Beantwoord

Telefoonlijn noodzakelijk voor internet?

  • 29 October 2017
  • 15 reacties
  • 7206 Bekeken

Vroeger was het hebben van een vaste telefoonlijn noodzakelijk voor internet of TV diensten.
Hoe zit dat tegenwoordig?
Stel dat ik (enkel) het pack 'Internet+TV' wens?
Is de prijs voor het gebruik van het koperpaar inbegrepen in het pack?
Nieuwe klant, geen internet of telefonie diensten actief.
icon

Beste antwoord door RedsFan 29 October 2017, 17:33

Bekijk origineel

15 reacties

Badge +4
De prijs voor internet + TV is 55 € en daar zit het gebruik vh koperpaar in.
inderdaad inbegrepen en kan je vinden op de proximus site hier >https://www.proximus.be/nl/id_cr_other_packs/particulieren/producten/packs/packs/andere-pack-combinaties.html
Beste,
ikzelf heb nu telenet en wil overschakelen naar proximus
ook internet en tv aan 55 euro
er ligt een grijze kabel in de garage naast de meterkast op een rolletje
zal ik dit nodig hebben of zal de installateur alles kunnen installeren zonder telefoonlijn
Zonder telefoonlijn (koperdraad) gaat niet.
In die grijze kabel zouden er getwiste koperparen moeten in zitten als het de introductiekabel is van Proximus.
2 maal grijs, een bruin en een blauw kabeltje en in het midden een koperdraadje zonder coating
Dit kan inderdaad de introductie kabel zijn van Proximus.
vb van invoerkabels > hier
Dus kan ik eigenlijk doorgaan met bestellen van mijn pack internet en tv en aansluiting en activatie van 59 euro
via mijn easy switch
of kan ik ook als niet proximus klant een technieker laten langskomen om eerst te kijken
Daarvoor kan je volgens mij best naar het volgende nummer eens bellen: 0800 25 076
Reputatie 7
Badge +4
Ter info
http://www.govaerts.be/userfiles/userfiles/nieuws/bgc-21967_installation_manual_smarttube_nl.pdf
https://www.proximus.be/dam/jcr:c625f48f-612c-4e36-ba52-56aa4dd2e93d/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/PXM-10727-Aansluiting-van-eengezinswoningen-cuivre-NL-VERSION-CVM~2017-05-31-18-26-59~cache.PDF
= Er zal zeker iemand langs moeten komen om een NTP te installeren en jij dient "een telecombord" en 2*230V stopcontacten te voorzien
Is dat zo nu? Op het internet vind je uiteraard alle uitleg enz..., maar het gaat hier tenslotte niet over een nieuwbouw of een nieuwe aansluiting, als de introkabel al binnenkomt !
ik heb dat zelf kunnen aansluiten via een zelfbouwpakket dat je toen kreeg, waar je zowel NTP2007 intro aansluitdoos meekreeg alsook de bbox alsook de decoder zodat je gans de installatie zelf kon op voorhand aansluiten, tot de technieker komt om de aansluiting doen in de KVD verdeelkast op straat en enkel indien hij iets abnormaals vast stelt komt hij bij u langs.
Reputatie 7
Badge +4
@Martin ik heb geen (recente) ervaring en sluit (uiteraard) niets uit maar er staat geschreven "in de Px bijbel" hierboven:
Taken uitgevoerd door Proximus
• plaatsen en aansluiten van de invoerkabel op het publieke netwerk;
• lassen van de invoerkabel op de distributiekabel (in de straat);
• monteren van een aansluitpunt op het telecombord (afwerken introductiekabel).

P.S.
Als Px zijnde zou ik toch 200% zeker willen zijn van "de afwerking tot en met NTP" (de rest is voor de klant)
Niet alles geloven wat in de bijbel staat hé 😉
Tot de NTP dat blijft uiteraard voor proximus, zoals ik juist al uitgelegd heb, daarom als de technieker aansluiting kwam doen in de kvd/rop, zelfs bij een zelfbouw pakket kwam hij ook thuis indien hij iets abnormaals vaststelde, dus dit heeft niks te maken als je de aansluiting binnenhuis al dan niet zelf doet.
Later eens alles werkt blij je verantwoordelijk voor wat je uitsteekt na de intro zelf al heeft een proximus technieker dit aangelegd heeft of niet.

NB: ik sluit ook niet uit het zelfbouw pakket niet meer mogelijk is.
Reputatie 6
Badge +3
Beste,

enkel het pack internet ( onbeperkt volume) + TV is tegenwoordig mogelijk bij Proximus. Dit pack kost € 55/ maand ( incl. koperpaar).

Indien u deze pack wenst, mag u ons hiervoor steeds terugcontacteren met uw gegevens( naam, voornaam, geboortedatum, adres, gsm nr en emailadres ) erbij. Dan brengen wij dit pack in orde voor u.

Mvg,

Aw
Reputatie 6
Badge +3
Beste,

u kan de pack internet + tv bestellen bij Proximus. Daarna komt onze technieker alles installeren bij uw thuis. Onze technieker doet verder het nodige op de installatiedatum zodat alles werkt bij uw thuis. ( Helaas kunnen wij niet eerst een technieker langs sturen om eerst te kijken).

Mvg,

Aw
DIY pakket bestaat dat eigenlijk nog zoals het vroeger kon?

Reageer