Terugspoelen werkt niet meer

  • 5 November 2014
  • 20 reacties
  • 516 Bekeken

Badge
DE reden om digitale tv te nemen was indertijd dat je een programma kon pauzeren en terugspoelen.


Wel nu, dit gaat hier sinds enkele dagen niet meer. Wij zitten nog aan tafel wanneer Dagelijks Kost begint


dus zet ik de decoder al aan en wanneer we dan in de zetel ploffen spoel ik terug om het programma te bekijken.


2x, 16x en 64x staat er dan wel, maar het beeld spoelt niet terug, ik krijg gewoon een schokkerig vertraagd beeld te zien. Zelfs niet eens achteruit lopend.


Zijn er meer mensen die hiermee te meken hebben? Ik heb een V3 decoder en heb de stekker al uitgetrokken maar dat verandert niets,









20 reacties

Mss toch eens een ⌘▬► factoty reset proberen


kijk ook eens of je schijf niet te vol is, best minimum 10% vrij houden.
Hallo Lieve,
Kan je me je telnr/lijnr van je vaste internetverbinding in privé doorgeven ajb? Ik kijk het dan na.
Mvg, Selvam
Badge
OK , ik heb je een pb gestuurd.


Ik merk ook dat in de TV gids bij de HD zenders 'no information' staat. Terwijl bij de nietHD zenders wel de programma's vermeld staan.


Dit is misschien een ander probleem, maar ik vermeld het er maar meteen bij.


Die TV-Gids problemen blijven maar naar boven komen !


Hou ons op de hoogte Lieve hoe het afloopt en je probleem opgelost wordt, een recentere decoder, bv de V5, zou ook al een mooie oplossing zijn ;-)
Beste Lieve,
Ik zie 1 decoder online en een ander die duidelijk herstart moet worden. Kan je ze alle 2 eens uitzetten (stroom uit) en dan terug aanzetten zodat ik opnieuw een meting kan doen?
Met vriendelijke groeten,
Selvam
Badge
Ik heb gemerkt dat ons tv programma werd onderbroken. Ook internet viel weg. Dat zijn jullie dus die aan onze lijn bezig zijn?


Net tijdens Thuis ...


Ik ben nu een factory reset aan het doen. Hopelijk kunnen we nog een stukje van Volt meepikken. Want dat wilden we perse zien.
Beste Lieve,
Deze meetingen hebben geen invloed op je signaal. Heb je de decoders gewoon uit de stroom gehaald of heb je een reset gedaan? De bedoeling is gewoon stroom uit en daarna stroom in.
Met vriendelijke groeten,
Selvam
Badge
@Elsa:


de factory reset heb ik gedaan en we kunnen terug tv kijken. Terugspoelen nog niet gelukt.


Ik merk wel dat toen ik wat geheugen wilde vrijmaken , er niets op de harde schijf lijkt te staan en toch is er 0% beschikbaar .


Ik ga hem omruilen voor een klein decoderke zonder harde schijf. Ander en beter!




Reputatie 6
Badge +2
Dan kun je dan wel geen programma's live terugspoelen noch pauzeren, zou je dan niet beter omruilen voor een V5?


Die V3 decoders zijn echte ondingen geworden en zou best zo vlug mogelijk omgeruild worden, net zoals een rotte tand die moet verwijderd worden.
@Lieve



@Elsa:


de factory reset heb ik gedaan en we kunnen terug tv kijken. Terugspoelen nog niet gelukt.


Ik merk wel dat toen ik wat geheugen wilde vrijmaken , er niets op de harde schijf lijkt te staan en toch is er 0% beschikbaar .


Ik ga hem omruilen voor een klein decoderke zonder harde schijf. Ander en beter!



je netadapter van de V3 decoder zal inderdaad defect zijn (spanning iets te laag)


@Alexander



Dan kun je dan wel geen programma's live terugspoelen noch pauzeren



wie zegt dat of heeft er u dat wijs gemaakt !!!!


je kan met de V5 mini geen PVR opnames doen, dus geen opnames op harde schijf (omdat er geen harde schijf inzit) , en daardoor geen serie opnames, maar je kan ze wel episode per episode opnemen dat wel in nPVR (30 dagen)


Dus enkel programma's kan je in nPVR opnemen 30 dagen en series enkel episode per episode zoals je een gewoon programma opneemt en voor de rest lan je alles doen zoals iedere andere decoder als dev3 - v3b - v4 - v5.


bijkomend voordeel maar 4€/mnd ipv 8€/mnd voor de andere decoders(v3 - v3b - v4 - v5)
Reputatie 6
Badge +2
Ik heb altijd geweten dat programma's live terugspoelen en pauzeren via de harde schijf gaat en dus een decoder die geen harde schijf bevat kan dus dus 2 functies niet vervullen tenzij dat dat eveneens via de server zou gaan dan is het natuurlijk iets anders.
Badge
Ik heb bij onze 2 de TV ook nog een jongere v3 maar dat is een gekochte, dus die kan ik niet omruilen, maar deze gehuurde V3 ga ik dus voor een v5 mini omruilen. ( moet nog wel uitzoeken hoe ik dat moet aanpakken. Zal even langs de Proximus winkel moeten gaan vrees ik)
@Alexander


Er bestaat nog ander geheugen ook dan een harde schijf hé !

Ik heb bij onze 2 de TV ook nog een jongere v3 maar dat is een gekochte, dus die kan ik niet omruilen, maar deze gehuurde V3 ga ik dus voor een v5 mini omruilen. ( moet nog wel uitzoeken hoe ik dat moet aanpakken. Zal even langs de Proximus winkel moeten gaan vrees ik)



In de Proximus winkels weten ze al heel goed dat die v3's niet meer meekunnen met de nieuwe software en achterhaald zijn en ze weten ook heel goed dat er talrijke problemen zijn met deze decoder .


Ook des temeer aangezien ik op andere media op het internet al gelezen heb dat de medewerkers zelf aan zo'n probleemklanten zelf voorstellen om de v3 om te ruilen door een recente decoder.


Plus je kan het feit aanhalen dat je de v5-mini wilt ipv de v3 omdat je toch geen PVR opnames doet op harde schijf en daardoor een mini volstaat voor u en dat je maar 4€/mnd moet betalen ipv 4€/mnd.
Hou er wel rekening mee bij een v5-mini die enkel in npvr kan opnemen,dat je niet alle zenders in nPVR kunt opnemen:


deze die je in nPVR kunt opnemen zijn:


Nederlandstalige zenders: 2BE, 2BE HD, Acht, Canvas, Canvas HD, Cartoon Network NL, Dobbit, één (VRT), één HD, Eurosport, Kanaal Z, Ketnet, Lacht, Nickelodeon, Nick Junior, NPO 1, NPO 2, NPO 3, VIER, VIER HD, VIJF, VIJF HD, Vitaya, VTM, VTM HD en VTM Kzoom.


Franstalige zenders: AB3, AB4, Action, Canal Z, Cartoon Network FR, Club RTL, Club HD, Escales, Eurosport, France 2, France 2 HD, France 3, France 4, France 5, France 24, La Une (RTBF), La Une HD, La Deux, La Deux HD, La Trois, La Trois HD, LCI, Nickelodeon, Nick Junior, Plug RTL, Plug HD, RTL-TVI, RTL-TVI HD, TF1, TF1 HD, Ushuaïa en Ushuaïa HD.
Badge
Dat is geen probleem. Ik kijk toch enkel naar de standaard zenders.


Ik hoor net dat je bij huur van een 2de huurdecoder altijd slechts 4€/m betaalt, v5 mini of v5 maakt dan niet uit. Voor mij niet van toepassing, maar voor wie er wel 2 huurt wilde ik dit toch maar even meegeven.
Badge
quote Selvam:



Beste Lieve,


Deze meetingen hebben geen invloed op je signaal. Heb je de decoders gewoon uit de stroom gehaald of heb je een reset gedaan? De bedoeling is gewoon stroom uit en daarna stroom in.


Met vriendelijke groeten,


Selvam





Ik had dit berichtje niet gezien. Sorry.


Maar alles is weer OK. Bedankt.


Een vraagje heb je om de stroom uit te schakelen de stekker uit het stopcontact getrokken ? Ik vraag dit omdat het bij een factory reset niet in orde gekomen is!
Badge
Ja, stekker uitgetrokken. Zowel van bbox als decoder. Eerst bbox2 laten opstarten en dan de stekker van de decoder weer ingestoken.


Alles werkt nu weer.




Ik had dit vermoeden omdat het met een factory reset niet werkte en daarom dat ik altijd aanraad om via de stekker de decoder te rebooten en niet via de knop vooraan of bij de andere decoders met de schakelaar achteraan omdat dit een rol speelt voor de voedingsadapter

Reageer