Beantwoord

Telenet mail via Proximus op iPhone6

• 27 januari 2016
  • 2 reacties
  • 2214 Bekeken

Ik ben overgestapt met mijn gsm van Telenet naar Proximus.
Maar heb sinds kort een iphone6 en ik kan 1 dag mijn mails ontvangen en moet dan mijn email account verwijderen en terug installeren omdat ik dan geen mails meer kan ontvangen.
Ik heb het dan over mijn Telenet email adres, heb thuis Telenet en op gsm dus Proximus.
Ik gebruik gewoon de Telenet instellingen voor ontvangen en verzenden.
Wie kan me helpen?
icon

Beste antwoord door Bram 25 februari 2016, 15:25

Voor ontvangen zou het niet mogen uitmaken van welk netwek je gebruik maakt (Telenet of Proximus).
Eens de instellingen goed staan, moet je mails kunnen ontvangen.

Voor verzenden is het een ander verhaal.
Daar moet je ofwel een beveiligde verbinding gebruiken (dus met login & wachtwoord verbinding maken met de SMTP server van Telenet), ofwel moet je (onbeveiligd) de verzend-server gebruiken van het netwerk waarop je je bevindt.
Dus als je via wifi verbonden bent thuis (met Telenet internet), de mail uit server van Telenet.
Surf je via 3G/4G (dus via Proximus), dan gebruik je onze uitgaande mailserver: relay.proximus.be

Groeten,
Bram
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Jim ,

Je kan altijd eens kijken op volgende link , http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/e-mail-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html

Hier kan je terug vinden hoe je de mail app op je Iphone dient in te stellen , je dient dus onze instellingen voor de uitgaande mailserver te gebruiken en voor de inkomende mailserver de instellingen van uw vorige provider.
Reputatie 6
Badge +4
Voor ontvangen zou het niet mogen uitmaken van welk netwek je gebruik maakt (Telenet of Proximus).
Eens de instellingen goed staan, moet je mails kunnen ontvangen.

Voor verzenden is het een ander verhaal.
Daar moet je ofwel een beveiligde verbinding gebruiken (dus met login & wachtwoord verbinding maken met de SMTP server van Telenet), ofwel moet je (onbeveiligd) de verzend-server gebruiken van het netwerk waarop je je bevindt.
Dus als je via wifi verbonden bent thuis (met Telenet internet), de mail uit server van Telenet.
Surf je via 3G/4G (dus via Proximus), dan gebruik je onze uitgaande mailserver: relay.proximus.be

Groeten,
Bram

Reageer