Test uw Belgacom lijn...

  • 6 July 2012
  • 50 reacties
  • 29131 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Voortaan kunnen Belgacom klanten zélf hun lijn testen via de e-Services!
We informeren u over de algemene status van ons netwerk en doen een gedetailleerde test van uw Belgacom lijn. Zo controleren we onder meer de configuratie van uw modem en de kwaliteit van de verbinding.

Dankzij de lijntest zijn Belgacom klanten beter geïnformeerd in geval van problemen en wordt het eenvoudiger om hulp te vinden.

Probeer het zelf via de e-Services (onderdeel “Mijn administratie”) of via de rechtstreekse link https://admit.belgacom.be/eservices/wps/myportal/myAdministration/mySelfRepair

Vriendelijke groeten,
Eva van Belgacom

50 reacties

Reputatie 2
Badge
Elsa,




Dus dan zat ik er toch nog niet zo ver naast hé, maar wat wordt er getest van instellingen that 's the question !!

groetjes,


Ik loop niet hoog op met die test want bij mij heeft het in totaal een 6 maanden geduurd vooralleer mijn probleem was opgelost.


Bij mij was de test steeds ok als ik dit deed via een klacht op "e-services".

Heb het zelf 1x gedaan en het was gedaan met spelen, ik werd teruggebracht op 9 mbts (repair).

Na enkele telefoontjes zag de technische dienst dat er blijkbaar toch iets mis was met mijn lijn. (hetgeen ik al lang wist)

Enkele techniekers gezien want BGC gaat er in de eerste plaats van uit dat de fout bij u ligt.

Het probleem was dat het laatste bijgebouwde huis in de straat op dezelfde lijn zat als ik. Ik ga ervan uit dat eerst de lijnen worden uitgemeten alvorens een aansluiting

te maken (dit vormt blijkbaar een probleem dat tegen 2014 zou moeten verholpen zijn).

Hetgeen ik eigenlijk niet verstond is dat men bij mij aan de staat is komen graven en niet bij de laatst aangeslotene want daar is het probleem ontstaan.

Ook moesten er 2 andere draadjes gebruikt worden ????? Dus als dit nog enkele keren voorvalt is het gedaan voor mij want als ik mij niet vergis zitten er een 6 tal draadjes in de kabel.


Mvg

Roland





In ieder geval bedankt om ons op de hoogte te willen houden Eva.

groetjes, Elsa
Een update ivm jullie posts :

Iedereen zou ondertussen een lijntest via de e-Services moeten kunnen doen.

Jullie moeten niet via jullie eigen internetaansluiting verbonden zijn om de lijntest te kunnen doen.
Indien jullie bv. toegang tot de test hebben via een computer van iemand anders, op het werk, enz. of via een FON-verbinding, dan kan dit ook.

Er is een mobiele versie voorzien, maar we kunnen nog geen lanceringsdatum meedelen (ter info: zal in 2013 zijn).

Om de test te draaien, moet de modem actief zijn.
Wanneer de modem niet aanstaat, zal de test aangeven dat de verbinding niet functioneert zoals het hoort.

Jullie dienen de instructies te volgen die in de test zijn vermeld:

Bv. soms worden jullie verzocht de kabel van zijn modem te controleren en de test opnieuw te doen.
o Indien het resultaat hetzelfde is (fout), moeten jullie ons opbellen.
o Indien het resultaat nu verschillend is (geen fout), is het probleem verholpen en is geen actie vereist.


Voor in de toekomst werken nu al aan een nieuwe en uitgebreide versie van de lijntest.
Details kunnen we nog niet geven, maar in de mate van het mogelijke houden we u via deze forums op de hoogte.
Intussen verwelkomen we uw feedback, zodat we deze tool met uw hulp verder kunnen verbeteren.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Je bent nog maar 3 dagen verder dus nog wat geduld hé xenne ;-)
vandaag zou technieker me bellen voor feedback na z'n interventie van zaterdag maar niemand gehoord, dan toch een minpuntje

de lijntest kan ik nu terug uitvoeren en geeft als resultaat : Geen problemen aangetroffen

sinds de nieuwe modem idd geen rare fenomenen meer gehad... enkel de hotspot moet nog in gang schieten

mvg
ja, tuurlijk.... maar dit gebeurde toch maar heel zelden.... heb dat misschien een keer of 2 voorgehad de laatste 14 dagen.... verder merkte ik ook wel dat mijn profiel vaak op rare waardes stond, bv 50/2 of 50/1 .....

mvg
Die disconnects die je had, gaf dit dan geen storing in het beeld ?

groetjes, Elsa
voorlopig kan ik de test nog niet doen, er staat nog steeds :

We werken aan een oplossing voor uw probleem

Belgacom is op de hoogte van een probleem met deze lijn en er wordt aan een oplossing gewerkt.
Voor meer informatie, contacteer ons op het gratis nummer 0800 22 800.

tsja, ik ben alles behalve zeker dat het aan de modem lag zenne... 't is meer een gok van de technieker (hij vond hem heet staan), als je dan toch gokt dan is de modem vervangen al gauw de eerste keuze (want snel vervangen).... altijd lastig om een probleem op te lossen dat maar af en toe opduikt. soit, hij zal me dinsdag terugbellen om te vragen of ik nog problemen gehad heb, we zien dan wel verder

mvg



En Xenne, als je de test nu opniew doet is alles nu OK ?


Nog een opmerking:

Je ziet Xenne dat het dagelijk spanningsloos zetten niets te maken heeft met defect gaan van de bbox want ik doe dit al jaren iedere avond en morgen en nog niks voor gehad.

Maar ik zou nog afwachtern want mss was uw modem niet defect hé ;-)) en gaat deze nieuwe nu nog vlugger kapot :-))

groetjes, Elsa
technieker is ondertussen gepasseerd, en heeft een nieuwe bbox2 geplaatst ... is nu al mijn derde op 2 jaar ...

heeft eigenlijk niets uitgemeten, in de veronderstelling dat het wel de modem zal zijn...

we zullen het opvolgen.... ook de facturatie zal ik moeten in de gaten houden want ik zou de eerste niet zijn dat ze een kost aanrekenen daarvoor

Hardware Version 15



































VDSL line status SHOWTIME
Downstream line rate 50192 kbps
Upstream line rate 6048 kbps
Downstream Training Margin
19.4 dB


toch wel zeer snel geholpen, waarvoor dank

mvg
Dat kunnen disconnects zijn maar aangezien je er nog niet veel van ondervonden hebt bvb onderbrekingen in het beeld zal er niet veel aan de hand zijn en je kan daarvoor ook bellen naar 0800 22 800 tot 22u daar gebeurd een meer uitgebreider test voor de operators die dan wel kunnen zien of er iets serieus aan de hand is.

Omtrent die test kan je het zo bezien gebruik hem als je denkt of ondervindt dat er mss iets aan de hand is, je gaat tenslotte ook niet alle dagen bij je huisarts om je eens te laten checken hé en met je auto ga je ook niet dagelijks naar de garage om te zien of er mss iets zou kunnen aan mankeren.

Het mooiste vorbeeld is dit van Xenne, die had al iets opgemerkt en dan kan je zon'n test doen maar het draait dan meestal zo uit dat je toch contact moet nemen met de helpdesk 0800 22 800.

Maar je hebt bij geval van twijfel weer een controle mogelijkheid meer zonder dat je direct naar de telefoon moet grijpen, alhoewel !!!!

Ik denk dat je met het invoeren van die zelftest nog langer zal moet wachten aan de telefoon, hopelijk kijken er niet teveel mensen naar die post hier op het forum om dit nieuw speelgoedje uit te testen

!-) :-)) groetjes, Elsa

PS: Zie ook => Fon hotspot is down : https:///posts/20bac53a1b" target="_blank
Reputatie 2
Badge
ik kan idd wel tv kijken maar dat display blijft zo

en wat met die lijntest aub
En doet hij zijn volledige factoryreset of anders gezegd na de factory reset kan je weer normaal TV kijken toch ?

En als dit zo is, zal er wel een defect aan je display sturing zijn in je decoder gewoon eens melden aan 0800 22 800 en zal je mss een andere mogen halen .
Reputatie 2
Badge
@Elsa, ja zeker 5x herdaan....blijft hetzelfde
ik hoop dat de technieker snel afkomt omdat ik nog andere dinges te doen heb vandaag, sinjoor71...

't is niet dat ik geen internet / tv heb.... maar blijkbaar is er een 'probleem' met mijn lijn, dat werd me gemeld door deze test...
eigenlijk zelf weinig ongemak ondervonden daarvan... af en toe staat mijn profiel wel op 50/1 ipv 50/6 (terug oké na herstart modem).. en soms ook al eens een disconnect bij het internetten of tv kijken (maar niet frequent)

en het is net dit dat de operator meteen merkte, dat ik met disconnects op de lijn zat, vandaar de technische interventie

mvg
Heb je dit nog na een factory reset ?
Reputatie 2
Badge
@xenne, heb ik al meerdere keren uitgevoerd en test blijft altijd gelijk

ik heb zelfs nog 1 probleem met decorder zie foto en dit heb ik elke keer als ik opname bekeken heb opgenomen bij belgacom
Reputatie 7
Badge +1
Werk jer nu met een 3G-stick Xenne ? of met je smartphone of tablet?
doe eens wat er staat.... modem herstarten en test nog eens uitvoeren

als fout blijft bel dan ook maar eens naar de 0800 22 800, uw lijn wordt dan nog eens getest en dan kan de operator direkt zien wat het probleem is

bij mij was het iig direkt, ik zie al wat het probleem is en dat er een technieker moet komen.... 't is nu te hopen dat hij snel afkomt

mvg
Reputatie 2
Badge
goeie middag,

hier zelfde probleem

Analyse van de lijn

[/b] [/b][/b]

Probleem aangetroffen

[/b] [/b][/b]
Er werd een probleem met uw lijn vastgesteld.
Wellicht kunt u het probleem zelf oplossen door de bekabeling van uw modem na te kijken en door de modem te herstarten. Klik http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14455" target="_top voor meer info.
Vervolgens kunt u deze test opnieuw uitvoeren. Indien u de bovenvermelde handelingen reeds uitgevoerd hebt, dan raden we u aan om de klantendienst te contacteren via het gratis nummer 0800 22 800.
is dit betrouwbaar?
grtn
nav van deze test ben ik dus in blije afwachting van komst technieker, al wat pintjes koud gezet...

als ik nu de test nog eens probeer te doen komt er op:

We werken aan een oplossing voor uw probleem

Belgacom is op de hoogte van een probleem met deze lijn en er wordt aan een oplossing gewerkt.
Voor meer informatie, contacteer ons op het gratis nummer 0800 22 800.

ik laat nog weten wat hij of zij te zeggen had

btw, het zou ook wel leuk zijn mocht deze test melden als er evt een upgrade naar vdsl2 mogelijk is bij mensen die nog op adsl zitten dan

mvg
Ja dat hebben ze speciaal voor mij gedaan he xenne ik ben niet gelijk iedereen hé

;-))

:-))

Aan allen een goed weekend,

Elsa
de modem moet aanstaan, moet geen bbox zijn...

werkt die rechtstreekse link ook niet ?

https://admit.belgacom.be/eservices/wps/myportal/myAdministration/mySelfRepair" rel="nofollow

nu zie ik wel dat er op bevriend forum ook veel zijn bij wie het niet gaat

via e-services staat het bij mij ook in de rubriek administratie, maar ziet er wel iets anders uit dan bij Elsa

mvg
Dus als ik het goed begrijp werkt deze test dus niet bij mensen die geen BBOX hebben staan ?
Badge +1
@pjetter Ik heb net hetzelfde. Ik vind dit ook nergens terug in de e-services. Eva zegt dat je dit moet vinden onder mijn administratie. Ik vind dit daar niet onder. En Elsa zeg bij mijn support maar die mijn support zie ik niet staan.

Reageer