Terugvinden van Gebruikersnaam en wachtwoord

  • 31 January 2012
  • 6 reacties
  • 4112 Bekeken

Hoe of waar kan ik de gebruikersnaam en paswoord terugvinden om mijn b-box2 in te stellen om verbinding te maken met internet?

mvg Lieven

6 reacties

Beste Lieven,


in principe haalt de Bbox alle gegevens (behalve beveiliging voor draadloos gedeelte!!) automatisch binnen. In sommige gevallen lukt het niet en dan kan het gebeuren dat je deze gegevens manueel moet ingeven.

Meer info over beveiliging voor draadloos gedeelte : http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/12363/


Mvg

Eva van Belgacom
Best toch zorgen dat je uw gegevens bij de hand hebt het hangt af van de firmware die op je bbox2 staat bij de laatste firmware verloopt de ZTC blijkbaar gelijk een fluitje van een cent; maar toen er bij mij nog de vorig firmware opstond deed de ZTC niet altijd zijn werk zoals het moest in ieder geval ZTC of geen ZTC je moet wel achteraf je passphrase wel nog invoeren na een Factory Reset?

Mvg
Ok, bedankt !!

Zal ik deze avond eens proberen :-)
de bbox2 is een Zero Touch Configuration device, hij gaat zijn dus eigen configureren, op voorwaarde dat het een bbox2 is, en de VLAN20 aanstaat.

dit kan wel een tijd duren, dus laat hem even die ZTC sessie rustig afwerken. je kan natuurlijk ook nog manueel de login/pass ingeven

mvg
Dus in theorie moet ik nadat ik mijn router/modem gereset heb, deze gewoon zelf zijn gegevens terug laten ontvangen door ZTC? Of moet ik hiervoor toch nog eerst de gebruikersnaam en paswoord ingeven?

En op die manier heb ik dus terug een standaard installatie en zijn al mijn aanpassingen in de router/firewall teniet gedaan?
in de welkomstbrief die u destijds ontvangen hebt

edoch, kan u de gebruikersnaam ook terug vinden via e-services, al u daar kijkt bij 'mijn verbindingen' zal er iets staan als bv:
fcxxxxx internet favorite (waarbij fcxxxxx uw gebruikersnaam is)
paswoord kan je daar ook wijzigen via de link Het paswoord wijzigen

dit gezegd zijnde, normaal gaat de modem zich automatisch configureren via ZTC

mvg

Reageer