Time based mobiel internetgebruik

  • 21 October 2015
  • 9 reacties
  • 152 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1
  • Practitioner
  • 74 reacties
Op de factuur bij mobiel internet staat er dat er ongeveer een 500MB verbruikt is (wat klopt) maar bij time based staat 91u en nog wat minuten (wat niet klopt). Is die tijdsmeting eigenlijk betrouwbaar of zet mijn gsm z'n 4G niet uit wanneer ik dat wil? Het is een Lumia 735, gekocht bij Proximus.


Weet iemand hier een antwoord op?

9 reacties

Ik dacht hier al ergens gelezen te hebben dat er een vertraging kan opzitten van 8 uur om alles aan te passen, zou het dit niet kunnen zijn!
Reputatie 1
Badge +1
Wel, het komt er eigenlijk op neer dat ik eigenlijk mijn 4G niet veel gebruik, ik weet zeker dat ik er geen 91u lang gebruik van gemaakt heb. De andere maanden kunnen wel ongeveer kloppen (ongeveer 20u).
Tip: anders vlug een via => https://twitter.com/proximus/with_replies" target="_blank <= je probleem stellen en daar krijg je vlug hulp ook.
Reputatie 1
Badge +1
Ik heb geen twitter... Dus ja, ik zal wel afwachten, niet zo een groot probleem maar wel vreemd.
Beste,
het is best om uw mobiele data steeds uit te zetten wanneer u deze niet gebruikt. Ook al maakt u gebruik van een Wi-Fi verbinding.
Applicaties kunnen automatisch updates maken die ook het internet verbruiken. Om dit te vermijden, zet u uw mobiele data best af of zet u de auytomatische updates in uw toestel af.
Met vriendelijke groeten,
Jessica.
Ik moet daar ook altijd aan denken om dat iedere keer af te zetten, want je dataverbruik vliegt er zo door zonder je het weet!
Reputatie 1
Badge +1
Dat is net het vreemde, het valt echt op als de mobiele data aan staat op Windows Phone en ik zet hem dan ook altijd uit. In ieder geval, ik zal er eens goed op letten, wie weet heb ik hem inderdaad vergeten uitzetten (wat werkelijk vreemd zo zijn...). De automatische updates staan uit en het gebruik van mobiele data is beperkt op mijn gsm.
Reputatie 7
Badge +1
Je moet inderdaad oppassen, als je bv. bij Samsung/android de 'slimme netwerkwissel' ingeschakeld hebt. Die schakelt nl. automatisch over naar 4G als de Wifi-verbinding zwak is of even uitvalt. Dan best geen app. updates doen of zwaardere bewerkingen doen. Een speedtest op 4Gbv. sleurt sos al gauw meer dan 200MB binnen. Als ik thuiskom schkelt mijn smartphone dan soms niet over naar Wifi en blijft op 4G hangen. Ook applicaties met locatiefunctie verbruiken veel op de achtergrond. Best je locatie/GPS uitschakelen als je die niet écht nodig hebt ook al vragen bepaalde apps van die in te schakelen.
't is bij mij ook al gebeurd dat ik dacht alles uitgezet te hebben en dat het toch niet zo was, 't is vlugger gebeurd dan je denkt !

Reageer