tijd voor uitrol Bbox3 update

  • 11 September 2015
  • 7 reacties
  • 397 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1
  • Practitioner
  • 74 reacties
Weet iemand hoe lang het maximum duurt voordat de update van een Bbox3 naar alle lijnen gepusht is? Want mijn Bbox3 heeft nog steeds niet de meest recente versie van de firmware... Bij de Bbox2 kon dat telefonisch gepusht worden, kan dit nu ook of niet?

7 reacties

Normaal gebeurt dit automatisch en niet bij alle klanten tegelijk.


Je kan dit vragen aan de PX medewerkers via - https://twitter.com/proximus/with_replies" rel="nofollow" target="_blank waar je vlug een antwoord zult krijgen.


kan natuurlijk ook via één van deze wegen zoals opgegeven op hun site:

Proximus op de sociale netwerken:

- https://twitter.com/proximus/with_replies" rel="nofollow" target="_blank

- https://www.facebook.com/proximusBe/posts_to_page" rel="nofollow" target="_blank

- http://forum.proximus.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blank

(! op deze sociale netwerken best gebruik maken van een privé bericht om je privé gegevens door te sturen aan de Proximus medewerkers

Of telefonisch

- http://support.nl.proximus.be/app/contact" rel="nofollow" target="_blank



Als je eventueel antwoord krijgt via één van deze wegen, kan je deze hier altijd posten, interessant voor andere forumlezers die vroeg of laat in dezelfde situatie kunnen verkeren.
Reputatie 1
Badge +1
Ik heb via het forum contact opgenomen met 'onze medewerkers' en ik heb dit antwoord gekregen.


'Op dit moment zijn er verschillende firmware versies van de Bbox3 , de betrokken dienst werkt aan een nieuwe firmware de datum wanneer deze beschikbaar wordt is echter niet gekend.'


Aangezien ik soms problemen heb met wifi kreeg ik ook nog deze link om eens te raadplegen: http://support.nl.proximus.be/app/answers/detail/priv%C3%A9/internet/internet-thuis/problemen-en-updates/a_id/10218/c/1284,1349,1352,1664
er komt een algemene software die zal de zelfde zijn voor alle bbox3's dus gewoon geduld en afwachten
Wat je wel kan proberen is de bbox3 een ► http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetBbox3" target="_blank◄ geven om zo te proberen de recente software binnen te halen.


welke software versie staat er nu op bij u!


en ook nog proberen van je wifi kanaal op een vast kanaal te zetten ipv automatisch kan ook helpen en proberen wat het best gaat kanaal 1 of op kanaal 6 of op kanaal 11


Of de 5Ghz band gebruiken als je kan ipv de 2,4 GHz band (als je wifikaart deze band ondersteunt en je die terugvindt in de lijst met beschikbare netwerken op je pc, laptop, tablet, smartphone ....
Reputatie 1
Badge +1
Op dit moment heb ik versie 6.28.120A .


Ik heb al enkele keren een factory reset geprobeerd in de afgelopen weken, maar geen resultaat.


Verder houd ik het kanaal in de gaten en verander dat soms als het nodig is. Waarschijnlijk ligt het gewoon aan het feit dat als de Bbox3 zichzelf herstart ik hem gewoon eens zelf nog moet herstarten, dan lijkt het beter te gaan met de wifi. Sinds enige tijd herstart hij zichzelf ook minder dus dat is zeer aangenaam.


De 5Ghz band heb ik uitgeschakeld, mijn pc ondersteund die toch niet.
Iedereen heeft inderdaad niet dezelfde versie op de bbox3/S staan, maar er schijnt een universele versie aan te komen die voor alle bbox'en dezelfde zijn, wait and see ;-)


Als de bbox regelmatig herstart (dus niet enkel omdat de dsl wegvalt) dan zou je mss toch best eens de bbox3 laten omruilen
Reputatie 1
Badge +1
Ok, ik zal geduldig afwachten :)


Ik heb al eens een nieuwe Bbox3 gekregen, en dan was het een lange tijd beter, begon het terug en nu is het terug beter. Als het nog eens voorvalt zal ik een nieuwe proberen te bemachtigen :-)

Reageer