Teletext ondertitels lopen voor.

  • 15 February 2011
  • 19 reacties
  • 2134 Bekeken

Het bekijken van een opgenomen programma en dan teletext opzetten om ondertiteling te hebben geeft een probleem. De ondertitels lopen voor op het beeld en dat is vrij storend. Ik heb dit zowel op EenHD als op Een. Dit probleem heb ik al eens eerder aangekaart en dan is er mij gezegd dat rond nieuwjaar de oplossing er zou zijn met een nieuwe software update. Er zijn ondertussen verschillende updates geweest maar nog steeds is daar geen oploossing voor gevonden. Enig idee wanneer dit in orde komt?

19 reacties

Goede opmerking, heb ook dit probleem (op 2 vershillende decoders) , ik vermoed at er nog gebruikers zijn met dit probleem?
Bij mij ook, ik denk trouwens iedereen.
Hier ook. Ik moet wel zeggen, vroeger (met kabel) had ik geen teletekst bij een opname, dus het is al beter...
Beste gielenje,

Dit is inderdaad een gekende bug, en werd al meermaals ter verbetering doorgegeven aan de softwareontwikkelaars. Volgende de laatste informatie, zou deze bug moeten opgelost zijn in de opkomende software release. Deze wordt verwacht in Q2 2011.

Met vriendelijke groeten,

Eva.
Dat is duidelijke taal Eva waarvoor dank. Jean.
Wij hebben hetzelfde probleem met de ondertitels van opgenomen programma's. Menigmaal hebben wij hiervoor contact genomen met de klantendienst. De ene spreekt van een bug die opgelost zou worden in een upgrade van eind januari. In maart liepen de ondertitels helaas nog steeds voor. Nogmaals contact opgenomen met de klantendienst. Geen bug volgens de medewerker maar iets waar hij nog nooit van hoorde. We kregen een code en mochten een nieuwe decoder gaan halen. Nieuwe decoder geplaatst en hoezee, de eerste opnama konden we bekijken mét ondertitels. Een zege voor slechthorende mensen die niet kunnen liplezen. De dag nadien was het alweer om zeep. Ik dacht dan het probleem gevonden te hebben omdat ik serieopname gebruik. Man bijt Hond opgenomen en de ondertitels liepen gelijk. Maar bij thuis was het alweer mis dus mijn theorie van de serieopnames klopt ook al niet meer. En we zitten alweer naar opgenomen programma's te kijken zonder écht te kunnen volgen wat er gezegd wordt. Wij wachten dus op de opkomende software release in Q2 2011,... wanneer dat mag wezen weet ik niet. Mijn maandtelling verloopt ietske anders.
Reputatie 7
Badge +1
Tussen 1 april (Tong uitsteken) en 30 juni.....maar 't is wel erg voor slechthorenden vind ik. Ze mogen er van mij wel wat spoed achterzetten !
Gisteren studio 1 opgenomen.

De ondertitteling via teletekst liep ongeveer 15 seconden

op voorhand.

Leuk is anders

Belgacom, wake up!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Reputatie 2
Badge +1
@Ranger:

Lees eens wat Eva postte op 16 februari?
AXS,

Ik hoop als u ooit een nieuwe wagen koopt hij na x verloop van tijd ook begint, te vertrekken voor je gas geeft, remt voor dat je de rem pedaal indrukt, als je link draait enkel na de 5keer hij naar links gaat. En dan zal ik ook naast u staan en zeggen met vriendelijke glimlach" Dit is inderdaad een gekende bug, en werd al meermaals ter verbetering doorgegeven aan de softwareontwikkelaars. Volgende de laatste informatie, zou deze bug moeten opgelost zijn in de opkomende software release " ,heeft u dat niet gelezen ?

the bull and the sh_t, Belgacom en diverse andere verkopen onafgewerkte producten aan de VOLLE prijs en wat mag de klant doen

betalen en stil zijn. Het excuus er komt (ooit) wel een patch uit is tegenwoordig eerder de norm dan een uitzondering. klanten zijn onbetaalde betatesters geworden. Vroeger werd er gevraagd of je een produkt wou testen tegenwoordig duwen ze het je strot in.

Dus ik verwelkom dan ook iedereen op deze forum om zijn gal te spuwen over deze feiten :)

My humble opinion,
Reputatie 7
Badge +1
Ja, met die teletekst is duidelijk nog iets mis; je kunt ook niet in de subpagina's bladeren. Is blijkbaar een aparte link.
Hey Marielowis,

Ik heb dit onderwerp enkele maanden geleden in de ideeënbus gestopt. Sinds het bestaan van nPVR (30 dagen) heb ik voor mezelf voorlopig een heel goede oplossing gevonden.
Een voorbeeld: Je wil naar de kampioenen kijken met gesynchroniseerde ondertiteling. Je programmeert EERST de kampioenen op één HD (PVR)en je programmeert DAARNA de kampioenen nogmaals maar deze keer op één(niet-HD). Het tweede programma wordt opgenomen en 30 dagen bewaard door Belgacom op hun server (nPVR). Als je daarna naar dit programma kijkt, dan loopt de ondertiteling hiervan perfect synchroon.

Je hoeft er alleen maar voor te zorgen dat het programma met ondertiteling wordt opgenomen met nPVR (30 dagen). Daarvoor dien je er enkel voor te zorgen dat je rond dezelfde tijd EERST een ander programma geprogrammeerd wordt (je hoeft er natuurlijk achteraf niet naar te kijken, je kan het nadien gewoon wissen).
Programma's die worden opgenomen met nPVR kan je niet in serie opnemen. Je zal het telkens opnieuw moeten doen programmeren.

Ik hen onlangs ook ontdekt dat de situatie ook kan omdraaien. Eerst programmeren in niet-HD en daarna programmeren op één HD en dan kan je in HD kijken naar de kampioenen met synchroon ondertiteling. Waaaaw :-)

Succes en hopelijk brengen ze dit snel in orde. Ik vind toch wel dat Belgacom "goe bezig" is de laatste tijd al moet ik ook toegeven dat dat ooit ander is geweest ....

Groetjes, Hugo

p.s. de kampioenen zijn gedaan maar het is een maar een voorbeeld. Met het programma "De laatste show" is er iets mis met de TV-Gids. Dit is ook al eens gemeld door iemand maar daar ik (ook) nog niets aan gedaan.
Hey Marielowis,

Dat verklaart natuurlijk ook waarom de ondertiteling bij jou toevallig soms ok was. Daarom is de volgorde van programmeren zo belangrijk.

Groetjes, Hugo
Het kan toch eenvoudiger zijn.

Het kan niet de bedoeling zijn bovenstaande manier te gebruiken

om teletekst gelijktijdig te laten afspelen bij opnames.
Reputatie 2
Badge +1
@RafS: ook medische apparatuur en autos hebben last van software issues en die worden heus niet altijd in de volgende release opgelost! Prioriteiten etc... en zeg nu eerlijk, welke andere dingen zou je liever eerst zien aangepast worden op BGCTV??
Reputatie 7
Badge +1
Niet-discriminatie en integretie van mensen met een handicap zou prioritair moeten zijn. Staat zelfs in het handvest van, de Verenigde Naties....daar sta ik zeker achter....;)
Reputatie 2
Badge +1
Volgens mij heeft BGC hier zelf al aangegeven dat ze eraan werken...? Toch logisch dat dit niet van de een op andere dag kan, of ben ik zo naief?
<quote="frank">
Dat vind ik raar want HD kan je immers niet opnemen op nPVR.
</quote>

Toch wel
Reputatie 7
Badge +1
Inderdaad, sedert half februari geloof ik. Maar enkel van EénHD, Canvas/KetnetHD en VTM HD. Dat zijn trouwens de enige Vlaamse HD-posten.

Van La UneHD, la DeuxHD gaat het niet. Allicht wél in Brussel en Wallonië. Communautair opgelost dus. Er wonen zeker geen Vlamingen in Wallonië en omgekeerd...

Reageer