe het omdat ik niet strikt budget gebonden ben, maar niet van harte.
Maar voor de Waalse hebben ze direct vervanging:June is niet meer te bekijken in het boeket entertainment FR en Multi Fr.
Ter vervanging start ELLE Girl HD.
😠
Reputatie 2
@evebxl: goed dat je dit aanklaagt, mij is het echter steeds duidelijker dat PX zich niets aantrekt van zijn (vlaamse) klanten en dit forum.
Reputatie 7
Badge +2
't Wordt nu wel tijd dat jullie stoppen met jullie misleidende reclame op de website. We zijn 3 september en nog steeds staat BBC Four, CBeebies op jullie verkoopsite http://www.proximus.be/nl/id_cr_multipackage/particulieren/producten/televisie/boeketten-passen/alles-in-1-boeket-multi.html. https://www.proximus.be/nl/id_cr_music/particulieren/producten/televisie/boeketten-passen/ieder-zijn-zin.html
Een ook de zender Mélody, hoewel die niet in mijn pakket zit??? En MyZen TV?? hoelang is dat al niet uit het aanbod verdwenen.

Verder staat ook het Nostalgie package bij het Multiboeket op deze pagina, en dat zit er bij mij ook niet in!!!

Ook de zenderlijsten zijn niet aangepast en vermelden Mélody in het music&culture boeket voor beide landstalen: https://www.proximus.be/dam/cdn/sites/support/en/pdf/tv-channels-flanders.pdf/tv-channels-flanders.pdf
https://www.proximus.be/dam/cdn/sites/support/en/pdf/tv-channels-brussels.pdf/tv-channels-brussels.pdf
Maar dan onderaan in kleine lettertjes: bij het multi NL zit Melody niet. Blijft misleidende reclame om het in het multiaanbod te zetten met de logo's van de zenders. Dat is gewoon om klanten op een onrechtmatige wijze te lokken.

Ook bij de pagina om je pack samen te stellen zit in het multiboeket het nostalgie aanbod.

Het is niet de eerste keer dat dit gebeurd en ik vind dat schandalig.:@ Dit wordt een klachtje bij FOD Economie wegens misleidende reclame als hier niet snel een verklaring voor komt! Of is dat de situatie voor de toekomst? Dat het multiboeket gewoon aangepast wordt met de Nostalgie zenders (in het Frans, d'ailleurs), maar dat dat weer nog niet deftig is gecommuniceerd?

Trouwens, voor wie het interesseert: het boeket entertainment lijkt niet meer als aparte optie beschikbaar volgens de website.
In Nederland is er al een provider die a la carte aanbied: https://www.knippr.nl en die lijkt op het eerste zicht toch geen schok door het medialandschap van Nederland te hebben gebracht. Per zender betalen is gewoon duur.

zoals ik hier al zo dikwijls aangehaald heb dat dit zou duur uitvallen, het is een vicieuze cirkel hoeveel klanten ga ik hebben die deze of deze zender willen en pas als er klanten genoeg zouden zijn kan je de prijs drukken maar dat weet je niet op voorhand en dus moet je kan je de prijs in het begin ook niet echt laag houden want als er niet genoeg zijn ga je er sowieso onderdoor dus ......
Voor een TV provider zoals Proximus & TN die al jaren bezig zijn , is het al iets eenvoudiger om daar een idee over te vormen.
Reputatie 2
0,99 euro/zender is inderdaad nogal duur
maar wat een aanbod aan HD-zenders:

Reputatie 6
Badge +3
In Nederland is er al een provider die a la carte aanbied: https://www.knippr.nl en die lijkt op het eerste zicht toch geen schok door het medialandschap van Nederland te hebben gebracht. Per zender betalen is gewoon duur.
Reputatie 7
Badge +2
Je mag dromen Elsa, maar het zal er helaas niet van komen. Ik vrees dat we eerder richting grotere pakketten gaan: bv alle sport in één pakket (er zijn geruchten dat Eleven Sports met een derde zender start in België in het najaar) en alle entertainment in één pakket. De vraag is of dat gezien de drie regio's van PX zo makkelijk zal gaan om dat evenwichtig te maken. Maar in het entertainment pakket zouden ze dan bv Fox, BBC First kunnen stoppen voor de Nederlandstaligen.
't is maar een droom van mij hé 😉
Reputatie 2
Dit is natuurlijk heel goed Elsa, maar dit is Nederland en.... daar heb je misschien niet een overheid die rechter en partij is....
ik hoop dat het ooit eens zo ver komt dat je per zender kunt betalen zodat je zelf de keuze kunt maken
wat min of meer hier voorgesteld wordt:
▬► https://www.rijksoverheid.nl/documenten/kamerstukken/2016/07/13/kamerbrief-over-vergroten-keuzemogelijkheden-televisiezenders
▬► https://www.bright.nl/nieuws/straks-bij-alle-providers-zelf-tv-zenders-kiezen
Reputatie 2
De deelboeketten zijn inderdaad nog een voordeel tegenover TN, maar als daar steeds minder inzit, stelt dat ook niks meer voor. Waarom geen meerprijs per extra zender? Ik weet dat die discussie hier al eens gevoerd werd, en daar is toch niks uitgekomen. TN is zelfs de andere richting uitgegaan.

Ik zou niet zover gaan als meerprijs per zender: vergt complex beheer (technisch, facturatie...) en wellicht zal het argument spelen dat sommige zenders individueel geen voldoende afzet zouden hebben om leefbaar te zijn... Maar Telenet maakt er echt wel een zootje van met het combineren van zenders met andere diensten (uitgesteld kijken, overal kijken) in één pakket (PLAY MORE) en het verplicht nemen van pakket met ALLE sporten, terwijl slechts een heel kleine minderheid voor meer dan 1 sport extra wil betalen en ik ben ervan overtuigd dat voor heel wat voetballiefhebbers het extra betalen voor buitenlands voetbal niet gewild is. Minister Peeters zou dit beter ook eens bekijken als het om hoge prijzen gaat: klanten doen betalen voor zaken die ze helemaal niet willen!
Och ja, waar heeft een mens nog iets te zeggen, het is enkel betalen en je mag al blij zijn dat je niet nog meer moet betalen.
Reputatie 6
Badge +1
Ook gelezen op een ander forum dat Lacht op 15 september stopt. Zender stelt wel niet veel voor, maar weer één minder in het boeket. Als het zo doorgaat dan zit er in elk boeket nog maar één zender. Is dan wel duur!
Reputatie 7
Badge +1
De deelboeketten zijn inderdaad nog een voordeel tegenover TN, maar als daar steeds minder inzit, stelt dat ook niks meer voor. Waarom geen meerprijs per extra zender? Ik weet dat die discussie hier al eens gevoerd werd, en daar is toch niks uitgekomen. TN is zelfs de andere richting uitgegaan.

Reageer