Telenet-hotspots in treinstations

  • 2 February 2012
  • 13 reacties
  • 998 Bekeken

  • Practitioner
  • 2518 reacties



Realtime reisinformatie op de site www.hetstation.be.
Internetklanten bij TN kunnen gratis surfen via de Telenet hotspots.
Andere kunnen internettoegang krijgen door Telenet vouchers aan te kopen
of via afrekening met een kredietkaart.

En de belgacom klanten komt er voor hen ook iets !

Mvg

·



13 reacties

Badge +1
Ik denk het niet. We kunnen alleen maar hopen.
ik zal er allesinds niet wakker van liggen vannacht

mvg
xenne, pakt de trein niet blijkbaar :-))
Reputatie 7
Badge +1
Toch ook geen FON voor Telenetklanten ? of hoe zit dat. Bij Telenet is blijkbaar alles alleen voor Telenetklanten, tenzij je die klanten hun login en paswoord kent natuurlijk...maar voor FON heb je toch ook een BelgacomFON loginj en paswoord nodig niet ? Hoe zit dat dan internationaal ?
dit telenet verhaaltje heeft niks te maken met FON. telenet en wifi in het buitenland blijft onmogelijk. en het gaat hier over 5 stations waar overal in het station wifi zal beschikbaar zijn, gratis voor telenetklanten tegen betaling voor al de anderen. iedereen zal echter gratis toegang krijgen tot realtime-reisinformatie

volledige artikel op http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleid=DMF20120131_136

mvg
Badge
Dat is een keuze van de NMBS, niet zozeer van Belgacom. Hetzelfde als voetbalcontract dat naar TN ging of Studio100 die exclusief kiest voor TN om de eerste jaren haar programma's uit te zenden. Hij die betaalt, heeft er baat bij hé. Ik moet wel zeggen - ze mogen dat hebben, die TN klanten. Het geldt voor ocharme 5 stations in heel BE. Ik heb nu via FON constant WIFI-connectie op mijn smartphone - echt zalig is dat!


Met de 5 pietluttige Wifi-spots, gelijk ze het zo graag noemen, moet ik al in een station gaan zitten om ervan te genieten. Nu is het eender waar ik sta en er een belgacom klant het geactiveerd heeft (momenteel tamelijk veel) heb ik Internet. Dat concept is toch heel anders...

So indeed, blame it on the NMBS; maar om eerlijk te zijn, ik lig er niet wakker van

Dme84
Badge
Gewoon klacht indienen bij de NMBS, heb ik ook online gedaan.

Niet dat ze er iets mee (zullen) doen, maar als er genoeg mensen dat doen, staat het wel mooi negatief in hun jaarverslagen,

Ik betaal immers evenveel voor mijn trein als de Telenet-klanten

Ik betaal immers evenveel voor mijn trein als de Telenet-klanten


Dat is eigenlijk hetgeen ik er ook van denk .
Mvg
Reputatie 7
Badge +1
Ik had het niet beter kunnen zeggen Lachen de NMBS is nog altijd een overheidsbedrijf net als Belgacom nog voor een groot deel. Telenet is 100% privé. De belastingbetaler betaalt mee, dus voor iedereen gratis hotspots in de stations ! De VRT bevoordeelt ook Apple bv.

P.S.: ik kan nog altijd niet naar rechts scrollen in de tekst als ik vergroot. Geen schuifbalk onderaan. Héél vervelend !
oké, jullie hebben eigenlijk wel een punt. maar het is iets waar ik niet wakker ga van liggen.

uiteindelijk beschik ik over (nagenoeg) onbeperkt mobiel internet... ook het Fon project is wat mij betreft overroepen, ik ben wel al een paar Fon's tegen gekomen on the road maar heb er maar 1x effectief gebruik van gemaakt, en dan was het nog bij mijn zus, waar ik trouwens ook de beveiliging ken van haar privé wifi...

mvg
Reputatie 7
Badge +1










Ik ben akkoord dat de FON applicatie mij ook nog niet overtuigd heeft.
Badge
Ik heb net brief ontvangen van de NMBS ombudsman, binnen de maand zal ik normaal een volledig antwoord krijgen op mijn klacht.
Badge
Ik hou jullie zeker op de hoogte.

Voor de klacht heb ik gewoon gegoogled naar nmbs klacht. Ik kwam dan terecht op de site van de ombudsdienst van de NMBS.

Ik heb daar mijn klacht ingediend(in mijn antwootdbrief stond wel dat je eerst via de nmbs-group moet gaan vooraleer je je tot de ombudsdienst went maar de ombudsdienst heeft dat dan in mijn plaasts gedaan). Ik weet niet of online klacht kan indienen bij de NMBS group.

Reageer